کد خبر: ۲۳۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۲
برای امتحان‌کردن خوشمزه‌ترین غذاهای عمان می‌توانید به رستوران‌های این شهر مراجعه کنید و با اقامت در هتل هایی مانند هتل رویال کراون مسقط، این غذاها را از منوی این هتل انتخاب و نوش‌جان کنید.

برای امتحان‌کردن خوشمزه‌ترین غذاهای عمان می‌توانید به رستوران‌های این شهر مراجعه کنید و با اقامت در هتل هایی مانند هتل رویال کراون مسقط، این غذاها را از منوی این هتل انتخاب و نوش‌جان کنید. طعم و عطر غذاهای عمان آن‌قدر خاص هستند که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. کافی است یک لیست کامل را از این غذاها تهیه کنید و در طول سفر خود، هر بار یکی از آن‌ها را امتحان کنید تا با گنجینه بی‌نظیر غذاهای عمانی آشنا شوید.

معرفی ده مورد از بهترین غذاهای عمان

الشوا

یکی از لذیذترین غذاهای عمانی که به‌عنوان غذای ملی این کشور هم شناخته می‌شود، الشوا است. این غذا را با تکه‌های گوشت بره با استخوان تهیه می‌کنند. البته در بعضی مناطق از گوش بز، گاو یا شتر هم برای تهیه غذا استفاده می‌کنند. علت اصلی خوشمزگی این غذا، ادویه‌هایی است که در طبخ آن استفاده می‌شوند که ازجمله آن‌ها می‌توان به فلفل چیلی، هل، زیره، گشنیز و ... اشاره کرد. این غذای سنتی را به‌صورت کبابی تهیه کرده و آن را همراه با برنج و سس گوجه‌فرنگی سرو می‌کنند.

محبوس

یکی دیگر از غذاهای لذیذ عمان محبوس است که نمونه آن در تمام کشورهای عربی تهیه می‌شود. این غذای برنجی با آب گوشت فراوان، گوشت مرغ، بره، شتر یا ماهی و ادویه‌های عربی تهیه می‌شود. این غذا تا حد زیادی شبیه به بریانی ایرانی است با این تفاوت که از همان ابتدا، گوشت با برنج ترکیب می‌شود. این غذای لذیذ را معمولا با دست سرو می‌کنند و مخصوص مجالس و دورهمی‌ها است.

برای پخت این غذای لذیذ از برنجی مخصوص به نام باسماتی استفاده می‌شود. مرغ و ادویه‌ها از دیگر موادی هستند که در تهیه این غذا استفاده می‌شوند. ازجمله ادویه‌های این غذا که باعث خاص‌شدن طعم آن می‌شود، می‌توان به زعفران و هل فراوان اشاره کرد.

هریس

از دیگر غذاهای خوش‌عطروطعم عمانی می‌توان به هریس اشاره کرد. این غذا شبیه به حلیم ایرانی است و با گندم و گوشت تهیه می‌شود. برای سرو این غذا از کره، دارچین و روغن استفاده می‌کنند و مانند حلیم در بعضی شهرها آن را با شکر هم میل می‌کنند. نحوه خوردن هریس به ذائقه شما بستگی دارد. این غذا در منوی بیشتر رستوران‌های بزرگ مانند رستوران هتل رویال کراون مسقط سرو می‌شود.

مشکاک کباب

یکی دیگر از غذاهای خوش‌طعمی که تنها در عمان می‌توان آن را امتحان کرد، مشکاک کباب است. این غذای مجلسی در عمان با گوشت مرغ یا بره‌ای که برای مدت‌زمان طولانی مزه‌دار شده، تهیه می‌شود.

معرفی ده مورد از بهترین غذاهای عمان

کرک چای

در سفر به عمان و در طول اقامت در هتل های مسقط، می‌توانید یکی از نوشیدنی‌های فوق‌العاده لذیذ این کشور یعنی کرک چای را امتحان کنید. این چای غلیظ با شیر و شکر تهیه می‌شود و برای طعم‌سازی آن از دارچین یا هل استفاده می‌کنند. این نوشیدنی سرشار از کافئین است و برای شب‌بیداری جایگزین خوشمزه و سالم قهوه است.

نان عمانی

نان از دیگر غذاهای مهم این کشور است که تقریبا در تمام وعده‌ها و در کنار همه غذاها وجود دارد. جالب است بدانید که نان عمان را حتی در کنار ظروف برنج هم قرار می‌دهند و بسیاری از افراد به‌خصوص مردم محلی، غذای خود حتی برنج را با این نان میل می‌کنند.

خرمای عمانی

شاید عجیب باشد که خرما را نیز در لیست 10 غذای برتر عمان قرار دهیم؛ اما حقیقت این است که خرما در عمان یک ماده غذایی مهم است و نقش پررنگی در آشپزی عمان دارد. این ماده خوراکی هم در تهیه غذاهای مختلف مانند دسرها و هم به‌صورت تازه‌خوری استفاده می‌شود. در بعضی خانه‌ها و رستوران‌ها، خرما را با موادی مانند ارده، کنجد و نارگیل آماده کرده و به‌جای قند در کنار چای استفاده می‌کنند.

حلوا

یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای عمانی حلوا است که هرچند نمونه آن در ایران و بیشتر کشورها وجود دارد؛ اما نوع عمانی که در رستوران‌های مخصوص این کشور سرو می‌شود، طعمی بی‌نظیر دارد. برای تهیه حلوای عمانی، از شکر، عسل، گلاب، تخم‌مرغ و ... استفاده می‌شود و درنهایت آن را با مغزی‌جات تزیین می‌کنند.

شاورما

شاورما نیز جزو غذاهای گوشتی و محبوب عمان است که گفته می‌شود در تهیه آن از نوعی غذای روسی الهام گرفته شده است. این غذا ساندویچ گوشت مزه‌دار است که سرشار از ادویه بوده و آن را با نان‌های محلی و مخصوص مسقط و عمان یا نان‌هایی مانند پیتا نوش‌جان می‌کنند. در تهیه این غذا، از گوشت مرغ، بره و گوساله استفاده می‌کنند.

مشوی

از دیگر غذاهای خوش‌طعم عمانی می‌توان به مشوی اشاره کرد. این غذا نوعی ماهی است و جزو محبوب‌ترین غذاهای دریایی عمان محسوب می‌شود. برای تهیه این ماهی، باید از ماهی شیر استفاده کرد. راز طعم بی‌نظیر این ماهی، ادویه‌هایی است که در تهیه آن استفاده می‌شوند.

معرفی ده مورد از بهترین غذاهای عمان

غذاهای عمان، طعم‌هایی که باید امتحان کرد

اگر قصد سفر به عمان را دارید، نگران وعده‌های غذایی خود نباشید؛ زیرا در این کشور می‌توانید لذیذترین غذاهای دنیا را امتحان کنید، به‌خصوص اگر در مسقط، پایتخت عمان که بیشترین رستوران‌ها و بهترین هتل ها در آن وجود دارد، اقامت کنید. برای سفر به مسقط و عمان و گردش در این شهر، ابتدا باید یکی از هتل های مسقط را رزرو کنید و سپس با تهیه بلیط هواپیما مسقط، خود را برای سفر به این شهر آماده کنید. اگر کیفیت به‌ویژه درمورد غذا برای شما حائز اهمیت است، توصیه می‌کنیم رزرو هتل مسقط را از میان گزینه‌هایی که رستوران‌های بهتری دارند، انجام دهید. هتل رویال کراون مسقط، یکی از هتل های خوب مسقط با رستورانی عالی است که امکان رزرو آن از سایت و اپلیکیشن فلای تودی وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار