کد خبر: ۲۳۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
سید فرهنگ حسینی، مدیر عامل گروه صنعتی و معدنی امیر به رشد ۴ برابری ارزش معاملات بازار سهام در دوران پس از انتخابات اشاره و اعلام کرد: با توجه به اینکه بورس اکنون در بهترین موقعیت سرمایه‌گذاری قرار دارد، بنابراین این بازار می‌تواند تا پایان سال مورد توجه سرمایه‌گذاران باشد.

به گزارش صدای بورس،سید فرهنگ حسینی با اشاره به بهبود روند فعلی معاملات بورس اعلام کرد: بازار سرمایه پس از چند هفته سردرگرمی به دلیل مباحث انتخاباتی و رقابت‌های ریاست جمهوری، در نخستین روزهای هفته تغییر جهت داد و ضمن ایجاد روند صعودی قوی، عمده سهم‌ها با صف خرید سنگین همراه شدند.

وی خاطرنشان کرد: بازار پس از گذشت چند هفته‌ نوسان به سمت جهش ارزش معاملات پیش رفت، در این راستا ارزش معاملات از ۲ به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که این امر نشان دهنده حضور حقیقی‌ها به عنوان خریدار و ورود پول سهامداران خرد به بازار است.

حسینی به وجود ابهام در خصوص سیاست‌های اقتصادی دولت چهاردهم اشاره کرد و افزود: با وجود خوش‌بینی ایجاد شده نسبت به اظهارنظرهای مشاوران رییس جمهور منتخب، بازار منتظر تعیین کابینه و اعلام رسمی برنامه‌ها است، بنابراین بازار پس از رشد حدود ۱۰ درصدی در بسیاری از نمادها وارد فاز احتیاط شده است.

مدیر عامل گروه صنعتی و معدنی امیر اظهار داشت: از سوی دیگر، بانک مرکزی در هفته‌های اخیر سیاست انبساطی را در پیش گرفت و تزریق پول از طریق بازار باز رخ داد.

وی معتقد است که نرخ بهره از محدوده ۳۰ درصد در حال کاهش است و عملکرد ماهانه بازار مسکن نیز حاکی از رشد ضعیف قیمت‌ها در مقایسه با سایر بازارها است.

حسینی با اعلام اینکه نرخ دلار به دلیل تعدیل انتظارات، تمایل چندانی به رشد ندارد، گفت: با توجه به چنین وضعیتی تورم روند نزولی داشته و تورم تولیدکننده به زیر ۳۰ درصد کاهش یافته که این اتفاق می‌تواند متغیر پیشرو برای کاهش تورم مصرف کننده در ماه‌های پیش‌رو باشد.

مدیر عامل گروه صنعتی و معدنی امیر با بیان اینکه بازار سرمایه می‌تواند مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد، اظهار داشت: سیگنال‌های ایجاد شده از تک نرخی شدن ارز، منجر به جذابیت گروه‌های صادرات محور شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون بودجه در خصوص مالیات بر صندوق‌ها سبب حذف ریسک آن از بازار شده، خاطرنشان کرد: پیگیری و اصلاح آیین‌نامه قیمت‌گذاری خوراک و محصولات نفتی، باعث بهبود سودآوری گروه پالایشی شد که این امر بی‌تاثیر در تغییر روند معاملات بازار نبود.

حسینی به نگاه بازار سرمایه در خصوص سهام گروه خودرویی‌ها تاکید کرد و گفت: اکنون شاهد عملکرد خودروسازان تجاری هستیم، خودروسازان سواری به دنبال مجوز تجدید ارزیابی هستند که این موضوع می‌تواند کمک‌کننده به خروج این گروه از ماده ۱۴۱ باشد.

مدیر عامل گروه صنعتی و معدنی امیر با تاکید بر اینکه بازار اکنون در بهترین موقعیت سرمایه‌گذاری قرار دارد، اعلام کرد: این مسایل در کنار یکدیگر از جمله تصمیمات و پیگیری‌های به موقع سازمان بورس است که سبب تغییر روند بازار سهام شد.

وی در پایان با اعلام اینکه P/E بازار به کمتر از ۷ واحد رسیده، افزود: تقسیم سود مجامع تا آخر تیر ماه می‌تواند اثر قابل توجهی را بر بازار و روند آن تا پایان سال داشته باشد.

منبع:پایگاه خبری بازار سرمایه

کد خبر 499039
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار