کد خبر: ۲۳۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۰
 رئیس اتاق بازرگانی گیلان و عضو اتاق ایران گفت: در شرایط کنونی هیچ توجیه منطقی و کارشناسی برای افزایش قیمت دلار وجود ندارد، و این نوسانات موقتی است و نباید فریب دلالان را خورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، قاسم رضاییان روز یکشنبه افزود: هیچ اتفاق جدیدی در متغیرهای بنیادی اقتصاد کشور رخ نداده که باعث افزایش نرخ ارز شود و تنها یک دلیل برای این نوسانات می توان متصور شد که آن هم تلاش دشمن و دلالان برای بر هم زدن ثبات بازار ارز است.

وی عنوان کرد: رسانه‌های معاند مترصد کوچکترین فرصتی هستند تا با یک اتفاق داخلی یا خارجی، بازار ارز را دچار نوسان کنند.

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: تجربه به ما ثابت کرده دشمن مترصد است از اتفاقات و درگیری های منطقه ای به سود خود بهره ببرد، به‌طوریکه با ایجاد موج روانی و هیجانی در بازار به التهابات ارزی دامن زده و برای چند روز هم که شده، قیمت ارز را دستخوش تغییر و افزایش می کند.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که چگونه است در روزهای تعطیل که بازار فعالیتی ندارد، قیمت دلار باید بارها دچار نوسان شود و بلافاصله بعد از حمله به کنسولگری ایران در دمشق شاهد افزایش قیمت ارز باشیم.

وی تلاش برای افزایش قیمت ارز به بهانه حملات تروریستی رژیم صهیونیستی را تکمیل عملیات دشمن برای ضربه زدن به اقتصاد کشور خواند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه مشخص نیست چرا بعضی‌ جریان‌ها به دنبال داغ کردن تنور انتظارات تورمی و افزایش نرخ ارز برخلاف منافع ملی هستند، ادامه داد: برخی افراد و همچنین رسانه‌های داخلی و خارجی در سال گذشته، جهش ارزی و دلار ۱۰۰ هزار تومانی را پیش بینی می‌کردند که خوشبختانه این اتفاق با تدابیر منطقی و آگاهانه بانک مرکزی رخ نداد.

وی اظهار کرد: چنانکه شاهد بودم برخی با تاثیر از القائات رسانه‌های معاند و اظهارات دلالان بازار ارز، مدام به اطرافیان هشدار می داند که دلار تا ۲۰۰ هزار تومان هم افزایش خواهد یافت. این یعنی دشمن منتظر هر فرصتی است تا با بهانه های جدید، آرامش بازار ارز را به هم بریزد و هیجانات کاذبی ایجاد کند.

رضاییان با اشاره به اینکه نوسانات اخیر دلار موقتی است و نباید فریب دلالان را خورد، گفت: قیمت کنونی دلار غیر منطقی نیست و اگر تا چندی پیش نیز در کانال ۶۰ هزار تومان قرار داشت با تدابیر ویژه دولت مدیریت شد. به همین دلیل باید به این نکته اذعان داشت که قیمت واقعی دلار با توجه به نرخ تورم همین قیمتی است که در روزهای اخیر شاهد آنیم و نه بیشتر.

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: به طور قطع نوسانات اخیر هم مثل دفعات قبلی فروکش خواهد کرد، اما دولت و بانک مرکزی باید اقدامی زیربنایی و ریشه‌ای انجام دهد تا رسانه های معاند و دشمنان قسم خورده ایران نتوانند با هر اتفاق داخلی و بین المللی، بازار ارز را دچار اختلال کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار