کد خبر: ۲۳۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۸
ایرنا : رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که قصد دارد نگرانی های آنها را به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا منتقل کند.

 شبکه سی ان ان اعلام کرد حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان در جلسات این هفته خود از جمله صبح امروز چهارشنبه به دموکرات ها گفته است که قصد دارد نگرانی های آنها را به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا منتقل کند. جفریس که بطور علنی از رئیس جمهور آمریکا حمایت کرده، در حال شنیدن نگرانی‌های دموکرات ها از سراسر آمریکا بوده است.

این اظهارات جفریس نشان دهنده عدم اعتماد دموکرات‌های مجلس نمایندگان به بایدن است، با وجود اینکه رئیس‌جمهور آمریکا قاطعانه بر ماندن در رقابت‌های انتخاباتی تاکید کرده است. سخنگوی جفریس از اظهار نظر در مورد جلسات خصوصی با قانونگذاران خودداری کرد.

جفریس هم به این سوال که آیا بایدن موثرترین نامزد انتخاباتی است یا خیر؟ پاسخ نداد و گفت که هیچ برنامه ای برای ملاقات با بایدن در روز چهارشنبه ندارد.

نخستین مناظره جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا با دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در ۲۷ ژوئن (۷ تیر ۱۴۰۳) برای انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شد. بایدن در این مناظره بارها با بیان جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و سکوت‌های عجیب، در برابر ترامپ عملا باخت و این نمایش ضعیف بایدن در کنار دیگر خطاهای مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از دموکرات ها و تحلیلگران سیاسی آمریکا به صدا در آورده و خواستار انصراف او از رقابت‌ها شده‌اند.

نانسی پلوسی، رئیس‌ سابق کنگره آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی حاضر به پاسخ به این سوال که آیا به حمایت از بایدن ادامه خواهد داد، نشد اما گفت: «این به رئیس جمهور بستگی دارد که در خصوص نامزدی خود در انتخابات تصمیم بگیرد. همه ما او را تشویق می کنیم که این تصمیم را بگیرد زیرا زمان رو به اتمام است.»

پلوسی افزود: «من فکر می‌کنم حمایت قاطع اعضای گروه دموکرات ها را دارد. او محبوب است، مورد احترام است و مردم از او می‌خواهند که این تصمیم را بگیرد.»

«حکیم جفریس» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا (دموکرات ها) این هفته در پی شکست جو بایدن رئیس جمهور کنونی دموکرات این کشور در نخستین مناظره با دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوریخواه سابق و رقیب وی در انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان) با بزرگترین آزمون خود مواجه است.

بسیاری از همکاران حکیم جفریس معتقدند که رهبر جوان و سیاه‌پوست دموکرات‌های سراسر آمریکا در یک موقعیت حساس قرار دارد: اگر او به حمایت از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ادامه دهد، می‌تواند شورش علیه بایدن را مهار کند. اگر او به بایدن بگوید که حمایت از بین رفته است، از هر نظرسنجی یا ایمیلی برای جمع آوری کمک های مالی کارزار انتخاباتی بایدن تاثیر گذار تر خواهد بود.

دموکرات هایی که هم می‌خواهند بایدن بماند و هم می‌خواهند رئیس‌جمهور آمریکا کناره گیری کند، از جمله آنها که از اینکه بایدن سکوت آنها را دلیلی بر حمایت آنها خواند خشمگین هستند و امیدوار به اقدام جفریس هستند تا همه را متحد کند.

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه ای خطاب به دموکرات های کنگره نوشت: « اکنون بیش از یک هفته است که سوال چگونگی ادامه مسیر مطرح شده است. ما یک وظیفه داریم و آن هم شکست دادن دونالد ترامپ است. ما ۴۲ روز تا کنوانسیون حزب و ۱۱۹ روز تا انتخابات عمومی فرصت داریم. هرگونه تضعیف عزم یا عدم شفافیت در مورد وظیفه پیش رو تنها به ترامپ کمک می کند و به ما آسیب می رساند. زمان آن فرا رسیده است که با هم متحد شویم، به عنوان یک حزب متحد پیش برویم و دونالد ترامپ را شکست دهیم.»

اما این یک هفته حساس برای آینده سیاسی بایدن است، زیرا او به دنبال کاهش نگرانی‌ها در مجلس و سنا برای اولین بار از زمان مناظره خواهد بود. تعدادی از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان مانند حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، روز یکشنبه گفتند که بایدن بهتر است از انتخابات کناره گیری کند.

برچسب ها: آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار