کد خبر: ۲۳۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱
این نخستین سند از تجاوز گروهی طالبان به یک زن معترض در زندان است

به گزارش تجارت‌نیوز، گاردین در گزارشی نوشت به شواهدی دست یافته‌ که نشان می‌دهد که در زندان طالبان به یکی از فعالان زن به صورت گروهی تجاوز جنسی شده است. در این گزارش آمده که گاردین ویدیو این شکنجه و تجاوز گروهی را مشاهده کرده است.

این نخستین مدرک از وقوع این دست جنایات در زندان طالبان است که به دست یک رسانه رسیده است.

بر اساس این گزارش، ویدیو این تجاوز گروهی و شکنجه را خود طالبان پس از آزادی برای این زن زندانی فرستاده‌اند تا او را تهدید کنند اگر علیه رژیم طالبان صحبت کند، آن را همه‌جا پخش خواهند کرد.

پس از سلطه طالبان و بسته شدن درهای مدارس و دانشگاه‌ها به روی زنان و همچنین محروم شدن زنان از حق کار، اعتراض‌های گسترده‌ای در سراسر افغانستان و به‌ویژه در شهرهای کابل، هرات و مزارشریف به راه افتاد، اما طالبان با برخوردهای شدید، ده‌ها زن معترض را بازداشت و زندانی کردند. بیشتر این زنان با میانجی‌گری سازمان ملل متحد آزاد شدند، اما برخی از آن‌ها پس از آزادی گفتند که زندانی‌ها با شکنجه، تجاوز جنسی، بدرفتاری، تحقیر و اعتراف‌های اجباری مواجه‌اند.

گاردین در مورد ویدیو تجاوز گروهی در زندان طالبان نوشت: «در این فیلم ضبط‌شده‌ای که به رویت گاردین رسیده، از زن جوانی فیلم گرفته شده است که به او گفته می‌شود لباس‌هایش را در بیاورد و سپس دو مرد چندین بار به او تجاوز می‌کنند.»

منبع : گاردین
برچسب ها: افغانستان ، طالبان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار