کد خبر: ۲۳۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
در دی ماه سال جاری، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش­‌های خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٤٤,٨ درصد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز،  شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات دی‌ماه ١٤٠٢ (بر مبنای سال پایه ١٣٩٥) اعلام شد.

شاخص قیمت کل

در دی‌ماه ١٤٠٢، شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات ٩٧٦,٧ می­باشد که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ٢.٠ درصد، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٤٤.٨ درصد و در ١٢ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٥٦.٤ درصد افزایش داشته است.

تورم ماهانه

در دی‌ماه ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ٢,٠ درصد می­باشد. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در دی‌ماه ١٤٠٢ نسبت به ماه قبل، ٢.٠ درصد افزایش دارد. در این ماه بیش­ترین تورم ماهانه با ٥.٣ درصد مربوط به گروه "اطلاعات و ارتباطات" و کم­ترین تورم ماهانه با صفر درصد مربوط به گروه "آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه" می‌باشد.

تورم نقطه به نقطه

در دی‌ماه ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٤٤,٨ درصد می‌­باشد. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در دی‌ماه ١٤٠٢ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ٤٤.٨ درصد افزایش دارد. در این ماه بیش­ترین تورم نقطه به نقطه با ٦٤.٧ درصد مربوط به گروه"فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا" و کم­ترین تورم نقطه به نقطه با ٢٠.١ درصد مربوط به گروه"اطلاعات و ارتباطات" می‌­باشد.

تورم سالانه

در دی‌ماه ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش­های خدمات در ١٢ ماه منتهی به دی‌ماه ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه سال قبل ٥٦,٤ درصد می­باشد. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در ١٢ ماه منتهی به دی‌ماه ١٤٠٢ نسبت به مدت مشابه سال قبل ٥٦.٤ درصد افزایش دارد. در این ماه بیش­ترین تورم سالانه با ٩٣.٦ درصد مربوط به گروه"فعالیت‌های خــدماتی مربوط به تامین جا و غذا" و کم­ترین تورم سالانه با ١٦.٩ درصد مربوط به گروه"اطلاعات و ارتباطات" است.

 

منبع : فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار