کد خبر: ۲۳۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۳
اقتصادنیوز : امروز قیمت ریال عمان که در پایان هفته گذشته ۱۶۰,۷۲۰ خرید و فروش شده بود، با رشد چهار هزار و ۷۲۰ تومانی، ۱۶۵ هزار تومان نرخ گذاری شود.

به گزارش اقتصادنیوز، شاید اگر یک دهه پیش از عمان به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری یاد می‌شد چندان برای افراد باورپذیر نبود؛ اما امروز این کشور نه تنها توانسته نام خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی بر سر زبان‌ها بیندازد، بلکه در تلاش است تا در آینده ای نزدیک به قطب اول گردشگری در جهان تبدیل شود.

روندی که دولت عمان در طی چند سال اخیر طی کرده است هم مهر تاییدی بر این موضوع می‌زند؛ این کشور در سال ۲۰۲۳ توانست رکورد قابل توجه و بی‌سابقه چهار میلیون گردشگر را به ثبت برساند؛ میزانی که به گفته مقامات عمانی قرار است تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ افزایش قابل توجه و چشمگیری داشته باشد و رشد ۲۱.۶ درصدی را تجربه کند.

بنابر جدیدترین گزارش وزارت میراث و گردشگری عمان، روند صعودی ورود گردشگران در چشم انداز میان‌مدت این کشور که حد فاصل سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ را در بر می‌گیرد؛ ادامه خواهد داشت تا در سال ۲۰۲۸ به قله ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برسد. اما این پایان برنامه بلندپروازانه عمان نیست و جذب ۱۱ میلیون گردشگر سالانه تا سال ۲۰۴۰، بخشی از اهداف گسترده‌ این کشور در حوزه گردشگری محسوب می‌شود.

این شرایط مطلوب عاملی شده است تا در سال های اخیر مردم ایران هم به فکر سفر یا مهاجرت به عمان بیفتند و جایگاه این کشور در میان مقاصد مهم گردشگری در بین ایرانیان ارتقا پیدا کند، اتفاقی که تعطیلات امسال هم شاهد مثال خوبی برای آن است و بسیاری از افراد تعطیلات نوروزی را در سواحل کشور سطان نشین سپری کرده‌اند. مرور وضعیت صنعت گردشگری در عمان بهانه خوبی است تا به آخرین قیمت ریال عمان در بازار ارز تهران نگاهی بیندازیم.

اولین روز هفته در حالی سپری شد که قیمت ریال عمان در جریان معاملات بازار ارز تهران به مانند روز پنجشنبه، روند صعودی را تجربه کرد.

هر ریال عمان که در پایان هفته گذشته ۱۶۰,۷۲۰ خرید و فروش شده بود، مبادلات ارزی امروز را در حالی سپری کرد که با رشد چهار هزار و ۷۲۰ تومانی، ۱۶۵ هزار تومان نرخ گذاری شود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت ریال عمان در سودای صعود/ سقوط بر بازار ارز سایه انداخت» بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار