کد خبر: ۲۳۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
مدیرعامل بزرگترین بانک آمریکا هشدار داد که این کشور در پی افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک جهانی و "قطبی شدن" سیاست داخلی با بحران‌های بزرگی روبروست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، جیمی دیمون، مدیرعامل بزرگترین بانک آمریکا یعنی جی پی مورگان چیس، هشدار داد که ایالات متحده در پی افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک جهانی و "قطبی شدن" سیاست داخلی این کشور با خطرات بزرگی روبروست.

وی روز دوشنبه در نامه‌ای که به طور سالانه برای سهامداران ارسال می شود، به حجم زیادی از هزینه های دولت آمریکا و تلاش‌های فدرال رزرو (بانک مرکزی) برای کوچک کردن ترازنامه این دولت و جنگ اوکراین و روسیه و همچنین جنگ اسرائیل و حماس اشاره کرد و گفت شرایط موجود "ممکن است خطراتی ایجاد کند که از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه باشد و هر چیزی را تحت الشعاع قرار دهد."

دیمون نوشت: نقش هدایت جهانی آمریکا در خارج، توسط سایر کشورها و در داخل، توسط رای دهندگانی که دچار (سیاست) چند  قطبی شده‌اند، به چالش کشیده شده است.

وی افزود: ما باید راه‌هایی پیدا کنیم تا اختلافات خود را کنار بگذاریم و به نام دموکراسی با دیگر کشورهای غربی همکاری کنیم. در این دوره از بحران‌های بزرگ، اتحاد برای حفاظت از آزادی‌های اساسی ما، از جمله سرمایه‌گذاری آزاد، بسیار مهم است.

این بانکدار 68 ساله اضافه کرد که "نیاز فزاینده‌ای برای افزایش بودجه وجود دارد، چرا که ما در حال گذار به سمت اقتصاد سبزتر، بازسازی زنجیره های تامین جهانی، افزایش هزینه های نظامی و مبارزه با افزایش هزینه‌های مراقبت های بهداشتی هستیم.

دیمون درادامه این احتمال را بعید دانست که اقتصاد آمریکا به یک "فرود نرم" دست یابد که در آن شاهد رشد اندک و کاهش نرخ تورم باشد.

وی تصریح کرد که احتمال فرود نرم "بسیار کمتر" از 70 تا 80 درصدی است که برخی سرمایه گذاران پیش بینی کرده‌اند.

رئیس جی پی مورگان در پایان گفت: این نیروهای مهم و تا حدودی بی‌سابقه باعث می‌شود که ما محتاط بمانیم.

در عین حال، دیمون گفت، چین خود را به عنوان یک "ابرقدرت بالقوه" تثبیت کرده و از نظر استراتژیک بر امنیت اقتصادی خود تمرکز کرده است، در حالی که غرب "خواب" است.

وی گفت: در 20 سال گذشته، چین استراتژی اقتصادی جامع‌تری نسبت به ما اجرا کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار