کد خبر: ۲۳۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله دوم طرح فجرانه الکترونیک از ۱۸ اسفندماه خبر داد و گفت: تاکنون استقبال از طرح فجرانه به ۸۷ درصد رسیده و دهک یک تا سه بیشترین استقبال را داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،علیرضا عسگریان در حاشیه همایش بنگاه‌های اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله دوم طرح فجرانه همچون طرح اول است و هیچ تفاوتی ندارد. حدود ۲۲ روز است که از اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک می‌گذرد و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان بر روی سفره مردم نشسته است، افزود: دامنه مواد خوراکی نیز چرخی در حوزه تولید زده است. در مرحله اول اجرای طرح ۴۷ میلیون بسته غذایی توزیع شده است و یقین داریم در مرحله دوم اجرای طرح نیز مردم با همین استقبال حضور پیدا می‌کنند.

معاون وزارت رفاه با بیان اینکه مرحله دوم طرح فجرانه کالابرک الکترونیک ۱۸ ماه شروع می‌شود، گفت: مردم از نوزدهم می‌توانند خرید خود را انجام دهند.‌

عسگریان با بیان اینکه مشمولان این طرح ۶۰ میلیون نفر هستند که در دهک درآمدی یک تا هفت قرار دارند، تاکید کرد: تاکنون استقبال از طرح فجرانه به ۸۷ درصد رسیده و دهک یک تا سه بیشترین استقبال را داشته‌اند.

وی افزود: تعداد فروشگاه‌های متصل به این طرح ۲۲۰ هزار فروشگاه است و فعلا برنامه‌ای برای افزایش آن نداریم. ۱۳ هزار فروشگاه در این طرح دارای تخلف‌هایی بودند که آن‌ها را از طرح خارج کردیم.

به گزارش ایسنا، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون همچنین در همایش بنگاه‌های اقتصادی برتر و بهره‌ور زیر مجموعه صندوق‌های بازنشستگی تابعه وزارت تعاون گفت: نفس اقتصاد متصل به وزارت تعاون است و این وزارتخانه می‌تواند به بزرگ‌ترین سازه اقتصادی کشور و منطقه تبدیل شود. کارفرمایان ما کارگران، روستاییان و عشایر هستند. آن‌ها سهامدار ما هستند. چشم معیشتی این نسل در حال رصد ما هستند.

وی با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی در کشور ناتراز هستند و مهم‌ترین منبع درآمد آن‌ها بیمه‌شدگان هستند افزود: ما باید وارد حوزه سرمایه‌گذاری شویم. شرکت‌های اقتصادی باید از بنگاه‌داری خارج شوند. در برخی شرکت‌ها فرایندها دست و پاگیری هستند که از دستگاه‌های نظارتی بیرونی بر ما تحمیل می‌شوند. مساله دیگر حقوق کم است تمام این‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

عسگریان خاطرنشان کرد: ما باید حوزه‌های قوی اقتصادی کشور و بنگاه‌های پرقدرت را حفظ کنیم. درک درستی از صاحب سهام پیدا ‌کنیم، بهره‌وری را در کنار خروج از بنگاهداری در دستور کار قرار دهیم تا به بهره‌وری در حوزه اقتصاد دست یابیم. باید به حوزه صادرات نیز توجه داشت این حوزه بسیار مهم است و رگ حیات اقتصاد ما به حساب می‌آید. تولید محصولات اولیه ما آنقدر پایین است که کسی نمی‌تواند با ما رقابت کند. باید در این حوزه کار درست انجام بدهیم.

۲۲۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار