کد خبر: ۲۳۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
لوله UPVC یکی از مرغوب‌ترین لوله‌های پلیمری به شمار می‌رود. لوله یو پی وی سی از پلی وینیل کلراید سخت ساخته شده است و به سبب مزایایی که دارد طرفداران فراوانی پیدا کرده است. در ساختار لوله یو پی وی سی فشار قوی از مواد شیمیایی مضر و سرب استفاده نشده است و از همین جهت لوله‌های سازگار با محیط زیست هستند. از این لوله استخری برای آبرسانی و حتی انتقال آب آشامیدنی استفاده می‌شود. این لوله‌ها به دلیل آنکه عایق حرارتی، برودتی و صدا است در مصرف انرژی تا حدود 40% صرفه جویی می‌کند. لوله یو پی وی سی (UPVC) ...

لوله UPVC فشار قوی استخر

لوله UPVC یکی از مرغوب‌ترین لوله‌های پلیمری به شمار می‌رود. لوله یو پی وی سی از پلی وینیل کلراید سخت ساخته شده است و به سبب مزایایی که دارد طرفداران فراوانی پیدا کرده است. در ساختار لوله یو پی وی سی فشار قوی از مواد شیمیایی مضر و سرب استفاده نشده است و از همین جهت لوله‌های سازگار با محیط زیست هستند. از این لوله استخری برای آبرسانی و حتی انتقال آب آشامیدنی استفاده می‌شود. این لوله‌ها به دلیل آنکه عایق حرارتی، برودتی و صدا است در مصرف انرژی تا حدود 40% صرفه جویی می‌کند. لوله یو پی وی سی (UPVC) با کیفیت و دوام بالا، نصب آسان، عدم نیاز به رنگ در کنار دیگر مزایای بارز از نظر اقتصادی به عنوان به صرفه‌ترین لوله شناخته شده است.

گستردگی کاربرد لوله upvc در ارتباط با ویژگی‌های منحصربفرد آن مانند مقاومت بالا در برابر خورندگی، خواص هیدرولیکی بی نظیر، مقاومت شیمیایی و بیولوژیکی بالا و همچنین توانایی بالا در تحمل فشار داخلی و خارجی می‌باشد. در ادامه بیشتر به ویژگی‌ها و کاربرد این لوله استخری اشاره می‌کنیم.

لوله یو پی وی سی

لوله یو پی وی سی چیست؟

لوله upvc فشار قوی یکی از پرکاربردترین انواع لوله‌هاست. تفاوت لوله یو پی وی سی فشار قوی با دیگر لوله‌های پلیمری در ضخامت آن‌هاست. صخامت لوله فشار قوی یو پی وی سی به صورتی طراحی شده است که در مقابل ضربات بیرونی و فشارها مقاوم هستند و دچار ترک خوردگی و پوسیدگی نمی‌شوند. به همین دلیل از این نوع لوله و اتصالات در سیستم لوله کشی استخر، کارخانجات، فاضلاب صنعتی و محافظت از عبور کابل‌های فشار قوی بیشتر استفاده می‌شود.

لوله upvc در واقع همان لوله پی وی سی است با این تفاوت که در فرآیند تولید متفاوتند. این محصول ورژن محکم‌تر، غیرپلاستیکی و سخت‌تر لوله pvc است. این لوله‌ها برای سلامتی ضرر نداشته و به محیط زیست نیز آسیبی نمی‌رسانند. این لوله‌ها از پلی وینیل کلراید ساخته شده‌اند. ماده اولیه لوله های پی وی سی پلیمر است که از مهم‌ترین مواد صنایع پلاستیکی به شمار می‌رود.

لوله یو پی وی سی (UPVC)

ویژگی های لوله یو پی وی سی (UPVC)

لوله و اتصالات UPVC به دلیل داشتن خصوصیاتی بارز کاربرد گسترده‌ای در لوله کشی استخر و مجتمع‌های ساختمانی و ... دارند. در زیر به برخی از این ویژگی‌های بارز لوله upvc اشاره می‌کنیم:

مقاومت بالا در برابر خوردگی

لوله یو پی وی سی به نسبت لوله‌های گالوانیزه و چدنی دارای مقاومت بسیار بالایی در مقابل خوردگی، اسیدهای قوی و قلیایی، پوسته پوسته شدن و زنگ زدگی هستند. در زمان استفاده از این لوله‌های استخری دیگر نگران مواردی همانند زردی آب استخر نخواهید بود.

اصطکاک کم در مقابل سیالات

استاندارد لوله UPVC به صورتی است که سطح بسیار صافی دارد و در برابر حرکت سیالات از خود مقاومت کمی نشان می‌دهد. همچنین ضریب زبری لوله upvc برابر 0.009 می‌باشد.

بهداشتی و غیرسمی بودن لوله یو پی وی سی

لوله یو پی وی سی از سیستمی فاقد نمک سربی استفاده کرده و از همین رو بر کیفیت آب تاثیر نمی‌گذارد و مواد داخلی آن را دچار تغییر نمی‌کند.

استحکام مکانیکی بالا

لوله UPVC دارای استحکام بسیار بالایی درمقابل فشار بالای ضربات و آب است. این لوله یو پی وی سی فشار قوی قادر به تحمل فشار اتمسفری 110 به مدت یک ساعت بدون ترک خوردگی در دمای اتاق است .

بافت سبک و نصب آسان

تراکم این لوله‌ها یک پنجم لوله چدنی معمولی است و از همین رو نصب و حمل و نقل آن‌ها بسیار راحت می‌باشد. اتصالات یو پی وی سی بوسیله مهر و موم‌های الاستیک یا خمیر چسب مخصوص انجام می‌گیرد.

مقاومت مناسب در برابر نفوذ آب

امکان استفاده از این لوله‌ها 12 ساعت پس از نصب وجود دارد. مقاومت لوله UPVC به 12.5بار یا بیشتر می‌رسد و بعد از سال‌ها استفاده هم کاهش نمیابد.

مقاومت بالا در برابر شعله

لوله های یو پی وی سی دمای بسیار بالایی برای شعله ور شدن دارند. این ویژگی سبب شده که این لوله یو پی وی سی فشار قوی در صنعت استفاده گسترده‌ای داشته باشد.

مقاومت لوله یو پی وی سی فشار قوی در برابر مواد شیمیایی و کلر

فلزات و پلیمرهای PP مقاومت پایینی در برابر مواد شیمیایی و کلر دارند. از این رو به دلیل مقاومت کم دچار خوردگی و شکنندگی می‌شوند. اما لوله‌های یو پی وی سی فشار قوی در مقابل مواد نفتی، روغن‌ها، الکل‌ها، و مواد شیمیایی مقاوم هستند.

عدم رسوب گیری لوله UPVC

لوله‌هایی با جنس استیل و گالوانیزه ممکن است در مرور زمان املاح در آن‌ها رسوب کنند. اما امکان رسوب املاح در لوله‌های upvc وجود ندارد. بنابراین با نصب لوله یو پی وی سی هیچگونه افت فشار و رسوب گیری را شاهد نخواهیم بود.

کاربرد لوله upvc

کاربرد لوله upvc

لوله‌های یو پی وی سی در سیستم لوله کشی استخر و جکوزی، سیستم ها فاضلاب شهری و روستایی، موتور خانه ها، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، سیستم انتقال آب در کشاورزی، شیلات و آبرسانی کاربرد فراوانی دارند. این لوله‌ها درمقابل باران و رطوبت، باد، گرد و غبار و دیگر شرایط جوی مقاوم و غیرقابل نفوذ هستند. لوله یو پی وی سی فشار قوی در مقابل آتش سوزی، مواد خورنده، زنگ زدگی، ضربه و ... نیز مقاومند و انعطاف بالایی دارند. این لوله‌ها بواسطه این ویژگی‌ها توانسته‌اند جای خود را در صنایع مختلف نظیر تصفیه آب، کشاورزی، سیستم‌های تهویه مطبوع و حتی صنعت نفت و گاز باز کنند. در زیر به برخی دیگر از کاربردهای لوله یو پی وی سی اشاره می‌کنیم:

  • تصفیه خانه جکوزی و استخر
  • لوله کشی کاسه استخر و جکوزی
  • موتورهای گلخانه‌ای
  • پوشش دهی انواع کابل های برق
  • لوله کشی آکواریوم و استخرهای ماهی
  • سیستم تصفیه خانه های آب و فاضلاب
  • بهترین منتقل کننده مواد شیمیایی از جمله مواد اسیدی و بازها
  • انتقال آب آشامیدنی به روش روکار برای داخل و خارج ساختمان‌های بزرگ و کوچک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار