کد خبر: ۲۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲
نماینده مردم چالوس ونوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بومیانی که در اطراف آزاد را تهران – شمال سکونت دارند باید از پرداخت عوارض منع شوند.

قاسم احمدی لاشکی در گفتگو با تجارت ضمن تشکر از دولت تدبیروامید  که درموضوع تکمیل آزادراه تهران- شمال عزم جدی داشته است تشکر کرد وگفت: پیشنهاد اینجانب به سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای که زیر مجموعه وزرات راه وشهرسازی است این است که ازخودروهایی که با پلاک نون وصاد وشماره 72 در مسیر آزادراه تهران – شمال رفت وآمد می کنندعوارض دریافت نشود.

وی اظهارداشت : دولت یازدهم 1200 میلیارد تومان را برای تکمیل آزادراه تهران- شمال اختصاص داده که برای نخستین بار است که یک دولت چنین مبلغی را برای آزادراه تهران – شمال در نظر می گیرد.
وی افزود:وقتی قطعه چهارم آزادراه تهران- شمال افتتاح شد نقص‌های مختلف وگوناگونی داشت به طوری که پس از این افتتاح مجددا نزدیک به 60 میلیارد تومان برای رفع نواقص این قطعه هزینه شد وقطعه چهارم با ضریب 98 درصدی به لحاظ ایمنی مجددا بازگشایی شد.
احمدی لاشکی تصریح کرد: هم اکنون در قطعه چهارم آزادراه تهران – شمال تردد در حال انجام است واز خودروهای سواری عبوری مبلغ سی هزارریال وبرای خودروهای سنگین مبلغ شصت هزار ریال دریافت
می شود.نماینده مردم چالوس ونوشهر درمجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه دریافت عوارض از ترددکنندگان حق قانونی وزرات راه وشهرسازی است گفت:مردم خطه شمال وبه خصوص ساکنان اطراف آزادراه تهران- شمال به صورت عادی با انبوه جمعیت مسافر روبرو هستند که این امر خود نیازمند ارائه خدمات مختلف به مسافران است وباید قطعا از پرداخت عوارض منع شوند.
نماینده مردم چالوس ونوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای منع کردن ساکنان اطراف آزادراه تهران- شمال از پرداخت عوارض مقررشد که ساکنان 11 روستایی که در اطراف این آزادراه هستند برای دریافت کارت تردد به فرمانداری‌ها مراجعه کنند که این امر با مخالفت بنده روبروشد وبنده انجام این کار را عاقلانه ندانستم چرا که این اقدام هم موجب می شد تا فرمانداری‌ها از وظیفه اصلی خود دور شوند وهم سبب ایجاد فساد در توزیع کارت دربین اشخاص حقوقی وحقیقی مختلف می شد.
وی با اشاره به اینکه پیشنهاد بنده به سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای این بوده است که خودروهایی که دارای پلاک ن و ص و ایران 72 هستند از پرداخت عوارض منع شوند گفت: به علت اینکه کل روستاهای موجود در شهرستانهای چالوس ونوشهر به 68 عدد می رسد پس ارائه این راهکار که خودروهایی که دارای پلاک خاصی هستند از پرداخت عوارض منع شوند
 مناسب تر است.وی تاکید کرد: قطعا باید ساکنانی که در نزدیکی آزادراه تهران – شمال سکونت دارند از پرداخت عوارض آزادراهی منع شوند ولی اینکه این ساکنان به چه نحوی از پرداخت عوارض منع شوند باید به صورت کاملا شفاف وواضح بررسی شود تا بهترین راهکار عملیاتی شود.احمدی لاشکی مهمترین دلیل خود برای ارائه این پیشنهاد که خودروهای دارای پلاک خاصی از پرداخت عوارض منع شوند را وجود روستاهای متعدد در اطراف شهرهای مرزن آباد،کلاردشت،چالوس ونوشهر دانست وافزود: به علت اینکه تعداد ساکنان این روستاها زیاد است نمی توان از طریق پخش کارت تردد بین بومیان تردد در آزادراه تهران – شمال را ساماندهی کرد.
نماینده مردم چالوس ونوشهردر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دردولتهای گذشته هیچ تلاش وکوششی برای اتمام آزادراه تهران – شمال صورت نگرفت افزود: در دولت یازدهم سه ضلع معاون اول رییس جمهور،وزیر راه وشهرسازی و رییس بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی به صورت جدی پیگیر امور مربوط به آزاد راه تهران –شمال هستند.وی تصریح کرد: اگردر تزریق مبالغ اختصاص داده شده برای قطعات مختلف آزادراه تهران- شمال مشکلی بوجود نیاید تا پنج سال آینده شاهد افتتاح این پروژه بزرگ آزادراهی کشور خواهیم بود.احمدی لاشکی نرخ پرداخت عوارض برای عبور خودروها ی مختلف اعم از سواری‌ها وخودروهای سنگین از قطعه چهارم آزادراه تهران – شمال مناسب دانست وتعدیل در نرخ عوارض این آزادراه را منوط به تصمیم گیری و بازنگری آن در سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای دانست که زیر مجموعه وزرات راه وشهرسازی است.
 
* احمدرضا صباغي
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار