کد خبر: ۲۳۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
پیکر خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان پس از تشییع در خیابان‌های مشهد وارد حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام شد.

تشییع پیکر خادم‌الرضا در موج عظیم عزاداران مشهدی

پیکر خادم‌الرضا شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان پس از تشییع در در موج عظیم اقیانوس عزاداران مشهدی در خیابان‌ها وارد حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام شد.

مردم مشهد برای تشیع پیکر خادم‌الرضا و همشهری خود، در بلوار امام رضا(ع) جمع شدند و آماده آغاز مراسم تشییع و تدفین شهید جمهور آیت‌الله رئیسی شدند.

مراسم تشییع پیکر شهید جمهور، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی از دقایقی قبل از ظهر پنجشنبه سوم خرداد در مشهد آغاز شد و  مردم قدرشناس مشهد و زائرینی که از دیگر شهرها برای بدرقه رئیس‌جمهور خود آمده‌بودند، در بلوار امام رضا(ع) جمع شدند تا آخرین وداع را با شهید جمهور انجام دهند و او را به سوی منزل ابدی‌اش رهسپار کنند. 

پیکر شهید ابراهیم رئیسی وارد فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شد و حدود ساعت ۱۴ به داخل جمعیت تشییع‌کنندگان منتقل خواهد شد. 

مردم اما زودتر از ساعت اعلام‌شده خود را به میعادگاه آخرین وداع رسانده‌ و مشکی‌پوش، عکس رئیس‌جمهور خود را در دست گرفته‌بودند و سوگواری می‌کردند؛ رئیس‌جمهوری که در حین خدمت به ملتش آسمانی شد و به همراه ۷ همراه خود، به جمع شهدای خدمت پیوست. 

همچنین از دو روز پیش تدارکات آماده‌سازی مزار رئیس‌جمهور فقید در رواق دارالسلام حرم مطهر رضوی(ع) در حال انجام شده‌بود و آن طور که از گفته‌های مسئولین آستان قدس مشخص است، شهید جمهور از سال‌ها پیش وصیت کرده بود پس از درگذشتش در این رواق و در کنار مزار شهید هاشمی‌نژاد و نقطه‌ای که بین مشهدی‌ها به پایین‌پای حضرت معروف است، به خاک سپرده شود. 

دیروز نیز پس از اینکه رهبر انقلاب بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه کردند، مردم تهران برای تشییع رئیس‌جمهور فقید خود و همراهانش سنگ تمام گذاشتند و صحنه‌های پرشکوهی از وداع با خادمین کشور را را رقم زدند که که پیش از آن در تبریز هم رخ داد بود و سپس در قم و بیرجند هم تکرار شد. 

همچنین از کشورهایی نظیر قطر، مصر، روسیه، آذربایجان، عراق، ارمنستان، بلاروس، تونس، هند و کویت نیز مهمانانی در سطح سران یا نخست‌وزیر در مراسم تشییع رئیس‌جمهور فقید ایران در تهران شرکت کردند. 

شب گذشته نیز پیکر شهید امیرعبداللهیان وارد مشهد شد و پس از طواف در حرم مطهر رضوی، به تهران منتقل شد تا در حرم عبدالعظیم حسنیخاکسپاری شود. 

تشییع پیکر خادم‌الرضا بر دوش همشهریانش
ورود پیکر شهید امیرعبداللهیان به مشهد، شب گذشته

‌پس از آنکه پیکر شهدا وارد مراسم شد، شور مردم برای وداع با رئیس‌جمهورشان شدت گرفت. از این پس دیگر در تمام لحظات صدای گریه تعدادی از مردم در هر گوشه مراسم به گوش می‌رسید و با سر دادن شعارهای «رئیسی رئیسی راهت ادامه دارد»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، «بردار شهیدم راهت ادامه دارد»، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» و«نه سازش نه تسلیم فقط راه ابراهیم» بر این شور افزوده می‌شد. 

مردم حتی در مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهورشان هم مردم مظلوم فلسطین را از یاد نبردند و ضمن در دست داشتن پلاکاردهایی در حمایت از مردم غزه، با سردادن شعارهای ضداستکباری انزجار خود از اشغالگران قدس را اعلام کردند.  

اگرچه خیابان امام رضا به عنوان مسیر اصلی تشییع در نظر گرفته شده بود، اما حجم بالای جمعیت باعث شد بخشی از مردم در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف از جمله خیابان بهار و فدائیان اسلام مستقر شوند. 

تنها کمتر از یک کیلومتر تا رسیدن به معشوق فاصله است

پیکر خادم‌الرضا روان در سیل جمعیت، لحظه به لحظه در حال نزدیک شدن به حرم مطهر بود تا در جوار معشوق آرام بگیرد. مردم اما در غم فراغ رئیس‌جمهور خود لحظه‌ای آرام و قرار نداشتند.

اندکی پیش از اینکه عقربه‌های ساعت، ۱۶ بعدازظهر را نشان دهند، اعلام شد ظرفیت صحن پیامبر اعظم که برای برگزاری مراسم سوگواری شهید رئیسی در نظر گرفته شده بود، تکمیل شده است.

حوالی ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه بود که پیکر رئیس‌جمهور به چهارراه دانش رسید و حال تنها کمتر از یک کیلومتر تا رسیدن به معشوق فاصله دارد.

به گزارش ایسنا، اندکی پس از ساعت ۱۷:۳۰ پیکر شهید رئیسی و همراهان وارد حرم مطهر و مراسم تشییع در حرم آغاز شد. از ساعتی پیش به دلیل تکمیل ظرفیت صحن پیامبر اعظم، درب‌های این صحن بسته شد و مردم تنها می‌توانستند وارد سایر صحن‌های حرم شوند. 

بسیاری از مردم از چندین ساعت پیش در صحن پیامبر اعظم حاضر شدند تا بتوانند در مراسم تشییع رئیس‌جمهور حاضر شوند. خدام حرم‌ مطهر نیز از ساعت‌ها قبل منتظر ورود پیکر رئیس‌جمهور به داخل صحن و آغاز مراسم بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار