به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسنپ بعد از حذف گزینه "عجله دارم" از اپلیکیشن با صدور بیاینه ایی، اعلام کرد: گاهی در ساعات اوج ترافیک، کم بودن تعداد کاربران راننده و بالا بودن تعداد درخواستهای سفر در یک محدوده موجب طولانی شدن زمان پذیرش درخواست سفر میشود.
گزینه "عجله دارم" راهکاری است که کاربران مسافر از طریق آن میتوانند شانس پذیرفته شدن درخواس را افزایش دهند و زودتر به مقصد برسند. با انتخاب این گزینه، قیمت جدیدی برای سفر محاسبه میشود که بر اساس الگوریتمهای تنظیم شده توسط واحد تجاری اسنپ تعیین شده است.
درخواست سفرهایی که با گزینه "عجله دارم" در اپلیکیشن ثبت میشوند بدون هیچ مشخصه متمایزی برای کاربران راننده ارسال میشود. تنها ویژگی این درخواستها قیمت بالاتر سفر است که انگیزه بیشتری برای کاربران راننده ایجاد میکند و موجب میشود درخواست سفر زودتر پذیرفته شود. پس از محاسبه قیمت جدید، کاربر مسافر امکان انتخاب تأیید جست و جو بر اساس قیمت جدید یا ادامه جستوجو با همان قیمت قبل را دارد.
گزینه "عجله دارم" با توجه به نیاز و درخواست کاربران ایجاد شد تا کاربر مسافر در صورت تمایل در ازای پرداخت اضافه، درخواست خود را سریعتر به سفر تبدیل کند. عنوان گران فروشی تعریف قانونی دارد. باور بر این است که با ایجاد شناخت و آگاهی کامل از ماهیت این گزینه دیگر چنین نسبتی به آن داده نخواهد شد.
درصد بسیار کمی از سفرهای اسنپ با گزینه "عجله دارم" انجام میشود. از سوی دیگر، کاربر راننده متوجه نمیشود کاربر مسافر گزینه "عجله دارم" را انتخاب کرده است. در حقیقت کاربر مسافر با انتخاب این گزینه زمان پذیرش درخواست سفر را مدیریت میکند.
اسنپ علیرغم حذف "عجله دارم" به واسطه کاربردی بودن و نفع این گزینه برای هر دو گروه کاربران همچنان از طریق مذاکرات، جلسات و گفت و گوها به دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاههای مربوطه است.
انتهای پیام