کد خبر: ۲۳۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
فرض کنید با شور و شوق غذای نیمه آماده خود را وارد مایکروفر ال جی‌تان کرده و درجه حرارت را تنظیم می‌کنید، اما بعد از فشردن دکمه استارت متوجه می‌شوید که دستگاه کار نمی‌کند. این اتفاق خبر بروز این مشکل برای مایکروفرتان می‌دهد که باید حتماً آن را برطرف کنید.

علت کار نکردن مایکروفر ال جی

آشنایی با علل کار نکردن مایکروفر ال جی

فرض کنید با شور و شوق غذای نیمه آماده خود را وارد مایکروفر ال جی‌تان کرده و درجه حرارت را تنظیم می‌کنید، اما بعد از فشردن دکمه استارت متوجه می‌شوید که دستگاه کار نمی‌کند. این اتفاق خبر بروز این مشکل برای مایکروفرتان می‌دهد که باید حتماً آن را برطرف کنید.

مراکز تعمیر ماکروفر ال جی تمام دلایل کار نکردن این دستگاه را می‌دانند و از راهکار‌های کاربردی استفاده می‌کنند تا مشکل برطرف شود. این مراکز در ازای ارائه خدمات هزینه‌ای را نیز دریافت خواهند کرد، برای همین شاید برخی ترجیح به تعمیرات دستگاه در داخل منزل توسط خودشان دهند. برای تعمیر دستگاه ابتدا باید علل کار نکردن آن را بدانید و بعد بر اساس آنها به‌ دنبال شیوه‌ای مناسب برای تعمیرات باشید. در این زمینه می‌توانید از کارشناس‌های حرفه‌ای نیز کمک بگیرید که سال‌ها عمر خود را صرف تعمیر مایکروفر و دستگاه‌های مشابه کرده‌اند.

مهمترین علت کار نکردن مایکروفر ال جی چیست؟

چرا مایکروفر ال جی کار نمی‌کند؟ چه دلیل مهمی پشت این اتفاق وجود دارد؟ شما باید دلایل بروز این اتفاق را بررسی کنید تا شیوه‌ای مناسب برای رفع مشکلاتتان را بیابید:

  • خراب شدن درب

اگر درب مایکروفر ال جی شما آسیب دیده و بسته نشود، به دستگاه فشار می‌آید و این مشکل باعث پریدن فیوز می‌شود. اگر غذا را داخل مایکروفر گذاشته و فیوز برق خانه‌تان می‌پرد، احتمالاً این مشکل به وجود آمده است. برای رفع این خرابی پیشنهاد می‌دهیم که به‌ سراغ تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیرات بروید. این افراد با‌ داشتن تجهیزات لازم درب‌ها در سریعترین زمان مشکلتان را رفع خواهند کرد.

  • نوسان های برق

نوسان‌های برق از جمله مهمترین عوامل آسیب‌رسان به دستگاه‌های برقی هستند که باعث بروز مشکلاتی از جمله کار نکردن آنها می‌شوند. اگر برق منطقه‌تان در برخی از ساعات روز دچار نوسان‌های زیاد است، پیشنهاد می‌دهیم که در آن زمان از مایکروفر استفاده نکنید. همچنین استفاده از محافظ‌ها می‌تواند کمک زیادی در جلوگیری از نوسان‌ها کند. از آنجا که قیمت مایکروفر‌های ال جی بالاست، پیشنهاد می‌دهیم که حتماً برای آنها یک محافظ مناسب بخرید تا مبادا به‌ دلیل نوسانات مشکلات جدی برایشان پیش بیاید.

  • عدم تمیزکاری دستگاه

تمیز نکردن ماکروفر ال جی و دلیل کار نکردن آن

عدم تمیزکاری دستگاه، دلیل روشن‌نشدن مایکروفر ال جی

یکی از مشکلات رایجی که در اغلب مواقع موجب روشن‌ نشدن دستگاه می‌شود، کثیف‌ بودن آن است. در واقع وقتی که مواد غذایی اضافه داخل محفظه می‌ماند، دستگاه بیش از اندازه گرم می‌شود و همین مسأله موجب از کار افتادن آن خواهد شد. در واقع هسته مغناطیسی یا هدایتگر امواج در زمان بروز این مشکل آسیب‌های جدی می‌بینند. این قطعات از اصلی‌ترین تجهیزات داخل مایکروفر‌ها هستند، بنابراین در صورت آسیب‌ دیدن حتماً باید توسط نیروی تعمیراتی برطرف شوند.

  • خراب شدن دکمه‌ها

اگر مایکروفر شما روشن نمی‌شود، شاید مشکلاتی در کلید‌های آن به وجود آمده است. در واقع وقتی که کلید‌ها آسیب می‌بینند، دستگاه بعد از مدتی کارکرد متوقف می‌شود و دیگر کارایی گذشته را نخواهد داشت. وقتی که دکمه‌ها بیش از اندازه داغ شوند، این مشکل به وجود می‌آید.

مطالعه این مقاله هم میتواند به شما کمک کند: علت خاموش شدن ماکروفر ال جی

  • خرابی واشر

دور تا دور درب‌های مایکروفر‌های ال جی از واشر‌ها و لاستیک‌هایی مخصوص استفاده شده است. در صورتی که برای واشر‌ها مشکلی مانند پارگی به وجود بیاید، دستگاه نمی‌تواند به خوبی گذشته به کارکرد خود ادامه دهد. همین موضوع در طولانی‌مدت آسیب‌های جدی به آن می‌رساند، تا حدی که مایکروفر دیگر کار نکرده و باید تعمیر شود.

شما می‌توانید لاستیک‌های دور درب را تعویض کنید. برای تهیه این لاستیک‌ها می‌توانید به فروشگاه‌های لوازم جانبی مایکروفر‌های ال جی بروید. از آنجا که شاید پیدا‌کردن واشر یا لاستیک‌ها سخت باشد، توصیه می‌کنیم که دستگاه‌ها را به‌سراغ نمایندگی‌های تعمیر ببرید.

  • از کار افتادن صفحه کلید لمسی

با از کار افتادن صفحه کلید لمسی عملاً امکان استفاده از دستگاه وجود نخواهد داشت. شما باید مشکلات مربوط به صفحه کلید را برطرف کنید تا دستگاه روشن شود. در واقع صفحه کلید‌های لمسی بسیار حساس هستند و در صورت برخورد ضربه یا هرگونه آسیب مشابه از کار می‌افتند، بنابراین در استفاده از این بخش از دستگاه خود دقت عمل داشته باشید.

  • از کار افتادن فن خنک کننده

زمانی که فن خنک‌کننده از کار بیفتد، دیگر امکان خنک‌کردن مگنترون و اجزای دیگر را ندارد. این قطعات در صورت خنک‌نشدن بیش از اندازه گرم می‌شوند. در دستگاه‌های مایکروفر جدید ال جی سیستم ایمنی پیشرفته‌ای به کاررفته که با از کار افتادن فن عملکرد دستگاه متوقف می‌شود.

  • از کار افتادن فیوز حرارتی

یکی از مهمترین قطعات در مایکروفر‌های ال جی فیوز‌های حرارتی هستند که جلوی داغ‌ شدن بیش از اندازه مایکروفر‌ها را می‌گیرند. اگر این فیوز‌ها از کار بیفتند، قاعدتاً دستگاه مانند گذشته گرمای بیش از اندازه را تشخیص نمی‌دهد. این داغی می‌تواند آسیب‌های بسیار زیادی به اجزای داخلی برساند.

  • خراب شدن مگنترون

خرابی لامپ مگنتران و کار نکردن ماکروفر ال جی

رابطه خرابی مگنترون و کار نکردن مایکروفر ال جی

مگنترون یکی از قطعات اصلی دیگر مایکروفرهاست که وظیفه تولید فرکانس بالا جهت گرم‌کردن مواد غذایی را دارد. در صورت خرابی این قطعه قطعاً دیگر گرمایی تولید نمی‌شود، به‌همین دلیل مایکروفر بی‌فایده خواهد بود.

  • بروز مشکل در فیوز سرامیکی

در صورت آسیب‌دیدن فیوز سرامیکی، دستگاه و صفحه کلید آن روشن نمی‌شوند. فیوز‌های سرامیکی در حقیقت وظیفه مراقبت از سایر اجزاء را بر عهده دارند و در صورت عدم کارکرد موجب ناکارآمد شدن مایکروفر شما خواهند شد. این قطعه در داخل اتاقک نزدیک به کابل برق قرار دارد. شما می‌توانید این قطعه را چک کرده و در صورت آسیب‌دیدگی آن را تعمیر کنید. برای اطلاع از اتصال فیوز سرامیکی پیشنهاد ما استفاده از مولتی‌متر است.

کار نکردن ماکروفر ال جی، مشکلی با راه‌حل‌های مختلف

علت کار نکردن مایکروفر ال جی هر چه باشد، شما می‌توانید با استفاده از چند ترفند خاص آن را برطرف کنید. در این زمینه پیشنهاد می‌دهیم که حتماً از کارشناس‌های حرفه‌ای تعمیرات کمک بگیرید. این افراد با سال‌ها تجربه در زمینه تعمیرات دستگاه‌های برقی برند ال جی و سایر برند‌های محبوب کمکتان می‌کنند تا از آسیب‌دیدن به قطعات دیگر جلوگیری کرده و راه‌حلی مناسب برای برطرف‌کردن قطعه آسیب دیده را به کار بگیرید. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار