کد خبر: ۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
مدیرکل راه استان تهران با اشاره به آماده‌سازی اکیپ‌های راهداری استان برای راهداری زمستانی، از اختصاص 330 میلیارد ریال برای آماده‌سازی راه‌های‌ پرتردد استان تهران برای فصل سرما و نصب 27 دستگاه تابلو محدودیت سرعت و پیام متغیر خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛ فریبرز واحدی اظهار داشت: بلافاصله پس از اتمام طرح تابستانی راهداری، طرح زمستانی راهداری در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آغاز می‌شود.
 
وی ادامه داد: امسال هم مثل سال‌های قبل، در طرح زمستانی راهداری‌ اورژانس، هلال‌احمر، امداد خودرو، پلیس راه و دیگر ارگان‌های دست‌اندرکار جاده در کنار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه طرح زمستانی تا 25 اسفند ادامه خواهد داشت، افزود: در این طرح 11 هزار راهدار همکاری خواهند کرد.
 
* آمادگی 1500 راهدار و استقرار در 35 نقطه برف‌خیز جاده‌ای
 
واحدی اظهار داشت: در استان تهران 650 راهدار با بیش از 200 دستگاه راهداری در 35 نقطه برف‌خیز و سردسیر جاده‌های استان مستقر هستند.
 
وی با بیان اینکه بیش از 20 راهدارخانه در جاده‌های استان در طرح زمستانی راهداری فعال هستند، اضافه کرد: جمعاً یک هزار و 500 راهدار خصوصی و دولتی در جاده‌های استان تهران در ایام طرح زمستانی فعال هستند،
 
* آشکارسازی و رفع نقا‌ط پرحادثه جاده‌های استان تهران
 
وی بیان کرد: رویکرد «بازرسی ایمنی راه‌ها» و رویکرد «اطلاعات آماری تصادفات» به طور جدی در دستور کار بررسی و توجه راهداران استان قرار دارد.
 
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای رفع نقاط پرحادثه، گفت‌: آشکارسازی نقاط پرحادثه، رفع نقاط هندسی، آرام سازی ترافیک و مدیریت سرعت در جاده‌های استان تهران اجرا شده است‌ تا جاده‌ها برای سفرهای زمستانی آماده باشند.
 
واحدی توضیح داد: منطقه پرحادثه، منطقه‌ای است که در یک دوره سه ساله در آن حداقل 10 تصادف و یا در یک دوره یکساله 4 تصادف رخ دهد.
 
* نصب 19.5 کیلومتر سیستم روشنایی در جاده‌های استان تهران
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: در راستای آماده‌سازی جاده‌های استان تهران برای فصل زمستان فعالیت‌های بهسازی و بهینه‌سازی راه‌ها نیز انجام شد.
 
وی افزود: جداسازی مسیرهای رفت و برگشت، ایمن‌سازی، ساماندهی و اصلاح تقاطع‌ها از دیگر فعالیت‌های انجام شده برای آمادگی در طرح راهداری زمستانی بود.
 
وی به تهیه طرح جانمایی علائم راهنمایی و رانندگی راه‌های استان تهران اشاره کرد و گفت:‌ 19.5 کیلومتر سیستم روشنایی در جاده‌های استان تهران تا پایان پاییز نصب می‌شود.
 
واحدی اظهار داشت: بکارگیری علائم افقی پیش‌ساخته، نصب گاردریل سه‌موج در ادامه آزادراه همت و آزادراه تهران-قم و بهسازی و ترمیم جاده‌های استان در قالب نهضت آسفالت از دیگر فعالیت‌های انجام شده بود.
 
وی بیان کرد: در راستای آرام‌سازی ترافیک خط‌کشی عرضی را در دستور کار قرار دادیم ضمن آنکه در راستای نوین‌سازی و هوشمند‌سازی محورهای مواصلاتی استان، نصب تابلوهای vsl (‌اعلام محدودیت سرعت) و vms (پیام های متغیر خبری) در جاده‌ها در دستور کار قرار گرفت.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: در این راستا‌ 8 دستگاه تابلو VMS جدید، دو دستگاه تابلو VSL دروازه‌ای و 17 دستگاه تابلو VSL در محورهای مواصلاتی استان تهران نصب شد.
 
* اختصاص 330 میلیارد ریال برای آماده‌سازی جاده‌های پرتردد استان تهران در فصل سرما
 
واحدی بیان کرد: در راستای آماده‌سازی محورهای پرتردد و سردسیر استان برای فصل زمستان حدود 330 میلیارد ریال تا قبل از فصل سرما در محورهای هراز، دماوند، فیروزکوه و آزاد راه تهران-قم هزینه شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با ‌بیان اینکه سهم راه‌های استان تهران در حمل و نقل بار و مسافر کشور، حدود 20 درصد است، افزود: سند مطالعات طرح جامع حمل و نقل و مدیریت استراتژیک راه‌های استان تهران در سه دوره کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت عملیاتی می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، راه داری ، زمستانی ، تابلو
نام:
ایمیل:
* نظر: