کد خبر: ۲۳۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از انتخابات ریاست جمهوری ایران گزارشی جدید منتشر کرده و رای دهندگان را در صف برای انداختن آرا خود به صندوق نشان می‌دهد.

انتخابات ریاست جمهوری ایران از چشم رسانه‌های جهان

رسانه‌های مطرح جهان، برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به صورت گسترده پوشش می‌دهند.

به گزارش مهر، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران همواره مورد توجه رسانه‌های مطرح خبری در سراسر جهان بوده است. رسانه‌های عربی نیز به صورت گسترده به پوشش دور دوم از انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخته‌اند.

شبکه الجزیره همزمان با آغاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ایران به پوشش این رویداد پرداخته است.

الفرات نیوز عراق نیز اعلام کرد که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران شروع شده است.

این رسانه عراقی در ادامه از صف طولانی رأی دهندگان در شهر قم ایران طی دقایق نخست فرایند رأی گیری خبر داد.

شبکه المسیره یمن نیز گزارش داد: دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد و امام خامنه‌ای رأی خود را در دور سرنوشت ساز از رقابت‌های انتخاباتی به صندوق انداختند.

شبکه المیادین نیز با اشاره به شروع انتخابات ریاست جمهوری ایران گزارش داد: رأی دهندگان ایرانی در دور دوم و سرنوشت ساز انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق‌های رأی رفتند.

خبرنگار المیادین از اقبال گسترده به انتخابات خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز گزارشی از شروع رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری ایران داد.

تصاویر خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از انتخابات ریاست جمهوری ایران که رأی دهندگان را در صف برای انداختن آرا خود به صندوق نشان می‌دهد.

خبرگزاری عراق واع نیز به پوشش انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

بخش عربی سی ان ان نیز در خصوص انتخابات ایران نوشت: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران در ساعت هشت صبح به وقت محلی در مراکز اخذ رأی داخل کشور و خارج آن آغاز شد. مسعود پزشکیان نامزد اصلاح طلبان و سعید جلیلی نامزد اصولگرایان در این دور از انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند. با آغاز روند اخذ رأی، رهبر ایران نیز رأی خود را به صندوق انداخت.

الشرق در این باره گزارش داد: دور دوم انتخابات ایران در حالی برگزار می‌شود که منطقه شاهد درگیری‌های شدید در نوار غزه از ۹ ماه قبل تاکنون است. رئیس جمهور ایران از هر جناحی که باشد تغییری در سیاست‌های این کشور در زمینه برنامه هسته‌ای و یا حمایت از جریان‌های مقاومت در منطقه ایجاد نمی‌شود.

خبرگزاری وام امارات در این خصوص نوشت: صبح امروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران با رقابت سعید جلیلی و مسعود پزشکیان آغاز شد. در دور نخست هیچکدام از چهار نامزد انتخابات نتوانستند اکثریت آرا را به دست بیاورند. بر اساس قوانین ایران تمام کسانی که تابعیت این کشور را دارند و ۱۸ سال به بالا هستند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

روسیا الیوم نیز با انتشار تصویر مقام معظم رهبری نوشت: رهبر ایران در نخستین ساعات صبح امروز رأی خود را به صندوق انداخت. ایشان در زمان رأی دادن تاکید کردند که امروز روز مهمی برای تعیین سرنوشت کشور است.

تی آر تی عربی در این باره گزارش داد: پزشکیان و جلیلی ۲ نامزدی هستند که مردم ایران باید در این دور از انتخابات ریاست جمهوری یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. رهبر ایران در نخستین ساعات آغاز رأی گیری، رأی خود را در صندوق انداخت. نتیجه نهایی این انتخابات طی فردا شنبه اعلام خواهد شد.

تلویزیون عربی نیز در این باره نوشت: مردم ایران از صبح امروز برای انداختن آرا خود در صندوق‌های رأی به مراکز مخصوص مراجعه می‌کنند تا چهاردهمین رئیس جمهور این کشور را تعیین کنند. در جریان مناظره میان ۲ نامزد انتخابات ایران، موضوعاتی مانند اوضاع اقتصادی ایران و روابط بین الملل و مسأله اینترنت در کشور مورد توجه قرار گرفت.

آناتولی نوشته است که شعب اخذ رأی در سراسر ایران باز شده است و در ادامه به ارائه آمار و ارقام دور نخست و میزان مشارکت پرداخت و نوشت که این برای نخستین بار بعد از بیش از ۱۹ سال است که انتخابات ریاست جمهوری در ایران به دور دوم کشیده می‌شود. آناتولی در ادامه نوشت که روند حدود ۱۰ ساعته رأی‌گیری در ایران احتمالاً تمدید خواهد شد.

رویترز با انتشار تصاویری از حضور مردم ایران پای صندوق‌های رأی در آغازین ساعات آدینه داغ تابستانی، نوشت که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، با تنش‌های منطقه‌ای ناشی از جنگ غزه و همچنین تنش میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان، تلاقی کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار