کد خبر: ۲۳۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از اعلام نرخ‌های جدید بلیت هواپیما توسط برخی از شرکت‌ها خبر داد.

نرخ‌های جدید بلیت هواپیما اعلام شد + لیست قیمت‌ها

مقصود اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ جدید بلیت‌های هواپیما مشخص شده است یا خیر، گفت: حدود ۱۰ تا ۱۲ شرکت هواپیمایی نرخ‌های جدید خود را اعلام کرده‌اند و در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های خودشان نیز این قیمت‌ها را بارگذاری کرده‌اند.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمای علیرغم تورم و افزایش دستمزدها و برخی از هزینه‌های ارزی خارج از کشور کماکان براساس نرخ ۴۰ دلار هر ساعت صندلی مسیرهای پروازی خود را تعیین کرده‌اند و به تدریج قیمت‌ها را اعلام می‌کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: هر شرکتی مجاز است که قیمت خودش را برای مسیر های مختلف پروازی اعلام کند. شرکت‌ها کلاس های نرخی متفاوتی دارند و همه شرکت‌ها مکلف به رعایت سقف قیمتی هستند.

وی ادامه داد: اطلاعیه هم داده‌ایم که اگر مسافران بالاتر از نرخ‌هایی اعلام شرکت‌ها بلیت تهیه کرده‌اند با ایمیل info@aira.ir یا پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۱۲۰۵۳۵۹۷ مکاتبه کنند و قطعا رسیدگی خواهد شد.

سامانی در خصوص سقف قیمتی مسیرها پرتردد گفت: به طور مثال سقف قیمت بلیت اکونومی هواپیمای تهران - مشهد  حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تهران - تبریز حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تهران - شیراز هم دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: وقتی بازار به تعادل برسد عرضه بلیت بیشتر شده و قیمت‌ها نیز کاهشی می ‌شود. قطعا قیمت‌های جدید از قیمت‌ها فعلی بازار و حتی سقف نرخی که خود شرکت‌ها گذاشته‌اند، کمتر خواهد شد. این اطمینان را می دهیم که این آزادسازی به نفع مردم و شرکت‌ها خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نرخ‌های جدید برخی از شرکت‌ها در ادامه آمده است:

نرخ‌های جدید بلیت هواپیما اعلام شد + قیمت‌ها

 

نرخ‌های جدید بلیت هواپیما اعلام شد + قیمت‌ها

 

نرخ‌های جدید بلیت هواپیما اعلام شد + قیمت‌ها

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار