کد خبر: ۲۳۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹
عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش التهابات در بازار سکه و طلا از کاهش ۲ میلیون و۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه خبر داد.

به گزارش صدای بورس،بازار سکه و طلا پس از تحولات اخیر خاورمیانه از روز شنبه روند افزایش قیمت‌ها را داشت؛ اما با آرام شدن شرایط و کاهش نرخ ارز قیمت سکه و طلا نیز روند نزولی گرفت.
در همین رابطه محمد کشتی آرای فعال بازار طلا درباره شرایط بازار سکه و طلا اظهار داشت: امروز در حالی که قیمت انس جهانی طلا ۷ دلار افزایش یافت؛ اما در بازار داخلی با کاهش التهابات و حراج سکه توسط بانک مرکزی قیمت‌ها کاهش پیدا کرد.
وی افزود: امروز در بازار قیمت سکه با ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش به ۴۳ میلیون تومان رسید سکه طرح قدیم نیز با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۴۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شد.
کشتی‌آرای با اشاره به کاهش قیمت انواع دیگر سکه در بازار گفت: نیم سکه با ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش امروز ۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد ربع سکه با ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد و سکه‌های یک گرمی نیز با ۶۰۰ هزار تومان کاهش ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد.
این فعال بازار طلا اضافه کرد: در اصل قسمتی از این کاهش قیمت‌ها مربوط به کاهش حباب سکه است؛ امروز در اتاق ارز و طلای بانک مرکزی سکه حراج شد همین عامل باعث کاهش حباب سکه به محدوده ۷ میلیون تومان شد در حالی که روز گذشته هر قطعه دارای ۸ میلیون تومان حباب بود.
کشتی آرای گفت: قیمت هر مثقال طلا امروز با ۵۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۷۰ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۶۸۰ تومان رسید.
وی با بیان اینکه در مجموع امروز داد و ستدها نسبت به دیروز بهتر شده بود؛ اظهار کرد: این کاهش حباب و کاهش قیمت باعث شد بازار با آرامش همراه باشد در حالی که دیروز از ابتدای بازار بسیار هیجانی و پرالتهاب بود و قیمت‌ها به شدت افزایش پیدا کرد اما از اواسط روز گذشته کاهش قیمت‌ها آغاز شد و امروز نیز ادامه داشت.
این فعال بازار طلا با بیان اینکه قیمت‌ها با ثبات شده است و داد و ستدها روال عادی دارد در پیش بینی از بازار گفت: معمول شرایط آرام بازار بهترین زمان برای خرید و فروش است. روند بازار در روزهای آینده قابل پیش بینی نیست تحولات بسیار سریع و متغیرها زیاد است.

منبع: اقتصادآنلاین

کد خبر 493416
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار