کد خبر: ۲۳۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۵
مهر : رییس کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی گفت: ادارات استان مرکزی به جز دستگاههای خدمات رسان و دارای شیفت کاری به دلیل تشدید آلودگی هوا، فردا یکشنبه ساعت ۱۱ صبح تعطیل می‌شوند.

علی اکبر اسدی اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۱۱ اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش سرعت وزش باد و تقویت الگوی انتقال گرد و خاک به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا، تشدید آلودگی هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها و همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی تشکیل شد.

خبر مرتبط
جزئیات دور کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان اعلام شد

استانداری کردستان جزئیات دور کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان را در روز شنبه ۱۶ تیر ماه اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا، فردا (یکشنبه) ادارات استان مرکزی (به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند) از ساعت ۱۱ ظهر تعطیل اعلام می‌شود.

رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی گفت: فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند همچنین تمام مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

اسدی با اشاره به اینکه انتظار است اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند، گفت: کلاس‌های تمام مؤسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی، فردا یکشنبه تعطیل خواهد بود.

وی گفت: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهرها مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام و توزیع ماسک در این میادین انجام می‌شود.

رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی بیان کرد: فعالیت تمامی معادن و کارگاه‌های عمرانیِ منشأ گرد و خاک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر این واحدها هستند.

اسدی تاکید کرد: هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهرها ممنوع و اداره کل ورزش و جوانان مکلف است با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ کند همچنین تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت در آماده‌باش کامل قرار دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار