کد خبر: ۲۳۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
فرمانده فراجای استان البرز خبر داد:
فرمانده فراجای استان البرز در حاشیه نمایشگاه کشفیات اجراي طرح ارتقای امنيت اجتماعي که در ستاد فرماندهی استان البرز برگزار شد ،از کاهش 18 درصدی کاهش جرایم نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: کشفیات سرقت طی سال جاری در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش داشته است .

کاهش 18 درصدی کاهش جرایم نسبت به مدت مشابه سال گذشته

فرمانده فراجای استان  البرز در حاشیه نمایشگاه کشفیات اجراي طرح ارتقای امنيت اجتماعي که در ستاد فرماندهی استان البرز برگزار شد ،از کاهش 18 درصدی کاهش جرایم نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: کشفیات سرقت طی سال جاری در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته  54 درصد افزایش داشته است .

سردار حمید هداوند با اشاره به  اینکه امسال با اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت در  البرز شاهد کاهش ۱۸ درصدی جرم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم،افزود:کشف ۲۶ میلیون و ۳۴۹ هزار عدد انواع کالای قاچاق به ارزش ریالی حدود ۱۴۰ هزار میلیارد ریال و دستگیری ۸۹۰ نفر در این زمینه  حاصل عملکرد فراجای استان البرز بوده است .

وی همچنین از کشف بیش از چهارهزارو ۲۰۰ مورد جرایم رایانه‌ای با موضوعات جرایم اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی خبر داد و اظهار کرد: پلیس فتا استان البرز در سال جاری ۱۹ باند اسکیمر ، چهار باند کلاهبرداری، هشت باند کلاهبرداری اینترنتی و ۱۸ باند فیشینگ را منهدم کرده و ۱۲۴ متهم را در این زمینه دستگیر کرده‌اند که ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته توسط این افراد ۵۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده فراجای البرز با اشاره به اینکه  در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز ماموران پلیس البرز در مجموع ۱۹ تن ۸۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کردند که ۱۱ تا ۷۸۷ کیلوگرم آن در داخل استان و هشت تن در عملیات‌های مشترک برون استانی کشف شده‌اند،از جمع آوری ۹ هزار و ۳۶۶ نفرمعتاد و متجاهر در سال جاری خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۳ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از انهدام 16 باند و دستگیری 124 سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی استان البرز خبر داد و گفت: طرح ارتقای امنيت اجتماعي طي 72 ساعت اخير در سطح استان برگزار شد که در نتيجه آن 16 باند سرقت منهدم و و 105 سارق به همراه 9 مالخر اموال مسروقه دستگير شدند.

سردار هداوند با اشاره به کشف 84 تلفن همراه سرقتي از مخفيگاه متهمان و کشف 16 دستگاه خودرو و 144 دستگاه لوازم و قطعات سرقتي خودرو افزود: ارزش ريالي اموال مسروقه کشف شده در اين طرح حدود 105 ميليارد ريال برآورد شده است.

فرمانده فراجای البرز با اشاره به کشف بيش از 540 فقره انواع سرقت در اين طرح، خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داريم در راه مقابله با سرقت پليس را ياري نمايند و توصيه پليسي را به دقت مد نظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را با مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 در ميان بگذارند.

وی با بیان اینکه میزان کشفیات بالای قاچاق نیز در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته است، از تشکیل ۱۳۶ پرونده با موضوعات جرایم اقتصادی از قبیل فرار مالیاتی احتکار اخلال در نظام اقتصادی، زمین‌خواری و امثال آن خبر داد و گفت: در این زمینه نیز ۲۸۰ نفر دستگیر شدند و ارزش ریالی جرائم بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال بوده است.

فرمانده فراجای البرز همچنین از کاهش ۱۷ درصدی میزان تصادفات جاده‌ای سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و  با اشاره به اینکه میزان وقوع تصادفات خسارتی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: ارائه ۶ میلیون و ۳۲۵ هزار خدمت در پلیس راهور استان البرز نیز از دیگر افدامات انجام شده در فراجای البرز بوده که از این مقدار ۹۷۸ هزار مورد خدمت شماره گذاری ۳۵۶ هزار مورد صدور گواهینامه و الباقی سایر خدمات بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: