کد خبر: ۲۳۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۸
بازار طلا و سکه دیروز روند متفاوتی را تجربه کرد و قیمت ها خلاف روند حرکت دلار در مسیر صعودی قرار گرفتند؛ تغییر مسیری که می تواند ناشی از نوسان صعودی اونس طلا باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اونس طلا دیروز مسیر افزایشی را دنبال کرد و ۲۳۷۹ دلار قیمت خورد. معامله‌گران نیم نگاهی به فدرال رزرو و اعلام داده های تورمی آمریکا دارند؛ ‌ از نگاه این گروه قیمت اونس طلا در روند کوتاه مدت می تواند به صعود خود ادامه دهد و وارد محدوده ۲۴۰۰ دلار شود.

به عقیده برخی از فعالان بازار افزایش قیمت اونس احتمال نوسان در بازار طلا و سکه را بالا می برد. در این میان برخی از معامله گران همواره بر حرکت الاکلنگی اونس طلا و دلار تاکید دارند و معتقدند اگر قیمت اونس روند صعودی را در پیش بگیرد؛ کاهش قیمت دلار اتفاق خواهد افتاد و در نهایت نوسان اونس ارزش ذاتی طلا و سکه را هدف خواهد گرفت. اتفاق مهمی که شاهد آن بودیم و در پی افزایش قیمت اونس طلا، سکه امامی در جریان معاملات بالا رفت و در محدوده ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

اقتصادنیوز در گزارشی نوشت: طلای آبشده در بازار مسیر افزایشی را دنبال کرد و از کف حمایتی مهم ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حمایت شد و در نهایت در محدوده ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت. امروز افزایش قیمت طلای آبشده، حباب آن را پس از ۴ روز مثبت کرد.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

رشد قیمت در بازار طلا و سکه در حالی اتفاق افتاده است که ربع سکه خلاف روند حرکت بازار کاهش قیمت را تجربه کرده است و با افت ارزش ۱۰۰ هزار تومانی، ‌۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

به عقیده معامله گران، افت فروش ۹ هزار قطعه ای سکه در پانزدهمین حراج مرکز مبادله ایران نسبت به حراج چهاردهم، ‌ بر قیمت ربع سکه در بازار اثرگذار بوده است. در پی همین موضوع حباب ربع سکه دو درصد کاهش را تجربه کرد و به ۷۶ درصد رسید که کمترین میزان از ۱۰ اردیبهشت تاکنون است.

همچنین صندوق های طلا شاهد ورود ۵۶ میلیارد تومان پول بودند؛ ‌ همچنین صندوق های درآمد ثابت ورود ۴۷۳ میلیارد تومانی پول را تجربه کردند. اتفاقی که همواره در آستانه تعطیلات شاهد آن هستیم و پس از تعطیلات دوباره فرآیند معکوس خروج پول اتفاق خواهد افتاد.

۲۲۳۲۲۵

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار