کد خبر: ۲۳۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
وزیر ورزش:
وزیر ورزش و جوانان گفت: دولت امروز مجوز واگذاری این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بانک های غیردولتی را صادر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کیومرث هاشمی در رابطه با واگذاری دو باشگاه استقلال تهران و پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به جایگاه و نام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، که بیش از ۴۰ میلیون هوادار دارند، همواره وزارت ورزش و جوانان از آنها حمایت‌های معنوی کرده است اما به دلیل موانع موجود نتوانسته‌ایم حمایت مالی از این دو باشگاه داشته باشیم. در ضمن طبق قانون باشگاه داری جز وظایف وزارت ورزش و جوانان نیست.

او ادامه داد: ما مسؤولیت سیاستگذاری در مسائل ورزشی کشور را داریم، استقلال و پرسپولیس دو سرمایه بزرگ ورزش کشور هستند و قطعاً با مدیریتی صحیح می‌توانیم از سرمایه‌های این دو باشگاه استفاده کنیم. بر همین اساس ظرفیت این دو باشگاه فرصت خوبی را در اختیار مالکان آنها قرار می‌دهد تا بتوانند با استفاده از نام این دو باشگاه، کار تجاری و درآمدزایی انجام دهند.

هاشمی افزود: موضوع واگذاری این دو باشگاه همواره شعار دولت‌های پیشین هم بوده است و هیچوقت هم چنین اتفاقی رخ نداد، اما در دولت سیزدهم که یک دولت مردمی است از ابتدا موضوع این دو باشگاه در رأس امور قرار داشت و بر همین اساس بخشی از سهام این دو باشگاه از طریق بورس به مردم واگذار شد. پس از آن به واسطه مجوز از هیأت واگذاری به مزایده گذاشته شد اما نتیجه‌ای به همراه نداشت و مجموعه‌هایی هم که اعلام آمادگی برای مدیریت این دو باشگاه را داشتند، ظرفیت آنها کفاف مالکیت در استقلال و پرسپولیس را نداشت.

وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطر نشان کرد: دولت از ظرفیت‌های قانونی خود برای حل کردن مشکلات این دو باشگاه استفاده کرده است و با همین رویکرد ظرفیت‌های قانونی برای واگذاری یکی از این دو باشگاه به صندوق رفاه فراهم شد اماهایت واگذاری این موضوع را نپذیرفت و نظر هیأت این بود که این دو تیم با توجه به صحبت‌های وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی داشتند این دو باشگاه به دو بانک غیر دولتی واگذار شوند و دولت هم امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند این مجوز را صادر کرد که هیأت واگذاری زمینه‌های واگذاری این دو باشگاه به بانک‌های غیردولتی را فراهم کند.

منبع : مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار