کد خبر: ۲۳۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۹
ایرنا : سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به‌عنوان بزرگترین مرکز اخذ آرا انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در اروپا، مشخصات محل استقرار صندوق‌های اخذ رای، برای مرحله دوم انتخابات چهاردهم را اعلام کرد.

در مجموع ۱۰ شعبه اخذ رای در انگلیس تدارک دیده شده است که همچون دور قبل، ۵ شعبه در لندن و ۵ شعبه دیگر در شهرهای منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو(اسکاتلند) و کاریف(ولز) خواهد بود.

آدرس شعب از این قرار است

لندن

طبق اطلاعیه سفارت، دارا بودن ۱۸ سال تمام (متولدین ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن) و همراه داشتن یکی از مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی یا گذرنامه معتبر ایرانی) برای حضور در انتخابات الزامی است.

در این اطلاعیه آمده است: افرادی که در دوره اول انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه هشتم تیر شرکت نکرده اند می‌توانند در این مرحله شرکت نمایند و مانعی برای حضور آنان وجود ندارد.

خبر مرتبط
ستاد انتخابات کشور ساعت آغاز رای گیری دور دوم را اعلام کرد

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح ۱۵ تیر آغاز می‌شود.

مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد برگزار شد و هیچ یک از آن‌ها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند. از میان نامزدها مسعود پزشکیان و سعید جلیلی موفق به کسب بیشترین آرا شدند و به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در سراسر ایران و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار می‌شود.

علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت کشورمان پیشتر با انتشار پیامی، ایرانیان مقیم انگلیس را دعوت کرد تا با مشارکت گسترده در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، «گام بزرگی را که جمعه گذشته در جهت تحقق رکن جمهوریت نظام برداشته‌اند تکمیل کنند.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار