کد خبر: ۲۳۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۱
ایرنا : شبکه ۱۴ اسرائیل اعلام کرد که به اعتقاد برخی از فرماندهان ارتش این رژیم، مأموریت آنها در غزه شکست خورده است.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی یکشنبه شب به نقل از مقامات ارتش این رژیم گزارش داد که براساس تحقیقات انجام شده در خصوص عملیات هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه)، برخی فرماندهان بر این باورند که ارتش در مأموریت خود در غزه شکست خورده است. این رسانه به نقل از مقامات ارتش رژیم صهیونیستی افزود: ارتش همچنین در جلوگیری از نفوذ اعضای حماس به شهرک "کیبوتس بئیری" شکست خورده است. از سوی دیگر شبکه ۱۲ اسرائیل نیز اعلام کرد که تحقیقات انجام گرفته در خصوص نبردها میان اعضای حماس و ارتش اسرائیل در شهرک "کیبوتس بئیری" در روز هفت اکتبر (۱۵ مهرماه) امروز در اختیار هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش قرار خواهد گرفت.

این شبکه افزود: تحقیقات درخصوص حوادث وقایع "کیبوتس بئیری" بخشی از تحقیقات درخصوص حوادث کلی ۷ اکتبر بوده است. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به طوفان الاقصی را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند. رژیم اسرائیل در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند در این حملات شهید و ۸۷ هزار و ۸۲۸ تن دیگر نیز زخمی شدند.​

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار