کد خبر: ۲۳۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۴
در سال‌های اخیر، ممنوعیت فعالیت کاربران ایرانی در صرافی‌های بین‌المللی به‌عنوان یکی از مسائل مهم و موردبحث در دنیای رمزارزها و فضای مالی بین‌المللی مطرح شده است. این ممنوعیت باعث ایجاد چالش‌هایی برای کاربران ایرانی از جمله انجام تراکنش‌ها و تبادل رمزارزها شده است که به نگرانی کاربران ایرانی در یافتن یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و امن می‌افزاید.

چرا ایران در لیست تحریم صرافی‌های ارز دیجیتال قرار دارد؟

در سال‌های اخیر، ممنوعیت فعالیت کاربران ایرانی در صرافی‌های بین‌المللی به‌عنوان یکی از مسائل مهم و موردبحث در دنیای رمزارزها و فضای مالی بین‌المللی مطرح شده است. این ممنوعیت باعث ایجاد چالش‌هایی برای کاربران ایرانی از جمله انجام تراکنش‌ها و تبادل رمزارزها شده است که به نگرانی کاربران ایرانی در یافتن یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و امن می‌افزاید. اگر بیشتر از ۲ سال از فعالیت شما در دنیای رمزارزها می‌گذرد، احتمالا به یاد دارید که با اجباری شدن فرآیند احراز هویت در صرافی بزرگ بایننس و بعد از آن صرافی کوکوین، کاربران ایرانی با سردرگمی و نگرانی در پی یافتن یک صرافی جایگزین بودند. کوینکس همان گزینه جایگزین برای ایرانیان بود و تعداد بسیار زیادی از کاربران به آن روی آوردند. در این مقاله به بررسی چرایی ممنوعیت فعالیت کاربران ایرانی در صرافی‌های برجسته دنیا می‌پردازیم و سپس راهکارهای متناسب با این شرایط را مورد بحث قرار خواهیم داد.

تحلیل ممنوعیت فعالیت کاربران ایرانی در صرافی‌های بزرگ دنیا

بسیاری از کشورها به‌ویژه کشورهایی که دارای تنش‌های سیاسی با ایران هستند، تحریم‌ها و محدودیت‌هایی را در برابر فعالیت‌های مالی ایران اعمال کرده‌اند. این اقدامات اغلب به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی، اقتصادی یا حقوق بشری اتخاذ می‌شوند. برخی از تحریم‌ها نیز ممکن است به‌دلیل ادعاهای مرتبط با تروریسم یا تخلفات مالی دیگر صورت گیرد. به‌عنوان مثال برخی از کشورها ادعا می‌کنند که ایرانیان با استفاده از مبادلات رمزارزها در صرافی‌ها، ممکن است از اقدامات تروریستی پشتیبانی کنند. درواقع این تحریم‌ها از جمله برنامه‌هایی هستند که کشورها برای کنترل مدیریت و ریسک‌های مرتبط با فعالیت کاربران ایرانی در محیط‌های صرافی‌های آنلاین اتخاذ کرده‌اند.

با اعمال این تحریم‌ها از سوی صرافی‌های بزرگ مانند بایننس، عرصه برای فعالیت کاربران ایرانی در کریپتو تنگ می‌شود. البته کاربران ایرانی هم وجود دارند که با مدارک جعلی در این صرافی‌ها احراز هویت کرده‌اند و مشغول به فعالیت هستند اما هرگز این راه را پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا درصورت فاش شدن هویت جعلی، امنیت حساب و البته سرمایه کاربران به خطر می‌افتد.

سوال این است که با وجود تحریم‌ها، آیا راه‌حل‌هایی برای این کار وجود دارد تا کاربران ایرانی بدون دغدغه بتوانند در صرافی‌های خارجی فعالیت کنند؟ بله! در ادامه به بررسی برخی از راهکارها می‌پردازیم.

بررسی راهکارها

اگر شما نیز علاقه به فعالیت در بازار مالی کریپتو دارید و از بابت پلتفرم معاملاتی یعنی صرافی نگران هستید، راهکارهایی برای این مشکل وجود دارد که می‌تواند بسیار امیدبخش باشد. بسیاری از کاربران هم‌اکنون با استفاده از این راهکارها در دنیای رمزارزها حضور فعال دارند و از فرصت‌های بی‌نظیر این بازار بهره می‌برند. برخی از این راهکارها عبارتند از:

استفاده از صرافی‌های ایرانی: استفاده از یک صرافی داخلی که خدمات و امکانات مشابه صرافی‌های خارجی ارائه می‌دهند می‌تواند به کاربران ایرانی کمک کند تا به‌راحتی به خدمات مالی مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند و دیگر نگران قطع همکاری صرافی با کاربران ایرانی نباشند.

استفاده از صرافی‌های خارجی که با کاربران ایرانی همکاری می‌کنند: برخی از کاربران ایرانی تمایل به استفاده از صرافی‌های خارجی دارند زیرا معمولا از امکانات بهتری برخوردارند. با وجود اینکه برخی از صرافی‌های خارجی به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند، اما هنوز صرافی‌هایی مانند کوینکس وجود دارند که ممنوعیتی در خصوص فعالیت کاربران ایرانی اعلام نکرده‌اند.

معرفی کوینکس

کوینکس یکی از صرافی‌های بسیار معتبر است که در سال ۲۰۱۷ در هنگ کنگ تاسیس شد. این صرافی به بیش از ۱۰۰ کشور خدمات خود را ارائه می‌کند.

این صرافی در مدت کوتاه فعالیت خود موفق به کسب رتبه ۶۶ در سایت مرجع کوین مارکت کپ شده است. لیست شدن نام یک صرافی در کوین مارکت کپ می‌تواند نشانه‌ای از اعتبار آن باشد که البته با اعتماد بیشتر کاربران، این اعتبار بالاتر می‌رود. از طرفی این صرافی از حجم معاملات خوبی برخوردار است که میزان آن ۳۱ میلیون دلار در روز گزارش شده است. همچنین میانگین بازدید ماهیانه این صرافی حدودا ۱.۴ میلیون در ماه است که میزان قابل‌قبولی است.

چرا ایران در لیست تحریم صرافی‌های ارز دیجیتال قرار دارد؟

نکات مهم که قبل از افتتاح حساب باید بدانید

قبل از افتتاح حساب در هر صرافی ابتدا درمورد آن به‌خوبی تحقیق کنید و با بررسی امکانات آن و تطبیق دادن آن با نیازهایتان، نسبت به افتتاح حساب اقدام کنید.

مهم است که بدانید برای استفاده از این صرافی باید حتما از یک VPN با آی‌پی ثابت استفاده کنید زیرا دامنه سایت این صرافی از سوی ایران فیلتر شده است و شما با این روش می‌توانید فیلترینگ را دور بزنید. 

دقت داشته باشید که از IP آمریکا استفاده نکنید زیرا صرافی کوینکس فعالیت آمریکایی‌ها را در این صرافی تحریم کرده است.

خلاصه مطلب

صرافی ارز دیجیتال کوینکس از جمله صرافی‌های معتبر خارجی است که همچنان در حال ارائه خدمات به کاربران ایرانی است و هموطنان می‌توانند از خدمات و امکانات متنوع این صرافی بهره ببرند. از آن‌جایی که دامنه سایت این صرافی در ایران فیلتر است در استفاده از این صرافی باید حتما از VPN با IP ثابت (به‌غیر از آمریکا) استفاده کنید تا در دسترسی به حساب خود دچار مشکل نشوید. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار