کد خبر: ۲۳۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دیشب عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول الله(ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار داد.

جزئیات عملیات

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دیشب عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول الله(ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار داد.

به گزارش ایسنا، در ساعات پایانی شب گذشته (شنبه شب)برخی رسانه‌ها از احتمال انجام عملیات تلافی جویانه ایران علیه اسرائیل خبر می‌دادند. رژیم صهیونیستی شب گذشته از ترس پاسخ تهران به حمله این رژیم به کنسولگری خود در دمشق، همه فعالیت‌های آموزشی، تحصیلی و ورزشی خود را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده و تعداد تجمعات را کاهش داده بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته گفت:« برای یک حمله ایرانی آماده می‌شویم، اسرائیلی‌ها باید بر اعصاب خود مسلط باشند و آنها را به توجه به دستورالعمل‌های جبهه داخلی دعوت می‌کنم.» کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که داده‌های اطلاعاتی حاکی از این است که ایران قصد حمله به مواضع نظامی را دارد، نه اهداف غیر نظامی.

وحشت صهیونیست‌ها بی‌دلیل نبود. قبل از ساعت ۲۴، خبرهای اولیه از آغاز حملات سپاه در رسانه‌ها منتشر شد تا اینکه سپاه در بیانه‌ای رسمی اعلام کرد که با ده‌ها پهپاد و موشک از داخل خاک ایران به رژیم صهیونیستی حمله کرده است. همزمان حزب الله لبنان هم حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داد. شورای جنگ اسرائیل در پناهگاه زیرزمینی در مقر وزارت جنگ در تل‌آویو تشکیل جلسه داد.

با انتشار خبر رسمی حمله ایران به رژیم صهیونیستی، مردم کشورمان در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمده و جشن گرفتند. مردم در برخی کشورهای همسایه و منطقه نیز اقدام مشابهی انجام دادند.

قبل از ساعت ۳ بامداد سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک کشورمان به آسمان سرزمین‌های اشغالی رسید و گنبد آهنین را درگیر کرد. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ دوم خود اعلام کرد که «در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.» سپاه همچنین در بیانیه خود تاکید کرد که «هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.»

در کنار اقدام نظامی ایران، شب گذشته فعالیت‌های دیپلماتیک نیز دنبال شد. حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان بامداد یکشنبه همزمان با موشک‌باران اسرائیل، در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: «در روز شنبه تماس‌ تلفنی همتایانم هانکه برونس اسلات و حاجه لحبیب و کنستانتینوس کمبوس‌ از هلند، بلژیک و قبرس را دریافت کردم. در مورد حمله تروریستی اخیر رژیم اسراییل به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین ایده‌هایی را مطرح کردند. مواضع کشورمان تبیین شد. تاکید کردم به آمریکا هشدار لازم داده شده است.»

وزارت امور خارجه کشورمان هم با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد:« نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به‌ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.»

نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز پس از این حمله اعلام کرد که« اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بود. موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد. اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند.»

انگلیس و فرانسه که حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان را محکوم نکرده بودند، حمله مشروع ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند. رژیم صهیونیستی هم خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل در روز یکشنبه شد. رسانه عبری اسرائیل هیوم هم خبر داده بایدن رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواسته به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخی ندهد.اتحادیه اروپا پاسخ ایران را محکوم کرد.

دیشب بعد از حدود ۶ ماه کودکان غزه آرام خوابیدند چون موشک‌های سپاه از فراز بیت‌المقدس عبور کرده و غرّش آنها لرزه بر تن صهیونیست‌هایی انداخت که تا صبح در پناهگاه‌های خود مخفی شده بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار