کد خبر: ۲۳۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
دومین جلسۀ رسیدگی به پرونده فرزندان معاون اول قوه ‌قضائیه امروز در دادگاه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی فرخ‌نیا برگزار شد.
بیشتر بخوانید:

به گزارش منیبان، در این جلسه نماینده دادستان به بخش دوم کیفرخواست دربارۀ پروندۀ ورزشگاه شهدای قیطریه پرداخت و با اشاره به اینکه ورزشگاه قیطریه وقفی بوده اظهار داشت: قبل از انقلاب وراث واقف با ارائۀ دادخواست برای گرفتن حکم رفع تصرف، تقاضا داشته و باگذشت زمانی طولانی هرچند در سال ۱۳۷۰ حکم رفع تصرف این ورزشگاه صادر شده اما از آن زمان تا سال ۱۳۹۹ به‌دلیل وجود اسنادی دال بر وقفی‌بودن و در تصرف‌بودنِ ملک در ید دولت، این حکم میسر نشده بود تا اینکه یکی از مالکان با مراجعه به «س.م.ح» که یکی از قضات بازنشسته است از او تقاضای کمک می‌کند.

فرخ‌نیا در ادامه گفت: «س.م.ح» ضمن معرفی یکی از دوستان خود به نام «ه.ن» به‌عنوان وکیل پرونده و دریافت حق‌الوکاله (پورسانت) برای او، مقرر می‌کند که در ازای اجرای حکم، مبالغی هم از سوی مالک به «س.م.ح» پرداخت شود؛ این حکم درنهایت به واسطه اعمال نفوذ «الف.م»، «م.م» و «ح.ی» اجرا می‌شود. 

نماینده دادستان با اشاره به پولشویی صورت گرفته در این پرونده گفت: آنچه که مشخص است ۱۸ میلیارد تومان و تعداد ۱۰۰ سکه از سوی مالک به «الف.م»، «م.م» و «س.م.ح» و «ه.ن» در سال ۹۸ پرداخت شده است که در فرآیند پولشویی تبدیل به اموال دیگری می‌شود. 

منبع: فارس

ت ت
کدخبر: 204495 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
      نام:
      ایمیل:
      * نظر:
      آخرین اخبار