کد خبر: ۲۳۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد که سلاح‌هایی که ایران در عملیات «وعده صادق» به کار گرفت، پیشرفته‌ترین سلاح‌هایی بود که تاکنون سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر به نقل از المیادین، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» بیان کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون با سلاح‌هایی پیشرفته‌تر از سلاح‌های به کارگرفته‌شده در عملیات «وعده صادق» مورد حمله قرار نگرفته بود.

این روزنامه آمریکایی اشاره کرد که رژیم صهیونیستی پیش از این با حمله‌های موشکی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین روبرو شده بود که موشک‌های با برد کوتاه (۱۲ تا ۲۵ مایل)، موشک‌های بدون دقت تا عیار ۱۲۲ میلی‌متر و موشک‌های سوری با قدرت هدف‌گیری بالای «M-۳۰۲» را در اختیار دارند.

نیویورک تایمز نوشت تسلیحاتی که ایران در عملیات وعده صادق استفاده کرد می‌توانند به مسافت‌هایی بسیار دورتر منتقل شوند و برخی از آن‌ها نیز قابلیت انتقال بسیار سریع‌تر را دارند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از «جفری لوییز» عضو شورای مشورتی امنیت بین‌المللی وزارت خارجه آمریکا نوشت که ایران موشک‌های کروزی را به کار گرفته که می‌تواند یک تُن مواد منفجره را حمل کند.

بر اساس نوشته نیویورک تایمز، لوییز تصریح کرد که بخش بزرگی از موشک‌های بالستیک ایران بلندبرد هستند و می‌توانند به سرزمین‌های اشغالی برسند.

همچنین طبق مطلب منتشرشده از سوی این روزنامه آمریکایی لوییز بیان کرد که اگر چه پهپادهای ایرانی مواد منفجره بسیار کمتری از موشک‌ها را حمل می‌کنند، اما در مقابل می‌توانند به پرواز در بیایند و اهداف خود را تغییر بدهند.

گفتنی است ایران شب گذشته در واکنش به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق حمله‌های ترکیبی موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اهدافی معین در سرزمین‌های اشغالی انجام داد. سپاه پاسداران در این عملیات ده‌ها پهپاد و موشک را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار