کد خبر: ۲۳۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
اقتصادنیوز : بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، دمای هوای تهران تا فردا چهارشنبه به ۲۲ درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین در استان‌های جنوب شرقی کشور نیز وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

هموطنان با آغاز فصل بهار منتظر بارش‌های بهاری هستند. در این زمینه سازمان هواشناسی تا روز پنجشنبه شرایط جوی متفاوتی برای نقاط مختلف کشور پیش بینی کرده است که در ادامه به آن اشاره می شود.

وضعیت هوای تهران 

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، برای امروز سه‌شنبه تا جمعه (۱۴ تا ۱۷ فروردین) آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات، وزش باد و در ارتفاعات در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

حداقل دمای هوای امروز تهران 10 درجه و حداکثر 19 درجه سانتیگراد و هوای فردای تهران با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
خبر مرتبط
زمان آغاز بارندگی در تهران/پایتخت سرد می‌شود

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی وضعیت جوی استان تهران امروز (۵ فروردین ماه) آسمانی صاف تا قسمتی ابری، به تدریج افزایش ابر همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 
از فردا چهارشنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۷ فروردین) نیز افزایش نسبی دما در سطح استان مورد انتظار است. 
 

هشدارهای ۲ روز آینده هواشناسی به استان‌ها

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از صدور هشدار هواشناسی جهت فعالیت سامانه بارشی برای امروز و فردا 14 و 15 فروردین خبر داده است.

به گفته وی، شمال استان‌های فارس، خراسان رضوی، جنوب غرب کرمان، مرکزی، همدان، غرب، جنوب اصفهان، جنوب یزد، نیمه غربی کرمان، شمال فارس، ارتفاعات البرز در استان های البرز، تهران و مازندران در این 2 روز درگیر بارش باران خواهند بود.

بارندگی در جنوب کشور

ضیائیان همچنین اشاره کرد که روز پنجشنبه ۱۶ فروردین‌ماه در شمال سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب یزد، روز جمعه ۱۷ فروردین‌ماه در شمال شرق کشور و روز شنبه ۱۸ فروردین‌ماه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر در برخی از ساعات بارندگی، رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و گردوخاک دور از انتظار نیست.

پیش بینی وزش شدید باد 

از سوی دیگر، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی نیز با اعلام پیش بینی ها از وزش شدید باد در برخی استان ها گفته است: در دو روز آینده، وزش باد شدید مناطق شرق و جنوب شرق کشور را در بر می‌گیرد که در برخی نقاط سبب گردوخاک نیز می‌شود.

وی افزود: آب‌های شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در دو روز آینده مواج و متلاطم خواهند بود.

گرم ترین و سردترین شهرها تا فردا 

بر اساس اعلام مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز و فردا اهواز با دمای ۳۴ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱  و ۱-  درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار