کد خبر: ۲۳۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس مردم شهرهای مختلف ایران اسلامی همانند سال های گذشته با حضور گسترده بار دیگر حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند.

شکوه حضور ایرانیان در راهپیمایی روز قدس

روز جهانی قدس روز ندای مظلومیت قبله گاه اول مسلمین و همدلی و خروش میلیونی ملت‌های آزاده در حمایت از مبارزات حق طلبانه مبارزان مظلوم و شجاع فلسطینی علیه رژیم نامشروع صهیونیستی است.

روز جهانی قدس، یادگار جاویدان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و روز بیداری ملل آزاده جهان و نمادی از نمایش وحدت، یکپارچگی و همدلی امت اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

اما امسال حال و هوای روز جهانی قدس به دلیل انجام عملیات طوفان الاقصی و شهادت بیش از ۳۳ هزار فلسطینی و خروش مردم سراسر جهان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی و توقف جنگ در غزه و حمله چند روز پیش این رژیم به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و شهادت هفت نفر از مستشاران کشورمان با سال‌های گذشته دیگر تفاوت دارد.

به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مسأله قدس و فلسطین به مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام تبدیل شده و امسال مظلومیت مردم فلسطین بر جهانیان ثابت شده و حضور پرشور مردم ایران و آزادی خواهان سایر نقاط جهان موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین شده و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آنها را رقم خواهد زد.

مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی امروز همانند سال‌های گذشته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در لبیک به ندای تاریخی امام راحل و با تأسی به منویات مقام معظم رهبری بار دیگر به صحنه آمده و با محکومیت جنایات وحشیانه اسرائیلی‌ها، فریاد رسای حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین را سر دادند.

راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس با شعار «روز قدس، از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» در بیش از در بیش از ۲ هزار نقطه کشور به طور همزمان از ساعت ۱۰ صبح امروز (۱۷ فروردین) آغاز شد.

همزمان با راهپیمایی امروز، پیکر مطهر شهدای گرانقدر کنسولگری ایران در دمشق، در تهران تشییع شد و پس از آن پیکرهای مطهر شهدا به زادگاه‌های خودشان منتقل شدند.

شعار راهپیمایی نیز «روز قدس، از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» بود.

مبداء مراسم راهپیمایی مساجد است و مقصد راهپیمایی‌ها میعادگاه نماز جمعه بود.

سردار سلامی؛ سخنران مراسم روز قدس در تهران

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه به عنوان سخنران مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران در پیش خطبه‌های نماز جمعه، سردار شهید زاهدی را یک اسطوره جاودان و شخصیتی شبه‌افسانه‌ای از جهاد توصیف کرد که بعد از خاتمه دفاع مقدس به همراه فرمانده جاودانه جبهه‌های مقاومت حاج قاسم سلیمانی در لبنان و سوریه برای ساخت قدرتی عظیم دربرابر صهیونیست‌ها مجاهدت کرد.

وی با بیان اینکه روز قدس امسال متفاوت از ایام قدس سالهای دور و نزدیک است، اظهار کرد: این روز با ابتکار و اعجاز ذهنی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به‌عنوان روز تمرکز جهان بر موضوع فلسطین نامگذاری شد. ما امروز شاهد بدرقه آسمانی ملت بزرگ ایران از هفت ستاره درخشان و پرفروغی هستیم که در سرزمین مبارک پیرامون مسجد الاقصی به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. مسافران قدس امروز و در این لحظه‌های مقدس بر دست مردم ما در حال عروج به عرش اعلا هستند تا در جوار رحمت واسعه الهی روزی‌خوار شوند.

وی افزود: سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی یک مجاهد پرافتخار، اهل وعده صادق، اهل ذکر، اهل اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر بود. او ۴۳ سال لباس جهاد به تن داشت. او همرزم شهید حسین خرازی، احمد کاظمی و سپهبد شهید قاسم سلیمانی بود. او یک اسطوره جاودان و شخصیتی شبه‌افسانه‌ای از جهاد بود که بعد از خاتمه دفاع مقدس به همراه فرمانده جاودانه جبهه‌های مقاومت حاج قاسم سلیمانی در لبنان و سوریه برای ساخت قدرتی عظیم دربرابر صهیونیست‌ها مجاهدت کرد.

فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: او انسانی وارسته، بیزار از دیده‌شدن، خودشیفتگی، خودآرایی و خودنمایی بود. او انسانی متقی، مومن، مجاهد و جانباز بود. توصیف این انسان ناشناخته که اینک اهل آسمان او را بهتر از اهل زمین می‌شناسند کار آسانی نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار