کد خبر: ۲۳۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵
سرمایه گذاری با پول کم در بورس امکان پذیر است. این موضوع دغدغه افراد زیادی است که پول کمی دارند اما مایلند آن را در بازار مناسبی سرمایه گذاری کنند.

سرمایه‌گذاری با پول کم در بورس

شرایط زندگی در کشور ما به گونه‌ای است که افراد زیادی مایل به سرمایه‌گذاری هستند. اما گاهی اوقات نمی‌توانند پول زیادی برای این منظور در نظر بگیرند. در نتیجه همواره این سوال مطرح است که آیا می‌توان با پول کم سرمایه‌گذاری کرد؟ بله، حتی با پول کم نیز امکان سرمایه‌گذاری فراهم است. امروز قصد داریم در مورد سرمایه‌گذاری با پول کم در بورس با شما صحبت کنیم.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از طریق آنها با پول کم سرمایه‌گذاری کرد. بورس تنها یکی از این راه‌هاست. مثلا شما می‌توانید در یک طرح کرادفاندینگ شرکت کنید و هر ماه سرمایه اولیه خود را بیشتر نمایید. قدم نهادن در هر یک از این راه‌ها مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

درک مفهوم سرمایه‌گذاری با پول کم در بورس

به روش‌های مختلفی می‌توان با پول کم در بازار بورس سرمایه‌گذاری کرد. لازم است بدانید حداقل سرمایه‌ای که برای ورود به این بازار نیاز دارید ۵۰۰ هزار تومان است. به این معنی که برای خرید سهام یک شرکت باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان بپردازید. در واقع تنها با در اختیار داشتن این مبلغ می‌توانید سفارش خرید ثبت کنید. البته منظور از پول کم، مبلغ ناچیز ۵۰۰ هزار تومان نیست، بلکه چیزی حدود حداقل ۱۰ میلیون تومان است.

چگونه با پول کم در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

چگونه با پول کم در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

اگر می‌خواهید با سرمایه محدود فعالیت در بازار بورس را شروع کنید و همچنان سود خوبی به دست آورید، باید نکات زیر را در نظر بگیرید وگرنه همین سرمایه اندک را نیز از دست می‌دهید.

۱- هدف سرمایه‌گذاری مشخصی داشته باشید

سرمایه‌گذاری باید در جهت دستیابی به یک هدف مالی باشد. هدف مهم است. زیرا مدت سرمایه‌گذاری را تعیین می‌کند. زمانی که با پول کم وارد بازار سهام می‌شوید، بهتر است سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشید. زیرا در کوتاه مدت سود زیادی به دست نخواهید آورد و احتمال ضرر شما بیشتر است. از این رو، عاقلانه است که افق بلندمدت داشته باشید و تلاش کنید سرمایه خود را افزایش دهید. مثلا می‌توانید سودی را که به دست می‌آورید به سرمایه خود اضافه نمایید.

2. سهم‌های از دست رفته را جبران کنید

در سرمایه‌گذاری با پول کم در بورس ثابت قدم باشید و در فواصل زمانی منظم به آن ادامه دهید. اگر شرایط اضطراری پیش آمد و سرمایه‌گذاری در یک سهم خوب را از دست دادید، مبلغ از دست رفته را با دو برابر کردن سهم در بازه زمانی دیگری جبران کنید. جبران سرمایه‌گذاری‌های از دست رفته، هدف مالی شما را در مسیر درست نگه می‌دارد و در درازمدت انضباط سرمایه‌گذاری را ممکن می‌سازد.

3. سرمایه‌گذاری با پول کم در بورس با کنترل احساسات

احساسات می‌تواند به شدت بر تصمیمات سرمایه‌گذاری شما تاثیر بگذارد. اگر به احساسات خود اجازه دهید بر تصمیمات شما در سرمایه‌گذاری تاثیر بگذارند، احتمال اشتباه در شما افزایش می‌یابد. بنابراین، عاقلانه است که هنگام سرمایه‌گذاری، احساسات خود را کنترل کنید. از آنجایی که زیان بخشی از سرمایه‌گذاری بلند مدت است، نباید به محض اینکه متوجه ضرر شدید سرمایه‌گذاری را متوقف کنید. با دانستن اینکه در سهام خوبی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، باید منتظر بمانید و به سرمایه‌گذاری بیشتر ادامه دهید.

4. تحمل ریسک داشته باشید

قبل از سرمایه‌گذاری باید میزان تحمل ریسک خود را تعیین کنید. میزان تحمل ریسک، به درک شما از ریسک و مدیریت ریسک بستگی دارد. اگر ریسک گریز هستید، فقط در سهام بزرگ و شناخته شده سرمایه‌گذاری کنید. اگر ریسک پذیری شما زیاد است، می‌توانید در سهام کوچک نیز سرمایه‌گذاری کنید.

5. بر روی اصول تمرکز کنید

سرمایه‌گذاری‌های موفق نیاز به درک عمیق از بازار دارد. تنها پس از شناخت ماهیت بازار و تجزیه و تحلیل تک تک سهام، می‌توانید با موفقیت سرمایه‌گذاری کنید. دانستن اصول اولیه اولین قدم برای تصمیم گیری آگاهانه در سرمایه‌گذاری است. داشتن دانش به شما کمک می‌کند تا ریسک‌های واقعی مرتبط با یک سرمایه‌گذاری را درک کنید.

6. تنوع گرا باشید

برای سرمایه‌گذاری با پول کم در بورس می‌توانید تنوع گرا باشید. تنوع بخشی یکی از بهترین استراتژی‌ها برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری است. وقتی در چند سهم سرمایه‌گذاری‌ می‌کنید، ریسک‌های احتمالی را بین آنها تقسیم خواهید کرد. با این حال، تنوع نباید منجر به یک سبد سرمایه گذرای شلوغ شود.

مخصوصا اینکه سرمایه شما در حدی نیست که بتوانید سهام تعداد زیادی از شرکت‌ها را خریداری کنید. علاوه بر این، نظارت بر تعداد زیادی از سهام می‌تواند دشوار باشد و به شما اجازه نمی‌دهد به اهداف خود دست یابید.

7. برای سرمایه‌گذاری با پول کم در بورس واقع بین باشید

هر سرمایه‌گذاری این پتانسیل را ندارد که بازدهی بالایی ‌به شما بدهد. شما باید درک کنید که بازگشت مداوم سرمایه، نیاز به نظم، صبر و دانش عمیق دارد. واقع‌بین بودن، ابزاری کلیدی برای موفقیت در بازار سهام است. انتظار بیش از حد می‌تواند منجر به تصمیمات سرمایه‌گذاری اشتباه شود و شما را متحمل ضرر کند.

برای سرمایه‌گذاری با پول کم در بورس واقع بین باشید

کرادفاندینگ

در کنار سرمایه‌گذاری با پول کم در بورس روشی تحت عنوان کرادفاندینگ (crowdfunding) مطرح می‌شود. کرادفاندینگ که به معنی تامین مالی جمعی است، روشی برای جمع آوری سرمایه برای رسیدن به یک هدف یا انجام یک پروژه خاص است.

یک شرکت که کسب و کاری را راه اندازی کرده و به دنبال سرمایه بیشتر برای توسعه کسب و کار خود است، سهام مالکیت خود را به صورت سهام یا بدهی به فروش می‌رساند. افرادی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، مالک یا سهامدار می‌شوند و پتانسیل بازده مالی دارند. با این تفاوت که این سهام در بازار بورس به فروش نمی‌رسد.

یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌هایی که در زمینه کرادفاندینگ فعالیت کرده و افراد را دعوت به سرمایه‌گذاری می‌کند دونگی است. با حداقل یک میلیون تومان می‌توانید همکاری خود با این شرکت را شروع کنید.

شراکت با دونگی به جای سرمایه‌گذاری با پول کم در بورس، یک روش سرمایه‌گذاری کاملا منطقی و عاقلانه است؛ زیرا طرح‌های تضمین شده نیز دارد. منظور طرح‌های سرمایه‌گذاری است که شما در آن متحمل ضرر نمی‌شوید، بلکه تنها به سود می‌رسید.

مقایسه سرمایه‌گذاری در بورس و سرمایه‌گذاری در دونگی

سرمایه‌گذاری در بورس به دانش اولیه نیاز دارد. شاید شما مجبور باشید ماه‌ها یا حتی سال‌ها زمان صرف کنید تا بتوانید دانش کافی برای فعالیت در این بازار بزرگ را به دست آورید. این در حالی است که همواره برای انتخاب سهام مناسب بازار بایستی زمان صرف کنید؛ زیرا سرمایه‌گذاری در هر سهمی کار درستی نیست. علاوه بر این بورس بازاری پرنوسان است. با اینکه در طولانی مدت بازده خوبی دارد اما در کوتاه مدت بالا و پایین‌های زیادی خواهد داشت. در این میان ممکن است تحت تاثیر احساسات قرار بگیرید و با این تصور که سرمایه خود را از دست ضررهای بعدی نجات می‌دهید متحمل ضررهای زیادی شوید.

اما سرمایه‌گذاری در دونگی کاملا متفاوت است. دونگی یک پلتفرم کرادفاندینگ است. این پلتفرم، امکان مشارکت در طرح‌های توسعه کسب ‌و کارهای کوچک و متوسط را فراهم می‌کند. با اینکه این اوراق سود قطعی ندارند و ریسک سرمایه‌گذاری در دونگی معمولا یک ساله و کمتر است و سودی که به شما پرداخت می‌شود تقریبا بالای ۳۵ درصد است. دونگی مجوز فعالیت در بازار فرابورس ایران را دارد. همین حالا وارد وب سایت دونگی شده و به دنبال درخواست تامین مالی باشید. با کلیک بر درخواست سرمایه می‌توانید شراکت خود در طرح‌های توسعه کسب و کار دونگی را به جای سرمایه‌گذاری با پول کم در بورس شروع کنید.

برچسب ها: بورس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار