کد خبر: ۲۳۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
بازار خودرو از ابتدای زمستان ۱۴۰۲ وارد روند افزایشی شده است، روندی که تاکنون ادامه دارد. افزایش قیمت خودرو در بخش‌های مختلف محسوس است و حتی خودرویی همچون وانت آریسان نیز افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است. انتظار داریم این روند تا آخرین روز‌های اسفند نیز ادامه یابد و تنها تعطیلات طولانی نوروز ۱۴۰۳ می‌تواند این روند را آرام کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازار خودرو از ابتدای زمستان 1402 وارد روند افزایشی شده است، روندی که تاکنون ادامه دارد. افزایش قیمت خودرو در بخش‌های مختلف محسوس است و حتی خودرویی همچون وانت آریسان نیز افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است. انتظار داریم این روند تا آخرین روزهای اسفند نیز ادامه یابد و تنها تعطیلات طولانی نوروز 1403 می‌تواند این روند را آرام کند.
 
یکی از اتفاقات جالب بازار خودرو ایران طی اسفند 1402، افزایش شدید قیمت پژو پارس است. ایران‌خودرو این محصول را از چرخه تولید خارج کرده است و دیگر آن را به بازار عرضه نمی‌کند. از آن‌جایی که پژو پارس همواره محصول محبوبی در بازار ایران بوده است، افزایش قیمت شدیدی را در مورد این خودرو شاهد بوده‌ایم. قیمت پژو پارس عادی بین 650 الی 750 میلیون تومان متغیر است و پژو پارس TU5‌ نیز بیش از 800 میلیون تومان قیمت دارد.
 
جدول قیمت خودرو در بازار، اسفند 1402:
نگاهی به قیمت خودرو در روز‌های میانی اسفند ۱۴۰۲ + جدول
این قیمت‌ها در حالی اعلام می‌شوند که مشتریان می‌توانند خودروهای ارزان‌تری را با مشخصات فنی هم‌سطح پژو پارس یا برتر از آن خریداری کنند. به طور مثال سورن پلاس XU7P با قیمت 640 میلیون تومان، از تمامی تیپ‌های پژو پارس ارزان‌تر است. رانا پلاس و تارا دنده‌ای نیز ارزان‌تر از پژو پارس TU5 در بازار هستند.
 
در بخش خودروهای سایپا نیز افزایش قیمت قابل توجهی را شاهد هستیم. تمامی تیپ‌های کوییک و ساینا اکنون بیش از 400 میلیون تومان قیمت دارند. همچنین عدم عرضه شاهین G به بازار نیز قیمت این خودرو را به بیش از 700 میلیون تومان رسانده است؛ در حالی‌که این خودرو یکی از محصولات کم‌تقاضا در بازار محسوب می‌شود.
 
اختلاف قیمت میان نرخ رسمی و بازار خودروهای وارداتی نیز به روند گذشته ادامه دارد. این اختلاف قیمت در مورد خودروهای چینی کمتر و در مورد خودروهای کره‌ای بیشتر است. هیوندای توسان با قیمت بیش از پنج میلیارد، یک رکورد جدید را در این زمینه به ثبت رساند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار