کد خبر: ۲۳۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
وزیر نفت گفت: خواهشم از همه هموطنان عزیزمان این است که سفرهای نوروزی حتما کارت سوخت خود را همراه داشته باشند. این کارت سوخت جایگاه‌ها برای هموطنانی است که کارتشان گم شده یا از بین رفته است.

شرایط استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه وزارت نفت با تدابیر خوبی که دیدیم برای همه ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه سراسر کشور در ایام نوروز زمینه‌های خوبی تدارک دیده و برنامه تامین بنزین همه هموطنان عزیز ریخته شده است. مخازن همه پر است و الحمدلله مشکلی در تامین بنزین نداریم.

وی افزود: همه جایگاه‌داران موظفند که از کارت جایگاه در تمامی جایگاه‌ها باید استفاده کنند و همه همکاران من هم از ۱۵ اسفند در حال نظارت بر این موضوع هستند. خواهشم از همه هموطنان عزیزمان این است که سفرهای نوروزی حتما کارت سوخت خود را همراه داشته باشند. این کارت سوخت جایگاه‌ها برای هموطنانی است که کارتشان گم شده یا از بین رفته.

اوجی ادامه داد: ذخایر خوبی در تامین بنزین برای ایام مسافرت داریم. چند روزی است که با توجه به رصدی که می‌کنیم و مصرف بنزین این مسافرت‌ها را می‌بینیم. معمولا میانگین مصرف بنزین ما حدود ۱۱۴ یا ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است منتها این روزها به ۱۲۳ میلیون لیتر رسیده است که نشان می‌دهد مسافرت‌های نوروزی شروع شده است.

وزیر نفت همچنین درباره مواضع ایران در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز گفت: خیلی از کشورهای عضو خوشبختانه حمایت کردند که بحث کشورهای صادرکننده گاز و تولیدکننده نفت را باید مجدد انجام کرد. اینکه بخواهند در این قضایا سیاسی کار کنند و کشورهای صادرکننده گاز را ظالمانه تحریم کنند به قشری که نیاز به نفت و گاز دارند در حقیقت ظلم شده است. هم ما و هم خیلی از اعضای گاز با این موضوع موافق بودند. یکی از دلایلی که قیمت جهانی نفت و گاز تثبیت نمی‌شود همین بحث‌های سیاسی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: