کد خبر: ۲۳۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۶
بعد از گذشت حدود ۱۵ ساعت از وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و ... سرانجام امدادگران جمعیت هلال احمر علیرغم شرایط دشوار جوی، موفق به شناسایی محل سقوط و کشف بالگرد در منطقه «طویل» شدند.

کشف بالگرد رئیس جمهور؛ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشد

ایسنا نوشت:  عصر روز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ماه و پس از آنکه رئیس جمهور و تیم همراه در حال بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مرز مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان بودند، خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش در رسانه‌ها منتشر شد، خبری که پس از اظهارات ضد و نقیض مختلف از سوی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به تایید رسید و بابک محمودی به ایسنا گفت:‌ «به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.»

درپی این حادثه و در حالی که شرایط جوی محدوده وقوع حادثه بسیار نامساعد، همراه با بارش باران و مه شدید بود، صدها امدادگر از سوی جمعیت هلال احمر و همچنین نیروهای نظامی به محل اعزام شده و عملیات جستجو برای یافتن بالگرد آغاز شد و به سرعت امکانات و تجهیزات امدادی نیز به محل اعزام شده و مورد استفاده قرار گرفت. حتی برخی از کشورها همچون ترکیه، روسیه و ... نیز به شکل داوطلبانه آمادگی خود برای مشارکت در عملیات جستجو را اعلام کرده و در آن مشارکت داشتند.

سرانجام بعد از گذشت حدود ۱۵ ساعت جستجو در این محل و علیرغم وجود مه شدید، بارش باران و تاریکی هوا امدادگران جمعیت هلال احمر موفق به شناسایی محل سقوط این بالگرد در منطقه‌ای به نام «طویل» شدند. پس از آن نیز تیم‌های امدادی و نظامی در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.  

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان نیز در گفت وگو با ایسنا با تایید این خبر گفت: صبح امروز بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شد و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر درحال حرکت به سمت موقعیت شناسایی شده هستند.

وی همچنین حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح امروز به ایسنا گفت که امدادگران به محل سقوط بالگرد رسیده و در موقعیت حضور دارند. اما با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار