کد خبر: ۲۳۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
بانک مرکزی با تاکید بر رعایت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار توسط بانک ها به سلب صلاحیت مدیران عامل و اعضای هیات مدیره در صورت تخطی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی به رغم تاکیدها مبنی بر لزوم رعایت سقف نرخ سود انواع سپرده‌های سرمایه‌گذاری و نرخ سود تسهیلات، اعلام کرد: حسب بازرسی‌های انجام شده و گزارش‌های واصله، برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری همچنان با توسل به روش‌ها و شیوه‌های مختلف مبادرت به تخطی از نرخ‌های سود مصوب و ابلاغی می‌کنند.

ضمن تاکید بر نرخ‌های مصرح در بخشنامه ۱۰ بهمن سال ۱۴۰۱ این بانک، مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده خاص در مقاطع زمانی مختلف با اهداف مشخص بوده و به هیچ وجه به منزله تغییر سیاست نرخ سود یا اعلام نرخ سود جدید نبوده و تجهیز و تخصیص منابع حاصله صرفاً در چارچوب ضوابط ابلاغی ذی ربط میسر است.

به موجب مفاد بند ۱۶ بخشنامه ۱۰ بهمن سال ۱۴۰۱ این بانک، رئیس کمیته رعایت قوانین و مقررات( تطبیق) آن بانک/ موسسه اعتباری موظف به ارائه گزارش عملکرد بانک/موسسه اعتباری غیر بانکی در ارتباط با رعایت نرخ‌های سود به این مدیریت بوده و در صورت احصاء هرگونه عملکرد مغایر با موازین مقرراتی ذی‌ربط، عملکرد آنها و عضو هیات مدیره مربوطه، مدیرعامل و سایر اعضای هیات مدیره در کمیسیون احراز و لغو تاییدیه صلاحیت حرفه‌ای مدیران موسسات اعتباری مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهند گرفت.

از این رو دستور دهید مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه ۱۶ مرداد سال ۹۶ به تمامی شعب ذی ربط بانک‌ها یا موسسات اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار