کد خبر: ۲۳۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
خیلی‌ها در انتظار تماشای دربی ۱۰۳ هستند. بازی برگشت تیم‌های استقلال و پرسپولیس که قرار است از ساعت ۲۰ چهارشنبه ۲۳ اسفند در ورزشگاه آزادی برگزار شود و پیروزی در آن برای این دو تیم و هوادارانش اهمیت زیادی دارد.

دربیِ زمستانی ۱۴۰۲

خیلی‌ها در انتظار تماشای دربی ۱۰۳ هستند. بازی برگشت تیم‌های استقلال و پرسپولیس که قرار است از ساعت ۲۰ چهارشنبه ۲۳ اسفند در ورزشگاه آزادی برگزار شود و پیروزی در آن برای این دو تیم و هوادارانش اهمیت زیادی دارد.

«نورنیوز» نوشت: دربی به‌خودی خود حساسیت بالایی دارد، اما این‌بار که پای قهرمانی‌هم وسط است، حساسیتش بیشتر می‌شود.

تیم استقلال با ۴۲ امتیاز، مدت‌هاست که صدر جدول را در اختیار دارد و پرسپولیس هم با ۳۹ امتیاز و در رده دوم جدول، این آبی‌پوشان را تعقیب می‌کند.

هر دو تیم در حالی برای دربی آماده می‌شود که بازی‌های قبلی را با برد پشت سر گذاشته‌اند. پرسپولیس با نتیجه ۴-۲ فولاد خوزستان را شکست داد و استقلال هم در اهواز ۱-۰ استقلال خوزستان را برد.

حالا این بازی به‌اصطلاح فوتبالی‌ها یک مسابقه شش امتیازی است که برنده آن می‌تواند شرایط خیلی بهتری در یک‌سوم باقی‌مانده لیگ برای خودش رقم بزند.

استقلال در شرایطی در این بازی به میدان می‌رود که همه بازی‌های خانگی‌اش در این فصل را با برد به پایان برده و می‌خواهد با کسب سه امتیازِ دربی، به رکورد جالب خودش ادامه دهد.

پرسپولیس هم با اینکه به نظر می‌رسید با رفتن یحیی گل‌محمدی شرایط سختی پیدا کند، ولی با مربیگری اوسمار ویرا جان تازه‌ای گرفته و بازی‌های تهاجمی و چشم‌نوازی را به نمایش می‌گذارد.

این آمادگی خوب دو تیم یک بازی جذاب و دیدنی را نوید می‌دهد. هرچند حساسیت‌های دربی آنقدر زیاد است که معمولا از زیبایی‌هایش کم می‌کند.

البته این بازی هم قرار است با سیستم کمک دارو ویدئویی یا همان VAR برگزار شود و این امیدواری وجود دارد که اشتباهات داوری به حداقل برسد.

استقلال و پرسپولیس تا کنون ۱۱ بار در اسفندماه در جریان مسابقات باشگاه‌های تهران، جام تخت‌جمشید، جام حذفی، لیگ آزادگان و لیگ برتر برابر هم قرار گرفتند.

آبی‌پوشان در دربی‌های ماه پایانی سال توانستند پنج بار به پیروزی برسند، اما سرخ‌پوشان دوبار برنده و چهار بازی مساوی شدند.

در ۱۰۲ دربی قبلی، سهم پرسپولیس ۲۷ برد و سهم استقلال ۲۶ برد بود و ۴۹ بازی هم مساوی شد.

در این بازی‌ها در مجموع ۱۹۵ گل به ثمر رسیده‌ که سهم قرمزها ۱۰۱ گل و سهم آبی‌ها ۹۴ گل بود. در مجموع هم ۱۱۲ بازیکن متفاوت، موفق به گلزنی شده‌اند.

آخرین تقابل دو تیم، که اولین دربی با VAR بود، ۱-۱ مساوی شد. مسابقه‌ای که امید عالیشاه برای پرسپولیس و کوین یامگا هم از روی نقطه پنالتی برای استقلال گل زد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار