کد خبر: ۲۳۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد:
معاون نظارت بانک مرکزی از اتمام حجت با مدیران ۶ بانک متخلف در زمینه نقض نرخ سود سپرده های مصوب شورای پول و اعتبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد محمد پور پیرو اخطار ۳ اسفند خطاب به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در خصوص لزوم رعایت دقیق نرخ سود سپرده‌ها وفق مصوبه شورای پول و اعتبار، گفت: با توجه به نتایج بازرسی‌ در بانک ها همچنان ۶ بانک، بیشترین تخلفات را در زمینه رعایت نرخ‌های سود سپرده‌ها داشته‌اند.

وی افزود:‌ بانک‌ های مورد بررسی موظف شدند موارد عدم رعایت نرخ سود و نرخ شکست سپرده‌ها و سایر ضوابط مطروح در بخشنامه 10 بهمن سال 1401 را ظرف دو هفته اصلاح و نتیجه رفع تخلفات را به همراه مستندات در فاصله زمانی تعیین شده به بانک مرکزی ارسال کنند. همچنین اقدامات اصلاحی لازم در خصوص ضوابط انتشار گواهی سپرده سرمایه گذاری خاص 10 بهمن را باید طی دو هفته انجام و نتیجه را به همراه مستندات به بانک مرکزی ارسال کنند.

محمد پور ادامه داد: بانک‌های مورد بررسی موظف شدند ساز و کار مناسب برای ارتقای نظامات کنترل داخلی به منظور پیشگیری از وقوع تخلفات را تعبیه کنند و نتیجه را طی یک ماه آینده از تاریخ این صورتجلسه به بانک مرکزی اعلام کنند. در صورت عدم اقدام مؤثر در خصوص تمدید صلاحیت حرفه‌ای اعضای هیات مدیره بانک‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار