کد خبر: ۲۳۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۳
بهترین بروکر فارکس برای تریدرهای ایرانی، ویژگی‌هایی دارد که ریسک معاملات شما را کاهش می‌دهد. بر همین اساس اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است؛ چالش اصلی تریدرهای ایرانی

فعالیت در بازار فارکس به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی جهان در کنار ریسک‌های معاملاتی و استرس‌های ناشی از افت سرمایه، با محدودیت‌های دیگری نیز همراه است. بسیاری از کاربران ایرانی فارکس، به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و عدم پشتیبانی از زبان فارسی در برخی بروکرها، با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستند. بااین‌حال بهترین بروکر فارکس برای تریدرهای ایرانی، ویژگی‌هایی دارد که ریسک معاملات شما را کاهش می‌دهد. بر همین اساس اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است | امن‌ترین کارگزاری‌های برای تریدرهای ایرانی

چرا انتخاب بروکر مناسب برای ایرانیان اهمیت دارد؟

امنیت حساب معاملاتی تا حد قابل توجهی به عملکرد بروکر بستگی دارد. بروکرهای معتبر با برخورداری از سیستم‌های امنیتی پیشرفته و به‌کارگیری مقررات سخت‌گیرانه، امنیت حساب کاربرانشان را تضمین می‌کنند. البته موضوع برای تریدرهای ایرانی متفاوت است. بیشتر بروکرهای معتبر به دلیل تحریم‌های آمریکا، از پذیرش تریدرهای ایرانی سر باز می‌زنند و اجازه فعالیت آن‌ها را نمی‌دهند.

در جنین شرایطی کاربران ایرانی بازار فارکس باید بر اساس نیازها و استراتژی‌های معاملاتی خود، بروکری را انتخاب کنند که خدمات کاملی را به آن‌ها ارائه می‌دهد. در غیر این صورت امکان بلوکه شدن حساب، جلوگیری از فعالیت و از دست رفتن سرمایه کاربران ایرانی وجود دارد.

ویژگی معتبرترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان

با تمام چالش‌های موجود برای تریدرهای ایرانی فارکس، برای این که بدانید کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است باید به برخی معیارها توجه داشته باشید. البته هیچ بروکری تمام معیارها را به‌صورت یکجا ندارد؛ اما برخورداری از چند معیار اصلی می‌‌تواند کارگزاری منتخب را به انتخابی ایده‌آل تبدیل کند بر همین اساس در ادامه به مهم‌ترین معیارهای انتخاب کارگزاری معتبر برای تریدرهای ایرانی می‌پردازیم.

کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است | امن‌ترین کارگزاری‌های برای تریدرهای ایرانی

تضمین امنیت حساب کاربران

مهم‌ترین اصلی که باید در انتخاب بروکر فارکس به دنبال آن باشید، تضمین امنیت حساب‌ها و پیروی بروکر از رگوله و قوانین نظارتی بر معاملات فارکس است. مجموعه‌های حاوی رگولاتوری فعالیتی امن و مطمئن دارند و با خیال راحت می‌توان از طریق آن‌ها در بزرگ‌ترین بازار مالی جهان به فعالیت پرداخت.

در این بین یک نکته را باید مد نظر داشته باشید. بروکرها رگولاتوری‌های معتبر و مختلفی را ارائه می‌دهند؛ اما برای ارزیابی اعتبار آن‌ها باید بدانید که با کدام رگولاتوری، کاربران ایرانی را پشتیبانی می‌کنند. چرا که ممکن است رگولاتوری ارائه‌شده به ایرانیان، امنیت بالایی نداشته باشد.

پشتیبانی از انواع حساب‌های معاملاتی

معامله‌گران بازار فارکس امکان انتخاب حساب‌های مختلفی را دارند تا در بستر این حساب‌ها به فعالیت بپردازند. به همین دلیل برای رسیدن به جواب این سوال که کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است، باید به تنوع حساب‌های معاملاتی بروکر توجه داشته باشید. به‌طورکلی سه نوع حساب استاندارد، ECN و STP در دسترس تریدرهای ایرانی وجود دارند که بروکرهای برتر باید از آن‌ها پشتیبانی کنند.

بروکرهای برتر ایرانیان امکان کار با معتبرترین پلتفرم‌های معاملاتی را به وجود می‌آورند

در بازار فارکس پلتفرم‌های معاملاتی متعددی به کار می‌روند که متاتریدر 4 و متاتریدر 5، محبوب‌ترین آن‌ها هستند. با توجه به محبوبیت این دو پلتفرم، کارگزاری‌های برتر ایرانیان باید امکان استفاده از آن‌ها را برای کاربران خود ایجاد کنند.

دریافت حداقل میزان کمیسیون و اسپرد

میزان کمیسیون و اسپرد عامل مهم دیگری است که در زمان انتخاب بهترین بروکر برای ایرانیان باید به آن‌ها توجه داشت. بسیاری از کارگزاری‌ها کمسیون‌ و اسپردهای کمتری را از کاربرانشان دریافت می‌کنند که با توجه به نرخ دلار در کشور، انتخاب این بروکرها می‌تواند هزینه کمتری را به تریدرها تحمیل کند.

پشتیبانی کامل از خدمات مشتریان

در زمان پاسخ به این سوال که کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است باید به این نکته توجه کنید که میزان پشتیبانی از خدمات مشتریان کارگزاری منتخب چقدر است؟ بروکرهای برتر به‌صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات کاربرانشان هستند. همچنین بروکرهای مناسب ایرانیان با پشتیبانی از زبان فارسی کاملا ساده و روان مشاوره‌های لازم در زمان ضروری را به شما ارائه می‌دهند.

کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است | امن‌ترین کارگزاری‌های برای تریدرهای ایرانی

ارائه متنوع‌ترین روش‌های واریز و برداشت

تریدرهای ایرانی برای تضمین معاملات امن و کاهش ریسک معاملات خود، باید بروکرهایی را انتخاب کنند که امکان واریز و برداشت پول ریالی، تاپ چنج و با کریپتوکارنسی را داشته باشند. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که عدم پشتیبانی از برداشت ریالی، سرعت فرایند نقد کردن دارایی‌های شما را کاهش می‌دهد.

کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است؟

با توضیحاتی که ارائه شد شما می‌توانید متناسب با استراتژی معاملاتی و نیازهای خود در بازار فارکس، از خدمات طیف متنوعی از بروکرها بهره‌مند شوید. بااین‌حال در ادامه به معرفی دو کارگزاری معروف اشاره می‌کنیم که بسیاری از کاربران ایرانی فارکس از آن‌ها برای انجام معاملاتشان استفاده می‌کنند.

بروکر آلپاری (Alpari)

بروکر آلپاری از آن دست کارگزاری‌هایی است که بسیاری از تریدرهای ایرانی از امکانات آن بهره‌مند می‌شوند. امکانات تعبیه‌شده در این بروکر دست کاربران را برای اجرای انواع استراتژی‌های معاملاتی و به‌کارگیری فرایندهای مدیریت ریسک و سرمایه باز می‌گذارد.

بر همین اساس مهم‌ترین ویژگی‌های بروکر آلپاری عبارت‌اند از:

  • تنوع حساب‌های معاملاتی

  • دریافت اسپردهای بالا در برخی حساب‌های معاملاتی

  • پشتیبانی از زبان فارسی

  • عدم ارائه بونوس تشویقی برای مشتریان جدید

  • برخورداری از اپلیکیشن خصوصی

  • ورشکستگی بروکر در شعبه انگلستان

  • امکان واریز و برداشت وجه به‌صورت ریالی، رمزارز و...

بروکر ارانته (Erante)

بسیاری از کاربران فارکس برای پاسخ به این سوال که کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است، بروکر ارانته را پیشنهاد می‌دهند. این بروکر با ارائه امکانات متعدد، اجرای سریع معاملات، پشتیبانی از شفافیت مالی و برخورداری از رگولاتوری بستر مناسبی را برای تریدرهای ایرانی به وجود می‌آورد. البته برای انتخاب ارانته یا هر بروکر دیگری باید به شرایط خود توجه داشته باشید.

بر همین اساس مهم‌ترین ویژگی‌های بروکر ارانته عبارت‌اند از:

  • ارائه اسپردهای مقرون‌به‌صرفه

  • امکان انجام معاملات بدون کمیسیون

  • ایجاد بستری برای کپی تریدینگ

  • عدم ارائه حساب Cent

  • محدودیت در باز گذاشتن پوزیشن‌ها در حساب‌های اسلامی

  • برخورداری از رگولاتوری از نهادهای نظارتی

  • امکان پیگیری معاملات کریپتو در تمام روزهای هفته

  • ارائه حداکثر لوریج 500 در متاتریدر 5 و cTrader

بروکر مناسب برای ایرانیان ریسک معاملات شما را کاهش می‌دهد

پاسخ به سوال کدام بروکر برای ایرانیان مناسب است در بین کاربران فارکس متفاوت است. چرا که هر یک از فعالان این حوزه متناسب با نوع استراتژی‌های معاملاتی و انتظاراتی که از این بازار دارند، کارگزاری مناسب را انتخاب می‌کنند. بر همین اساس نمی‌توان برای همه کاربران یک نسخه یکسان پیچید. شما باید با اصل مدیریت سرمایه، اطمینان از شهرت و اعتبار بروکر و توجه به فرایند اجرای معاملات، بروکری را انتخاب کنید که با نیازهای شما سازگاری بیشتری دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار