کد خبر: ۲۳۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
اگر بلند پرواز هستید و قدرت ریسک‌پذیری بالایی دارید، با روش‌های سرمایه گذاری در بازار جهانی فرصت‌های خوبی خواهید داشت. با سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی بجای ریال، سود شما به دلار خواهد بود! با این پیشنهاد شوکه نشوید و دست و دلتان نلرزد، تریدرها هم تا پیش از شروع به فعالیت در بازار بورس و ارزدیجیتال، بهترین روش سرمایه‌گذاری را باز کردن حساب بلند مدت بانکی می‌دانستند!

رپرتاژ آگهی: برای سرمایه گذاری خوب و درست و حسابی، شرکت‌های سبدگردان معتبر مثل اینوستو کمک‌های شایانی به سرمایه‌گذاران می‌کنند و آنقدر عملکرد هوشمندانه‌ای دارند که با حداقل سرمایه، شما را به سودهای مورد جالب توجه و مورد انتظارتان برسانند.

چگونه به بورس جهانی وارد شویم؟

خیلی‌های سرمایه‌گذاری را فقط مخصوص ثروتمندان یا مشاغل خاص می‌دانند. از گوشه و کنار اینجور خبرها زیاد به گوشمان رسیده است که فلانی با اینکه کم سن و سال بوده و سرمایه‌ی کمی داشته اما در بازار بورس، سرمایه گذاری طلا و رمزارز به موفقیت مالی خوبی رسیده است. بله در بازار بورس جهانی بیش از سن و سال و سرمایه، روش‌های سرمایه‌گذاری اهمیت دارد. یکی از روش‌های وسوسه‌انگیز برای تریدرهای موفق، که پر بیراهم نیست، سرمایه گذاری در بازار بورس جهانی است.

با روی کار آمدن اینترنت، مشارکت در بازار بورس بین‌المللی و انجام معاملات اینترنتی در تمامی نقاط جهان کار آسانی شده است و بد نیست که این موقعیت را معامله‌گران ایرانی نیز تجربه کنند.

بهترین روش سرمایه گذاری در ایران

هدف از سرمایه گذاری افزایش دارایی است، حالا اگر نه آنقدر زیاد، ولی تا حدی باشد که ارزش دارایی مطابق با تورم از بین نرود و حسرت این را نخوریم که مثلا تا چند سال پیش با سرمایه‌ی 50 میلیونی میشد یک خانه خرید ولی الان به‌زور پول خرید یک گوشی می‌شود. یک مشاور خوب در سرمایه‌گذاری می‌تواند جلوی این حسرت‌های جانسوز را بگیرید.

انواع سرمایه گذاری

به‌طور کلی سرمایه‌گذاری به دو نوع سرمایه‌گذاری مستقیم مثل خرید ملک و ماشین در لحظه و یا سرمایه‌گذاری غیرمستقیم مثل سرمایه‌گذاری در بورس، خرید سهام، خرید اوراق بهادار و امثالهم است. مورد اول که نیاز به سرمایه‌ی بالایی دارد و گزینه‌های محدودی می‌توانند این کار را انجام دهند، اما مورد دوم با توجه به تجربه و دانش بورسی و همینطور مشورت با افراد خبره می‌تواند مسیر خوبی برای رسیدن به سود بیشتر با حداقل سرمایه باشد.

معرفی برترین روش های سرمایه گذاری در بازار جهانی

در این بخش روش‌های مناسب سرمایه‌گذاری در بازار جهانی را برایتان آورده‌ایم:

1. سرمایه گذاری در بورس

با وجود اینترنت، در هر جای جهان که باشید به راحتی می‌توانید به پلتفرم‌های خرید و فروش سهام دربورس جهانی وارد شوید. معروف‌ترین و اصلی‌ترین نوع بازار بورس جهانی بازار سهام است که خرید و فروش آن تقریبا مشابه روش‌های بازار بورس تهران است. بازار بورس کالا، بازار اوراق بهادار و بازار فارکس نیز از نمونه‌های دیگر سرمایه‌گذاری در بورس است که سرمایه گذران زیادی در تمام نقاط دنیا در آن در حال داد و ستد هستند.

2. سرمایه گذاری در اوراق بهادار

اگر بخواهیم کم ریسک‌ترین و در عین حال پرسودترین نوع سرمایه‌گذاری را در دنیا مثال بزنیم، سرمایه گذاری در اوراق بهادار، اوراق قرضه، تسویه و مانند این است. سرمایه گذاری در اوراق قرضه (Bonds) قراردادی است که در آن سرمایه‌گذار به شرکت یا ارگان خاصی برای طرح‌های عمرانی مانند ایجاد جاده یا بنا و امثالهم پول قرض می‌دهد و به صورت دوره‌ای از آن سود دریافت می‌کند. در سرمایه گذاری اوراق قرضه، بعد از مدت زمان مشخص شده در قرارداد، اصل پول همراه با سود قابل توجهی به شما بازمی‌گردد.

3. سرمایه گذاری در بازار سهام

در بازار سهام، سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس به خرید و فروش می‌رسند. اگر دانش و تجربه‌ی خوبی درباره‌ی خرید و فروش سهام در بازار بورس و فرابورس ایران دارید. امکان اینکه در بازار سهام بین‌المللی را هم به سود برسید زیاد است.

برای اینکار باید سطح دانش خود را درباره‌ی شرکت‌های خارجی بالا ببرید، چون همانطور که می‌دانید معامله‌گران با خرید سهام در سود و زیان شرکت‌ها شریک خواهند شد. بورس سهام نزدک، بورس یورونکست، بورس اوراق بهادار شانگهای چین و هنگ کنگ از معروف‌ترین‌ها هستند.

4. سرمایه گذاری در بازار کالا

سرمایه‌گذاری در بازار کالا به سه دسته‌ی بزرگ کالاهای انرژی: نفت و گاز، کالاهای سخت: طلا، نقره و فلزات و کالاهای نرم: مواد خوراکی تقسیم می‌شود. سرمایه گذاری طلا در بورس با استفاده صندوق‌های ETF طلا یکی از روش‌های پرسود سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

5. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

یکی از روش‌های سنتی و همچنین جذاب که البته نیاز به سرمایه‌ی بیشتری دارد، سرمایه‌گذاری روی املاک ومستغلات است. سرمایه‌گذاری بر روی ملک تمامی اهدافی که شما از سرمایه‌گذاری دارید و حتی فراتر از آن را در برآورده می‌کند.

تنها عیبی که به این نوع سرمایه‌گذاری وارد است، نیازمند پول بیشتری است. اگرچه یکسری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که بستری را برای خرید و فروش متری مسکن برای فعالان اقتصادی فراهم می‌کند. اما اعتماد کردن به آن‌ها و امکان نقد کردن سرمایه نیازمند تحقیق و بررسی است.

6. سرمایه گذاری در بلاک چین

سرمایه‌گذاری در بلاک‌چین به معنای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها، شرکت‌ها، یا ارزهای دیجیتالی که از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کنند، است. این سرمایه‌گذاری ممکن است به صورت مستقیم، از طریق خرید ارزهای دیجیتالی مبتنی بر بلاک‌چین مانند بیت‌کوین یا اتریوم، یا به صورت غیرمستقیم از طریق سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها یا پروژه‌هایی که فناوری بلاک‌چین را به کار می‌برند انجام شود.

بلاک‌چین به عنوان یک فناوری نوظهور، فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است. از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بلاک‌چین می‌توان به شرکت‌هایی که به دنبال توسعه و ارائه خدمات مبتنی بر بلاک‌چین هستند، ارزهای دیجیتال جدید، پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، راه‌حل‌های مالی و بانکی بر اساس بلاک‌چین، و شرکت‌هایی که به ارائه خدمات امنیتی و حفاظت از داده‌ها مبتنی بر بلاک‌چین می‌پردازند اشاره کرد.

7. رمز ارز

یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های جهانی که حسابی سر و صدا راه انداخته است سرمایه گذاری رمز ارز است که البته مخاطرات خود را دارد و باید خیلی آگاهانه در این رابطه اقدام کرد. سرمایه‌گذاری در رمزارز به معنای خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال است که به وسیله فناوری بلاک‌چین ایجاد شده‌اند. این ارزهای دیجیتال، همچون بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، لایت‌کوین و غیره، اغلب به عنوان ابزارهای مالی برای انجام تراکنش‌ها، سرمایه‌گذاری، و حتی به عنوان ابزاری برای انجام توسعه‌های فناوری بلاک‌چین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای سرمایه‌گذاری در رمزارزها شامل فرصت برای کسب بازدهی بالا، دسترسی به بازارهای جهانی ، امکان معامله و تبادل آسان، امکان حفظ ارزش در برابر تورم و نوسانات ارزی، و امکان شرکت در اکوسیستم رشدی و نوآورانه فناوری بلاک‌چین است. در ادامه می توانید سری به این صفحه در ویکی پدیا بزنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار