کد خبر: ۲۳۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
اقتصادنیوز : الویرا ساخیپزا دوونا نابیولینا که با سرمایه‌گذاری مادربزرگش و در مقطع تحصیلات تکمیلی با ‌«نقد نظریه اقتصادی غرب» با نظام سرمایه‌داری آشنا شد، هم اکنون رئیس کل بانک مرکزی روسیه است. او پیش از سال ۲۰۱۳، به مدت ۵ سال وزیر اقتصاد این کشور بود. این مطلب روایتی است از زندگی او که به عنوان ناجی سرزمین تزار شناخته می شود.
به گزارش اقتصادنیوز، برف‌پاک‌کن‌ها غژغژ می‌کردند. قطره‌های باران درشت و درشت‌تر می‌شدند. باران و زمین تصمیم گرفته بودند کوتاه نیایند. فقط یک تصادف را کم داشت؛ چشم که باز کرد، انگار در منطقه فراموش‌شده نقشه‌ها متوقف شده بود. باید به رئیسش جواب می‌داد. نباید اخراج می‌شد. سایتزاداویچ و زلیخا، دیگر دختری داشتند که نه قرار بود یک راننده ساده شود و نه یک آپاراتچی. او ارزشِ تلاش شبانه‌روزی را داشت؛ حتی اگر ساعت‌های کمتری پدر و مادرش را می‌دید و روز و شب‌ها را در کنار مادربزرگِ تاتار و محافظه‌کارش می‌گذراند؛ و ارزشش را هم داشت.

104680821-Nabiullina_Russia_

۵۹ سال بعد از به دنیا آمدنش، نه در اوفای باشقورتستان که در مسکو، او ناجی روسیه شد و «‌کاردینال خاکستری‌پوشِ» جگوارسوارِ اقتصاد نام گرفت. شاگرد ممتاز دبیرستان شماره ۳۱ اوفا و فارغ‌التحصیل برترِ دانشکده اقتصاد لومونوسوف، تاثیرگذارترین زنِ دنیا، اقتصاددانی نخبه و دست‌راستِ ولادیمیر پوتین شد. او که از زمان بوریس نیکولایویچ یلتسین، یک حامی بزرگ برای رویکردهای اقتصادی لیبرال بوده، رئیس بانک مرکزی روسیه، مگا‌رگولاتور مالی کرملین و انتخاب پوتین برای سکانداری اقتصاد روسیه در دوران تحریم و جنگ است و او را بانوی قدرتمند پشتِ پرده روبل با سنجاق‌سینه‌های خاصش می‌دانند.

Capture

استراتژی سرکارگر قطار ۴۷۸

الویرا ساخیپزا دوونا نابیولینا که با سرمایه‌گذاری مادربزرگش و در مقطع تحصیلات تکمیلی با ‌«نقد نظریه اقتصادی غرب» با نظام سرمایه‌داری آشنا شد، در سال ۱۹۹۱ ‌در کمیته دائمی اتحادیه علمی و صنعتی اتحاد جماهیر شوروی به عنوان متخصص ارشد اصلاحات اقتصادی آغاز به کار کرد.

او یک سال بعد و پس از چند ترفیع کوچک، به طور مستقیم به وزارت اقتصاد و فدراسیون روسیه راه یافت و...

متن کامل این گزارش را در اقتصادنیوز با عنوان «کاردینال خاکستری‌پوش/ این زن چگونه ناجی روسیه شد؟» بخوانید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار