کد خبر: ۲۳۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
یکی از روش‌هایی که پلیس راهور برای کنترل نظم در سطح شهرها و جاده‌ها از آن استفاده می‌کند، اعمال جریمه نقدی یا همان خلافی برای وسایل نقلیه متخلف است.

یکی از روش‌هایی که پلیس راهور برای کنترل نظم در سطح شهرها و جاده‌ها از آن استفاده می‌کند، اعمال جریمه نقدی یا همان خلافی برای وسایل نقلیه متخلف است.

چگونه خلافی خودرو را با گوشی بگیریم؟

ما در این محتوا درباره روش‌های مختلف استعلام خلافی وسایل نقلیه با شما صحبت خواهیم کرد و در پایان هم به مزایای استفاده از آیتول می‌پردازیم که یکی از بهترین اپلیکیشن های خلافی برای مشاهده و پرداخت جریمه‌های خودرو است.

روش‌های مختلف استعلام خلافی خودرو

مالکین وسایل نقلیه برای اطلاع از میزان خلافی خودرو خود و مشاهده جزییات آن می‌توانند به‌صورت حضوری یا غیرحضوری اقدام کنند که در ادامه درباره هریک از این دو روش به‌طور مجزا صحبت خواهیم کرد.

مراجعه حضوری به مراکز پلیس + 10

یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های مشاهده خلافی انواع وسایل نقلیه، مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 است. برای این منظور باید برگ سبز یا کارت ماشین را به کارمند بخش اجراییات و خلافی این مراکز ارائه دهید و از آن‌ها بخواهید تا ریز خلافی خودرو را به شما ارائه دهند.

مشاهده خلافی خودرو به صورت غیرحضوری

با توجه به اینکه در بسیاری از مواقع تعداد مراجعین به مراکز پلیس +10 زیاد است، مراجعه حضوری به این مراکز می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد و به همین دلیل هم اغلب افراد ترجیح می‌دهند از روش‌های آنلاین و غیرحضوری برای دریافت خلافی وسیله نقلیه خود استفاده کنند. برای اطلاع از میزان کل خلافی خودرو و مشاهده جزییات آن روش‌های غیرحضوری مختلفی وجود دارند که در ادامه این بخش درباره هریک از این روش‌ها به‌طور جداگانه صحبت خواهیم کرد:

استعلام خلافی به صورت تلفنی

برقراری تماس با شماره تلفن های مربوطه یکی از روش‌های ساده اطلاع از خلافی خودرو به‌شمار می‌آید. در این شیوه کافی است با استفاده از تلفن همراه خود با شماره های اعلام شده تماس بگیرید و با ارائه اطلاعات مربوط به وسیله نقلیه خود، درخواست ارسال پیامک مبلغ خلافی بدهید.

استعلام خلافی وسیله نقلیه از طریق پیامک

یکی دیگر از روش‌های ساده برای اطلاع از میزان خلافی خودرو که نیازی به اتصال به اینترنت ندارد، استفاده از کد ussd است. برای این منظور کد vin وسیله نقلیه خود را که بر روی کارت ماشین و برگ سبز خودرو وجود دارد، به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید.

استعلام خلافی خودرو با گوشی

با فرستادن شماره vin وسیله نقلیه به این شماره، پیامکی که شامل مبلغ خلافی و شناسه پرداخت است، برای شما ارسال می‌شود که با استفاده از همین شناسه امکان پرداخت کل مبلغ بدهی خلافی به‌صورت یکجا وجود دارد. با استفاده از این روش امکان مشاهده جزییات خلافی که شامل محل و زمان وقوع هر تخلف و مبلغ آن است، وجود ندارد که همین موضوع یکی از معایب اصلی استعلام خلافی با استفاده از این روش است.

استعلام خلافی با کد ussd

یکی دیگر از روش‌های ساده برای مشاهده خلافی خودرو بدون نیاز به گوشی هوشمند و اینترنت، استفاده از کد ussd است. برای این منظور کافی است شماره #۱۱۰* را با گوشی خود بگیرید و از بین سرویس‌های مختلف آن، گزینه خلافی خودرو را انتخاب کنید و کد vin وسیله نقلیه خود را به آن بفرستید. بعد از ارسال کد vin به این سرشماره، مبلغ کل بدهی خلافی نمایش داده می‌شود؛ ولی مثل شیوه ارسال پیامک و تماس تلفنی، جزییات خلافی قابل مشاهده نیست که این موضوع از جمله معایب این روش است.

استعلام خلافی وسایل نقلیه از طریق سایت راهور

یکی از ساده‌ترین روش‌های استعلام خلافی خودرو، استفاده از سایت پلیس راهور به نشانی rahvar120.ir است. در این روش با مرورگر گوشی یا سیستم خود به این سایت بروید و از بخش «استعلام تخلفات رانندگی» خلافی وسیله نقلیه خود را مشاهده کنید.

این شیوه اطلاع از خلافی خودرو رایگان است؛ با این وجود استفاده از آن برای استعلام خلافی با پلاک rahvar120.ir دارای برخی از معایب است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این سایت به‌صورت واکنش‌گرا یا اصطلاحا responsive طراحی نشده است و به همین دلیل پرداخت خلافی از طریق این سایت با گوشی هوشمند کمی دشوار است.
  • این سامانه در برخی از مواقع دچار اختلال و قطعی است و گاهی امکان مشاهده اطلاعات خلافی وسایل نقلیه با استفاده از آن وجود ندارد.
  • برای استفاده از خدمات این سایت حتما باید در آن ثبت‌نام و احراز هویت کنید که همین موضوع زمان‌بر است و می‌تواند برای برخی از افراد سخت باشد.

استعلام خلافی با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل

امروزه با گسترش گوشی‌های هوشمند و اینترنت، یکی از روش‌های کاربردی برای ارائه انواع خدمات از جمله مشاهده خلافی، استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل است که مزایای زیادی نسبت به سایر روش‌ها دارد. از جمله اپلیکیشن‌هایی که با استفاده از آن‌ها امکان مشاهده مبلغ کل و جزییات خلافی انواع وسایل نقلیه وجود دارد، می‌توان به برنامه‌هایی نظیر قبضینو، فرمون، پدال و آیتول اشاره کرد.

استفاده از هریک از این اپلیکیشن‌ها، ویژگی‌ها و مزایای خود را دارد؛ ولی استفاده از خدمات آیتول که سامانه‌ای معتبر و فعال در حوزه خودرو به‌شمار می‌آید، مزایای بسیار جذابی دارد که در بخش بعدی به‌طور مجزا به این موضوع خواهیم پرداخت.

استعلام خلافی خودرو با آیتول

آیتول یکی از معتبرترین سامانه‌های آنلاین در حوزه انواع خدمات خودرویی از جمله مشاهده جزییات خلافی وسایل نقلیه و پرداخت آن است که استفاده از آن برای کاربران مزایای زیادی دارد که برخی از شاخص‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • آیتول همه خدمات خودرویی را با کمترین هزینه به کاربران خود ارائه می‌دهد. بنابراین استفاده از این سامانه از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه است. به‌طور مثال برای مشاهده خلافی خودرو از طریق این سامانه افراد باید مبلغ ناچیز 5200 تومان را پرداخت کنند.
  • این سامانه دارای پشتیبانی شبانه‌روزی است که کاربران در صورت بروز مشکل می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز با این بخش ارتباط برقرار کنند تا مشکل آن‌ها با کمک اپراتور برطرف شود.
  • آیتول با داشتن تیم فنی قوی همواره در دسترس است و برخلاف سایت راهور کمتر دچار اختلال و قطعی می‌شود.
  • این اپلیکیشن دارای رابط کاربری بسیار جذاب و کاربرپسند است و افراد به راحتی می‌توانند با آن کار کنند و از سرویس مورد نظر خود در سریع‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شوند.

خلافی خودرو را با گوشی در آیتول

سخن آخر

یکی از موارد رایجی که مالکین انواع وسایل نقلیه با آن مواجه هستند، استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن است که برای این منظور انواع روش‌های حضوری و غیرحضوری وجود دارد. یکی از پرکاربردترین روش‌های استعلام خلافی خودرو با گوشی، استفاده از اپلیکیشن‌هایی نظیر قبضینو، پدال، فرمون و آیتول است که استفاده از آن‌ها برای کاربران فواید بسیاری دارد. آیتول یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو به‌شمار می‌آید که استفاده از آن دارای مزایای جذابی مثل کارمزد پایین، پشتیبانی شبانه‌روزی، رابط کاربری جذاب و داشتن حداقل قطعی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار