کد خبر: ۲۳۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
با بروز رسانی فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، ایلان ماسک دیروز عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از دست داد و جف بزوس مؤسس آمازون جایگزین وی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق فهرست میلیاردرهای بلومبرگ شامل 500 سرمایه‌دار اول جهان، ایلان ماسک دیروز عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از دست داد و جف بزوس مؤسس آمازون جایگزین وی شد.

بر اساس این گزارش، دارایی خالص بزوس به 200 میلیارد دلار رسیده در حالی که ثروت ماسک 198 میلیارد دلار است. مدیرعامل تسلا سال 2023 بیش از 31 میلیارد دلار ضرر کرد اما دارایی بزوس بیش از 23 میلیارد دلار افزایش یافت.

پس از اعمال کاهش قیمت و تخفیف خودروهای تسلا در آمریکا و چین، سهام این سازنده خودروهای برقی دوشنبه بیش از 7 درصد کاهش یافت. از ابتدای سال 2024، قیمت سهام تسلا 24 درصد کاهش یافته است.

بزوس 9 درصد از سهام آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان و مالکیت کامل شرکت فضایی بلو اوریجین و چند شرکت دیگر را در اختیار دارد. بزوس، ماسک و برنارد آرنو مدیر عامل شرکت ال‌ وی ام‌ هاش سال‌ها است برای عنوان ثروتنمدترین فرد جهان با یکدیگر رقابت نزدیکی دارند و تنها افرادی در جهان هستند که تا کنون بیش از 200 میلیارد دلار دارایی خالص داشتند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار