کد خبر: ۲۳۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۹
اکوایران : بازار ارز در روز جاری آرام گرفت و قیمت‌ها در این بازار کاهشی شدند ولی ماندگاری آرامش در این بازار نیازمند کاهش فاصله قیمت‌ها در بازار ارز و طلا است.

با وجود کاهش هیجان معاملاتی در روز جاری ولی ارزش معاملات در امروز رشد کرد. در روز معاملاتی بعد که روز شنبه خواهد بود تکلیف چهاردهمین رییس جمهور کشور مشخص شده است و بلاتکلیفی موجود در بازار سرمایه کمتر خواهد شد.

روز قبل، مناظرات اقتصادی نامزدهای ریاست‌جمهوری برگزار شد، هرچند قرار بر توضیح برنامه‌های اقتصادی نامزدهای ریاست‌جمهوری بود ولی حواشی مناظرات مانع از تفهیم و تشریح مناسب برنامه نامزدهای ریاست ‌جمهوری شد.

به هرحال برآیند نظر معامله‌گران از مناظرات انتخاباتی منفی نبود و در روز جاری معامله‌گران بازار سرمایه با ترس کمتر ولی همچنان با احتیاط معامله کردند. نکته منفی معاملات امروز ادامه خروج پول حقیقی از بازار سرمایه و رشد خروج پول حقیقی نسبت به روز قبل بود ولی نکته مثبت بازار سرمایه افزایش ارزش معاملات خرد و بهبود روند معاملات و قیمت‌های پایانی در ساعت آخر معاملات بود.

خبر مرتبط
نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳/ قیمت‌ها پایین آمد

امروز قیمت دلار در جریان معاملات ثبات را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۲,۶۰۰,۰۰۰ (چهل و دو میلیون و ششصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۵۹ درصدی داشته است.

در روز جاری شاخص کل بورس به مقاومت محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی حمله کرد و در صورتی که بالای این محدوده تثبیت شود سطح دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی مقاومت بعدی است.

صندوق‌های طلا منفی شدند

صندوق‌های طلا در روز جاری هم‌جهت با بازار ارز منفی شدند.

صندوق

به نظر می‌رسد صاحبان سرمایه به آینده طلا پس از انتخابات خوش‌بین نیستند. البته بررسی روند بازار ارز نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۲ و۱۴۰۰ که دولت‌ها عوض شده‌اند قیمت دلار درهفته بعد روند اصلاحی به خود گرفته است. به همین خاطر منفی شدن صندوق‌های طلا منطقی به نظر می‌رسد ولی با این وجود در روز جاری ارزش معاملات صندوق‌های طلا نسبت به روز قبل ۳۰ درصد رشد کرد و ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا مثبت شد.

اختلاف دلار و تتر رشد کرد

بازار ارز در روز جاری آرام گرفت و قیمت‌ها در این بازار کاهشی شدند. شاید بیشترین کاهش قیمت در بازار ارز را درهم امارات ثبت کرده است با ۱.۷۱ درصد. اختلاف نرخ دلاری درهم با دلار تهران بالای ۴۰۰ تومان است. در این شرایط اختلاف تتر با دلار تهران بیشتر است و تقریبا فاصله هزار تومانی دارد.

بررسی بازار ارز و طلا در انتخابات سال‌های قبل نشان می‌دهد که دلار تهران در هفته پس از انتخابات در سالهای ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰ که دولت‌ها عوض شده‌اند روند اصلاحی به خود گرفته است و تقریبا در بازه یک‌ماهه بعد هم در روند رکودی ماندگار بوده‌اند.

لزوم عقبگرد در بازار ارز و طلا و برقراری آرامش در این بازار، کاهش حباب درهم و از بین رفتن اختلاف موجود میان تتر و اسکناس آمریکایی است. همچنین کاهش حباب طلای آب شده هم که مدتی است دربالای محدوده یک درصدی قرار گرفته است می‌تواند بازار ارز و طلا را آرامتر کند چرا که معامله‌گران طلای آب شده به عنوان معامله‌گران باهوش بازار ارز و طلا شناخته شده‌اند.

خبر مرتبط
راهکار جلیلی برای بازار خودرو/ پزشکیان: خودرو باید با ارز مردم وارد شود

سعید جلیلی درباره راهکار کنترل بازار خودرو گفت: اگر با این نگاه که راه‌حل را افزایش تیراژ اعلام کنید، یکی از اهرم‌های‌تان همین واردات است تا متناسب با آن بازار را بتوانید کنترل کنید.

بررسی تکنیکی درهم امارات نشان می‌دهد که درهم در شکست مقاومت ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان ناموفق بوده است و نحوه رفتار آن در محدوده حمایت ۱۶ هزار و ۲۳۰ تومان سرنوشت‌‌ساز است.

طلای آب شده تنها عضو بازار ارز و طلا بود که در روز جاری سبز شد، رشد قیمت جهانی طلا اهرم دست معامله‌گران افزایشی بوده است. گزارش‌ها از بازار کار آمریکا نشان می‌دهد که میزان درخواست مزایای بیکاری برای نهمین هفته متوالی رشد کرد که طولانی‌مدت‌ترین افزایش از سال ۲۰۱۸ است.

رشد دستمزد نیز در ایالات متحده کاهش یافت که منجر به تقویت انتظارات از کاهش زودهنگام نرخ بهره در ایالات متحده شد. همزمان با این گزارشات بازدهی اوراق قرضه ایالات متحده کاهش یافت که همراه با گزارش‌ها از بازار کار به رشد اونس جهانی طلا تا بالای ۳۲۵۰ دلار کمک کرد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار