کد خبر: ۲۳۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۲
ایرنا : نخستین جلسه «شورای ملی راهبری هوش مصنوعی» برگزار شد.

محمد مخبر روز سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ در آئین افتتاحیه سازمان ملی هوش مصنوعی که با حضور سرپرست ریاست جمهوری و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور برگزار شد، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف سازمان ملی هوش مصنوعی، در نخستین جلسه «شورای ملی راهبری هوش مصنوعی» شرکت کرد و در جریان آخرین دستاوردها و کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های پزشکی، رسانه، اقتصاد، صنعت قرار گرفت.

وی در مراسم افتتاح رسمی این سازمان، با گرامیداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید، رشد حوزه هوش مصنوعی را مدیون توجه و حمایت‌های ایشان دانست و بر تلاش متخصصان و کارشناسان برای جبران عقب‌ماندگی‌های کشور و تحقق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدن به جایگاه ۱۰ کشور برتر این حوزه تاکید کرد.

زمینه‌سازی برای تقویت حضور بخش خصوصی در زمینه هوش مصنوعی، ایجاد بنگاه‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری مناسب در بخش هوش مصنوعی و سیاست‌گذاری صحیح جهت حمایت از فعالان این حوزه، رفع موانع، رصد و هدایت‌گری دولت از دیگر تاکیدات مخبر در این جلسه بود.

سرپرست ریاست جمهوری حمایت از هوش مصنوعی را نه فقط وظیفه دولت بلکه از جمله اولویت‌های مجموعه حاکمیت دانست و بر تسریع در تشکیل جلسات بعدی شورا تاکید کرد.

ماده واحده «تشکیل شورای ملی راهبری و تاسیس سازمان ملی هوش مصنوعی» دوازدهم تیرماه از سوی سرپرست ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شده بود.

به گزارش ایرنا، شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نهم دی سال ۱۴۰۲ مصوبه «نهایی‌سازی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران» را ابلاغ کرد.

براساس آن ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورا ماموریت یافت این سند را با همکاری وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی ذینفع و با استفاده ظرفیت دانشگاه ها و پژوهشگاه ها تدوین کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار