کد خبر: ۲۳۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
قبل از اینکه بخواهیم در مورد شرایط بهترین بروکر فارکس نکاتی را خدمتتان بیان کنیم، ابتدا لازم است این واسطه‌ها را خدمت شما معرفی نماییم. بازار فارکس نوعی مارکت غیرمتمرکز است و هیچ صرافی واحدی ندارد که بتوان معاملات را از طریق آن انجام داد.

قبل از اینکه بخواهیم در مورد شرایط بهترین بروکر فارکس نکاتی را خدمتتان بیان کنیم، ابتدا لازم است این واسطه‌ها را خدمت شما معرفی نماییم. بازار فارکس نوعی مارکت غیرمتمرکز است و هیچ صرافی واحدی ندارد که بتوان معاملات را از طریق آن انجام داد. به همین دلیل معامله‌گران فارکس مجبور هستند برای انجام معاملات خود سراغ کارگزاری‌ها بروند. از طریق پلتفرمی که بروکر فارکس در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهد او می‌تواند خرید و فروش جفت ارزها را انجام دهد. هر کدام از بروکرهای فارکس امکانات مختلفی را برای معامله‌گران در نظر می‌گیرند تا آنها از فرصت‌های بیشتری بهره‌مند شوند. بر همین اساس مهم است که کدام بروکر را برای فعالیت در این بازار جذاب انتخاب کنید.

چگونه بهترین بروکر فارکس را انتخاب کنیم؟

بهترین بروکر فارکس

نکات مهم در انتخاب بروکر فارکس

انتخاب بهترین بروکر فارکس بسیار مهم است اما آنقدرها هم که معامله‌گران فکر می‌کنند دشوار نیست. در واقع اگر معامله‌گران مبتدی به چند پارامتر کلیدی توجه داشته باشند می‌توانند بهترین بروکرها را پیدا کنند و با آنها در فارکس به موفقیت‌های زیادی برسند. نکاتی که لازم است هنگام انتخاب بروکر فارکس به آنها دقت داشته باشید را خدمتتان بیان خواهیم نمود.



اسپرد

سه پارامتر اولی که هنگام انتخاب بروکر فارکس لازم است بررسی کنید اسپرد، هزینه و کمیسیون هستند. تفاوت بین قیمت پیشنهادی فروشنده و خریدار را اسپرد می‌نامند. هرچه اسپرد یک معامله کمتر باشد ورود به آن برای معامله‌گر بهتر خواهد بود. احتمالاً در بسیاری از تبلیغات بروکرها این را خواهید دید که اسپرد پیشنهادی آنها پایین است. با این حال احتمالاً هنگام ورود به معاملات، اسپردها تغییر داشته باشند و بهتر است فقط با تبلیغات بروکرها به آنها اعتماد نداشته باشید. 

کمیسیون و سوآپ

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید در بروکر مد نظر خودتان آن را بررسی نمایید کمیسیون است. معمولاً حساب‌های مختلف بروکرها کمیسیون‌های متفاوتی دارند. مثلاً ممکن است یکی از حساب‌های بروکر کمیسیون دریافت نکند اما اسپرد بالایی داشته باشد. وقتی اسپرد بالاتر باشد یعنی بروکر می‌خواهد به روش دیگری هزینه معاملات را از شما دریافت کند. دیگر موضوعی که لازم است در بررسی بروکرها به آن دقت داشته باشید سوآپ می‌باشد. البته نرخ سواپ برای برخی معاملات در نظر گرفته می‌شود و چیزی شبیه به کارمزد است.

تنوع دارایی‌ها

ترجیحاً در انتخاب بروکرهای فارکس سراغ گزینه‌هایی بروید که دارایی‌های متنوع‌تری برای معاملات در اختیار شما بگذارند. درست است که بروکر را برای فعالیت در فارکس برمی‌گزینید ولی اینکه شرایط معامله‌گری را برای شما در بازارهای دیگر هم فراهم کند جذاب خواهد بود. وقتی شما چندین بازار را برای معامله در اختیار داشته باشید، سبدی متشکل از دارایی‌های متنوع ایجاد می‌کنید. این موضوع کمک می‌کند تا ریسک معاملات شما کاهش پیدا کرده و احتمال موفقیتتان افزایش یابد. به این هم فکر کنید که فارکس همیشه سودده نیست و گاهی اوقات درگیر مشکلاتی می‌شود و به عنوان یک تریدر نباید در آن مقطع بیکار بمانید. وجود بازارهای جایگزین در این مواقع  مفید خواهد بود و پویایی شما را به عنوان یک تریدر حفظ خواهد کرد.

نوع بروکر

بروکرها در فارکس معمولاً چند دسته هستند و بر اساس سبک معامله‌گری خودتان باید یکی از آنها را انتخاب کنید. با انواع بروکر در فارکس بیشتر آشنا می‌شویم:

  • بازارساز: بازارسازان موقعیت‌های مشتریان را با ارائه نقدینگی پوشش نمی‌دهند فقط ریسک کار را قبول می‌نمایند. در چنین شرایطی ضرر مشتریان به نفع بروکر و ضرر کارگزاری به نفع معامله‌گر خواهد بود.

  • STP: دسته دوم بروکرها که تحت عنوان STP شهرت پیدا کرده‌اند هیچگونه مداخله‌ای در اجرای سفارشات نخواهند داشت. در واقع به نفع این بروکرها است که مشتری از معاملات خود کسب سود داشته باشد. وقتی تریدر در یک کارگزاری سود خوبی به دست آورد احتمالاً مدت زیادی در آن فعالیت خواهد کرد و این به نفع کارگزار STP خواهد بود. 

  • DMA: بروکرهای DMA شباهت زیادی به دسته STP دارند. تنها تفاوت آنها این است که STP سفارشات را مستقیماً پر می‌کند و DMA از طریق ارائه دهندگان نقدینگی این کار را انجام می‌دهد. ضمناً DMA سفارشات را مستقیماً به بازار منتقل کرده و قیمت گذاری آنها را به تامین کننده نقدینگی واگذار می‌نماید.

  • بروکر ECN: این بروکر از یک شبکه ارتباط الکترونیکی برای تطبیق خودکار سفارشات خرید و فروش بهره می‌برد. به نظر می‌رسد نحوه انجام معاملات در این مدل حساب‌ها اتوماتیک‌تر از حساب‌های دیگر باشد.

سرعت اجرای معاملات

اکثر معامله‌گران فارکس دوست دارند معاملات خود را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند. هرچه سرعت اجرای معاملات بیشتر باشد قیمت گذاری دقیق‌تر انجام خواهد شد و احتمالاً سود بالاتری نصیب معامله‌گر خواهد گردید. برای معامله‌گران اسکالپینگ سرعت اجرای معاملات اهمیت بیشتری هم خواهد داشت. معامله‌گرانی که این سبک را انتخاب می‌کنند در واقع می‌خواهند طی یک زمان کوتاه چندین معامله را انجام دهند و اگر سرعت اجرای معاملات بالا نباشد با شکست مواجه خواهند شد. حتی تاخیر چند ثانیه‌ای در این معاملات می‌تواند هزینه جبران ناپذیری برای تریدر به همراه داشته باشد. یک نکته کلیدی را هم اینجا باید در مورد سرعت اجرای معاملات اضافه کنیم. متاسفانه برخی بروکرها سرعت اجرای معاملات در حساب‌های آزمایشی را به خوبی تنظیم می‌کنند اما در شرایط واقعی اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و سرعت بسیار پایین‌تر است. بهتر است در انتخاب بروکرهای فارکس بیشتر نظرات کاربران و کارشناسان را بررسی کنید و زیاد درگیر حساب‌های آزمایشی یا تبلیغات کارگزاری‌ها نشوید. 

چگونه بهترین بروکر فارکس را انتخاب کنیم؟

معامله‌گران فارکس

اسلیپیج

اسلیپیج یا لغزش در انتخاب بروکر بسیار مهم است و نباید آن را نادیده بگیرید. لغزش معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که یک معامله با قیمتی متفاوت از قیمت اولیه اجرا گردد. مثلاً ممکن است شما به عنوان یک تریدر دستور توقف ضرر را روی 1.1020 تنظیم کنید ولی معامله روی 1.1019 پر شود. در این شرایط می‌گوییم اسلیپیج منفی یک پیپ رخ داده است. البته دقت داشته باشید که لغزش گاهی اوقات هم ثبت می‌باشد و در این شرایط به نفع معامله‌گر خواهد بود. به طور کلی در نظر داشته باشید که لغزش در اختیار معامله‌گر نیست و کارگزاری هم نمی‌تواند آن را حذف کند. بهتر است در تنظیم معاملات خودتان و محدوده ریسک یا حد ضرر روی اسلیپیج هم فکر کنید. برنامه‌ریزی برای لغزش‌های احتمالی بسیار مفید خواهد بود و می‌تواند شما را از بحران نجات دهد.

برچسب ها: فارکس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار