کد خبر: ۲۳۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۹
در این مقاله در مورد قوانین رانندگی در ایران و کشور های دیگر بررسی های مهمی را انجام می دهیم ...

در این مقاله به بررسی قوانین رانندگی در ایران می پردازیم البته باید بدانید قوانین رانندگی در ایران تغییر زیادی به صورت سالانه ندارد اما در کشور هایی مانند آلمان قوانین رانندگی هر ساله کمی تغییرات مهم دارد . در مجموع در این مقاله به بررسی راه های قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی تا آزمون شهری و یا عملی رانندگی و همینطور بررسی کتاب آیین نامه رانندگی و موارد آموزشگاهی در ایران می پردازیم . 

پس در صورتی که می خواهید در مورد قوانین رانندگی در ایران مواردی را بیاموزید این مقاله برای شما نوشته شده است پس با ما همراه باشید .

کتاب آیین نامه رانندگی و قوانین جدید 1403 !

قوانین رانندگی در ایران !

اصولا قوانین رانندگی در ایران و یا کشور های دیگر بسته به عوامل جغرافیایی و یا مذهبی و یا بسیاری از موارد دیگر کمی فرق دارد . شاید باورتان نشود به این دلیل در انگلستان جهت رانندگی فرق دارد و یا فرمان در سمت راست است چون اعتقاد بر این دارند که سمت چپ بد یومن است و همین باور تا امروز توانسته قوانین رانندگی در این کشور را به کل عوض کند و کشور هایی مانند اسکاتلند و یا هند و یا استرالیا از قوانین عجیب رانندگی این کشور پیروی می کنند . 

برای مثال در کشور های مذهبی رانندگی در مستی به هر شکل و اندازه ای جرم است زیرا نوشیدن الکل حرام است و در کشور های خارجی مانند آمریکا و یا کانادا و یا در کل کشور های اروپایی تا یک درصد بسیار کم الکل مشکلی نیست اما خوب به این مورد دقت کنید . آیا واقعا خوردن الکل در حین رانندگی کار درستیست ؟ تصور کنید در حال رانندگی هستید و ناگهان ماشینی که می تواند به راحتی از کنار شما عبور کند به پشت ماشین شما می زند زیرا نمی تواند به خوبی کنترل بر روی خود داشته باشد و این صرفا به دلیل مستی اتفاق می افتد .

البته بسیاری از قوانین دیگر نیز وجود دارد برای مثال در صورتی که پلیس فرانسه ماشین شما را نگه دارد و در ماشین شما خبری از کپسول های آتش نشانی نباشد هزینه بسیار زیادی را باید برای پرداخت جریمه رانندگی بپردازید که اگر در ماشین خود این مورد را داشتید هزینه ای معادل با 5 برابر یک کپسول را پرداخت نمی کردید اما آیا در ایران این مورد یک باید است ؟ و یا در کشور بلژیک هزینه رانندگی با سرعت بالا در معابر داخلی و شهری حدودا 1000 یورو است معادل با یک سوم حقوق و یا حتی 50 درصد حقوق یک فرد اما آیا در ایران هزینه های جریمه رانندگی و یا قوانین رانندگی و جریمه ها به این شکل سفت و سخت است ؟

در کشور دانمارک در صورتی که در اتوبان ها با سرعت های بسیار زیادی رانندگی کنید شما هزینه های جریمه رانندگی بسیار سنگینی می پردازید اما آیا در ایران به صورت هست ؟ خیر . البته قوانین رانندگی ایران باید بدون شک دست خوش تغییرات بسیار زیادی شود .

آیا هزینه جریمه رانندگی تاثیری دارد ؟

بیایید کشور بلژیک را مثال بزنیم که 5 سال مکررا به عنوان بهترین کشور از نظر فرهنگ رانندگی شناخته شده است و هزینه های جریمه رانندگی در این کشور را با ایران خودمان مقایسه کنیم و ببینیم به چه صورت است .

در این کشور در صورتی که با سرعت زیاد رانندگی کنید 500 تا 1000 یورو جریمه می شوید البته بستگی به این دارد که چقدر محل حساس است برای مثال در صورتی که در نزدیکی مدرسه با این سرعت رانندگی کنید گواهینامه رانندگی شما باطل شده و شما باید 1000 یورو جریمه بپردازید و همینطور باید ماشین شما تا 10 روز در پارکینگ بخوابد و کسی باید این ماشین را در بیاورد که گواهینامه رانندگی دارد . می بینید چقدر قوانین سخت و سفت است برای رانندگی در این کشور اما در ایران چه ؟ در صورتی که شما در نزدیکی مدارس با سرعت بالا رانندگی کنید ماشین شما نهایتا شاید تا 200 هزار تومان جریمه شود .

و یا قوانین رانندگی با کمربند ایمنی در بلژیک به این صورت است که اگر کمربند ایمنی نداشته باشد هزینه جریمه رانندگی شما چیزی در حدود 300 یورو است اما در ایران شاید 60 هزار تومان و یا حتی بسیاری از موارد دیگر . پس همانطور که می بینید هزینه های جریمه رانندگی به شدت بر روی فرهنگ رانندگی یک کشور تعیین کننده است و در صورتی که اعتقادی در این موضوع ندارید به شما پیشنهاد می کنم رانندگی در هند را با رانندگی در بلژیک مقایسه کنید ( ارزانترین و گرانترین ) کشور ها در زمینه هزینه های جریمه رانندگی .

کتاب آیین نامه رانندگی و قوانین جدید 1403 !

چگونه گواهینامه رانندگی بگیریم ؟ 

در صورتی که هنوز گواهینامه رانندگی خود را دریافت نکرده اید و یا مکررا در آزمون و یا امتحان تئوری و تستی آیین نامه رانندگی مردود می شوید به شما پیشنهاد می کنم اول حتما نمونه سوالات آیین نامه رانندگی را به خوبی بخوانید و سپس برای آزمون آماده شوید البته حتما باید کتاب آیین نامه رانندگی خوانده شود و بعد به سراغ تست های رانندگی بروید . اصلا اجازه دهید از ابتدا مسیر با هم پیش برویم .

در ابتدا باید به آموزشگاه رانندگی رفته و در آموزشگاه ثبت نام کنید و بعد از آن مواردی را باید انجام دهید از آزمایشگاه خون تا تشخیص چشم پزشک و یا حتی موارد بسیار مهم تری مانند اعصاب و روان برای بسیاری از مراجعه کنندگان . در مرحله بعد باید کتاب آیین نامه رانندگی را خریداری کنید و بعد از خرید این کتاب باید در کلاس های آیین نامه رانندگی حضور پیدا کنید و بعد باید در آزمون تئوری و یا آیین نامه رانندگی حاضر شوید .

در این آزمون به شما سوالات آیین نامه رانندگی داده می شود و در این حالت است که شما 20 دقیقه وقت دارید تا به 30 سوال در این زمینه پاسخ دهید در غیر این صورت مردود شده و باید هفته های زیادی را در آموزشگاه رانندگی حضور پیدا کنید . بعد از این مرحله باید به آموزش رانندگی با مربی بپردازید در این حالت شما باید حتما آموزش رانندگی را به صورت تخصصی و اصولی یاد بگیرید و اصلا مهم نیست که شما راننده هستید و یا خیر . شما باید به صورت آموزشگاهی و اصولی رانندگی را بیاموزید در این صورت است که می توانید به خوبی رانندگی کرده و آزمون عملی را هم قبول شوید .

بعد از آموزش رانندگی با مربی به سراغ رانندگی اصلی می رویم در این حالت شما باید به صورت عملی رانندگی کنید و در این حالت است که نباید اشتباهی کنید زیرا بدون شک مردود می شوید . بعد از قبولی در این آزمون گواهینامه رانندگی برای شما ارسال می شود .

کتاب آیین نامه رانندگی و قوانین جدید 1403 !

جمع بندی !

در این مقاله از تفاوت قوانین رانندگی و دلایل این تفاوت خواندیم و همینطور از قوانین رانندگی در کشور های مختلف مواردی را آموختیم . در ادامه یاد گرفتیم که چقدر هزینه های جریمه رانندگی در فرهنگ رانندگی یک کشور موثر است و در صورتی که اشتباهی کنید در ایران چه هزینه ای دارد و در بهترین کشور از نظر رانندگی چه هزینه ای و این هزینه چقدر در فرهنگ رانندگی مهم است . 

در نهایت یاد گرفتیم به صورت خلاصه که در آموزشگاه های رانندگی مراحل به چه صورت هستند . در وبسایت رانندگی گواهیران از قوانین رانندگی در تمامی کشور های جهان نوشته شده است و در صورتی که می خواهید از قوانین به روز در جهان مطلع شوید به این سایت مراجعه بفرمایید .

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار