کد خبر: ۲۳۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۷
قیمت غذای گربه پترینا چقدر است؟ ( آشنایی با فرمولاسیون خاص غذاهای گربه )

تامین غذای گربه‌ ها یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به نگهداری از آن‌ها است. گربه‌ها برای بقا به مواد مختلفی ازجمله چربی‌ها یا قندها نیاز دارند. غذای گربه‌ به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود که غذای گربه ایرانی و خارجی، اصلی‌ترین غذاهای گربه‌های خانگی محسوب می‌شوند. هر کدام از این غذاها دارای ویژگی‌های مخصوصی هستند؛ بنابراین، شما باید باتوجه‌به گربه و شرایط زندگی او، بهترین نوع را انتخاب کنید. در ادامه، به بررسی غذای خارجی و ایرانی گربه‌ها خواهیم پرداخت.

توضیحاتی راجع به غذای گربه

توضیحاتی راجع به غذای گربه

غذای گربه چیست؟ آیا می‌دانید کدام مواد برای تغذیه گربه‌ها مناسب‌تر هستند؟ گربه یکی از بهترین حیوانات خانگی محسوب می‌شود که نگهداری از آن بسیار ساده است. گربه‌ها اغلب توانایی خوردن انواع مواد غذایی را دارند و ممکن است تصور کنید که آن‌ها همه‌چیز می‌خورند و غذای مشخصی ندارند؛ اما اشتباه می‌کنید.

غذای اصلی گربه‌های خیابانی همان‌طورکه در طبیعت نیز دیده می‌شود، موش‌ها هستند؛ البته افزون بر موش‌ها، سنجاب یا خرگوش‌های کوچک نیز ممکن است به‌وسیله گربه‌ها خورده شوند. گربه‌هایی که در منزل نگهداری می‌شوند، کمی متفاوت هستند. این گربه‌ها برای زندگی علاوه‌بر مواد گوشتی به قند و چربی نیز نیاز دارند. توجه به غذای گربه‌ها از واجب‌ترین کارهایی است که برای نگهداری اصولی از آن‌ها، باید انجام شود.

غذای گربه ایرانی و جزئیات آن

ساخت و تولید غذای مخصوص گربه‌ها به فناوری و اطلاعات زیادی نیاز دارد. گربه‌ها باتوجه‌به مناطقی که در آن زندگی می‌کنند، به مواد غذایی متفاوتی نیاز دارند. اگر در ایران زندگی می‌کنید، بهتر است غذایی که برای گربه‌تان می‌خرید، ایرانی باشد. غذای گربه ایرانی می‌تواند تمام مواد موردنیاز مثل پروتئین یا کربوهیدرات را برای گربه شما فراهم کند؛ ناگفته نماند که غذای ایرانی مخصوص گربه‌ها، قیمت پایین و البته کیفیت بالایی دارد.

غذای گربه خارجی و جزئیات آن

غذای خارجی گربه‌ها قیمت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین، این گروه از غذاها برای افرادی که دارای محدودیت مالی هستند، مناسب نیست. کیفیت غذای گربه خارجی نسبت به نوع ایرانی آن در یک سطح قرار می‌گیرد؛ اما این غذا به‌طور دقیق برای گربه‌های ایرانی تولید نشده و ممکن است نتواند نیاز بدنی گربه‌های ایرانی را رفع کند. البته بهتر است بدانید که غذای خارجی گربه‌ها طرفداران بیشتری دارد.

آیا غذای گربه در سنین مختلف، متفاوت است؟

آیا غذای گربه در سنین مختلف، متفاوت است؟

برای گربه‌ها چه نوع غذایی بهتر است؟ تعیین بهترین غذای گربه به موارد مختلفی بستگی دارد؛ برای مثال، محل زندگی گربه و عادت‌های غذایی او موضوعاتی مهم هستند. افزون‌بر موارد گفته‌شده، سن گربه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین، قبل از خرید غذا راجع‌به جزئیات گربه خود آگاه باشید. در ادامه، غذای گربه‌ها در سنین مختلف را بررسی خواهیم کرد.

غذای مخصوص برای گربه‌های کوچک

گربه‌های کوچک بعد از تولد، توانایی خوردن مواد غذایی مختلف را ندارند؛ بنابراین، تا چند هفته تنها می‌توانند از شیر مادرشان تغذیه کنند. اگر گربه شما توان استفاده از شیر مادر را ندارد، می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک دامپزشک باتجربه، شیر خشک مناسبی را خریداری کنید و به گربه خود بدهید. بعد از گذشت چند ماه و وقتی گربه شما بزرگ‌تر شد، می‌توانید با استفاده از افراد متخصص مانند دامپزشک‌ها برای گربه‌تان برنامه غذایی داشته باشید. ناگفته نماند که گربه‌های کوچک نمی‌توانند مانند گربه‌های بزرگ‌تر غذا بخورند.

غذای مخصوص برای گربه‌های بزرگ

آشنایی با غذای مخصوص برای گربه‌های بزرگ‌تر بسیار ساده است. این گربه‌ها می‌توانند اغلب مواد خوراکی را بخورند و در این زمینه مشکلی ندارند. نکته مهمی که راجع‌به غذای گربه‌های بزرگ‌تر مطرح می‌شود، تنوع غذایی است. مواد خوراکی موردنیاز برای گربه‌های بزرگ‌تر باید شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌ها، پروتئین و ... باشد. بهتر است بدانید که غذای گربه باید اغلب از گوشت و ماهی تهیه شده باشد و غذای گیاهی برای گربه‌ها مناسب نیست.

غذای مخصوص برای گربه‌های مادر

غذای گربه‌های مادر با غذای سایر گربه‌ها به‌شدت متفاوت است. این گروه از گربه‌ها به مواد غذایی غنی‌تری نیاز دارند تا بتوانند گربه‌های کوچک خود را شیر داده و از آن‌ها مراقبت کنند. غذای گربه‌های مادر سرشار از پروتئین و ویتامین‌های مغذی است. این غذا باید بتواند انرژی موردنیاز گربه‌های مادر را به‌درستی و به‌طور کامل فراهم کند.

بررسی قیمت غذای گربه

همان‌طورکه در قسمت‌های قبل گفته شد، قیمت غذای گربه متفاوت است؛ برای مثال، قیمت غذای خارجی مخصوص گربه‌ها بسیار بیشتر از قیمت غذای ایرانی آن‌ها است؛ همچنین، قیمت غذای گربه خیابانی بسیار پایین‌تر از سایر گربه‌ها است. قیمت غذای گربه‌های باردار یا گربه‌های مادر نسبت به سایر گربه‌ها کمی بیشتر بوده و از تنوع بالاتری نیز برخوردار است. اگر دارای محدودیت مالی بوده یا به فکر خرید غذای گربه اقتصادی هستید، بهتر است از نوع ایرانی آن استفاده کنید.

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در مطالب فوق، ابتدا راجع‌به غذای گربه توضیحاتی دادیم و سپس غذای ایرانی گربه‌ها و غذای خارجی آن‌ها را بررسی کردیم. در ادامه، درمورد غذای مخصوص گربه‌های کوچک و بزرگ توضیح دادیم و در آخرین قسمت، راجع‌به قیمت غذای گربه‌ها اطلاعاتی را ارائه کردیم. زندگی و رشد گربه‌ها مثل هر موجود زنده دیگری، به‌شدت به تغذیه آن‌ها وابسته است؛ بنابراین، اگر دوست دارید گربه شما در بهترین شرایط رشد کرده و بیمار نشود، بهتر است مناسب‌ترین نوع غذا را با مشورت دامپزشک انتخاب کرده و استفاده کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار