کد خبر: ۲۳۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
اکوایران : رئیس جمهور آمریکا از کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری و حمایت او از کامالا هریس امروز دوشنبه سبب افت شاخص ارزش دلار و رشد اندک در اوراق خزانه‌داری آمریکا شد.

سهام تکنولوژی آمریکا پس از کناره‌گیری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کارزار انتخاباتی در آستانه بازگشت از بدترین هفته خود از ماه آوریل قرار گرفت، چراکه سرمایه گذاران پس از این رویداد روی درآمد شرکت‌ها تمرکز کردند.

براساس گزارشی از بلومبرگ، واکنش بازارها به تصمیم آقای بایدن برای کناره‌گیری و تایید کامالا هریس تاکنون نسبتا خفیف بوده است. شاخص بلومبرگ از قدرت دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت، و اوراق خزانه‌داری اندکی رشد کرد. دموکرات‌ها تنها چند هفته مانده به گردهمایی خود باید حول یک نامزد جدید متحد شوند و سرعت خود را در مقابل دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه افزایش دهند.

خبر مرتبط
یک برگ برنده دیگر برای معاون بایدن؛ پلوسی حامی هریس شد

نانسی پلوسی از کامالا هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها حمایت کرد.

سرمایه‌گذاران هفته‌هاست برای بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید شرط‌بندی می‌کنند، بطوری که نگه‌داری اوراق بلندمدت آمریکا را کاهش داده و بیتکوین خریداری می‌کنند. حالا اما در این فکر هستند که آیا سیاست‌های تجاری ترامپ همچنان ادامه خواهد یافت یا خیر؟ این نااطمینانی می‌تواند به معنای افزایش نوسانات برای بازارها باشد، اما فعلا توجهات عمدتا روی درآمد شرکت‌ها و چشم انداز سیاست پولی است.

مایکل ویلسون، تحلیلگر مورگان استنلی می‌گوید تمرکز آنها بیشتر روی روند چرخه تجاری است تا اینکه روی نتیجه انتخابات باشد؛ درحالی که بازارها شانس فزاینده پیروزی ترامپ در انتخابات را هضم می‌کنند، صعود چرخه‌ای از این به بعد احتمالا وابسته به رشد خواهد بود.

 قراردادهای آتی نیز S&P با رشد ۰.۵ درصدی مواجه شدند، درحالی که رشد معاملات آتی Nasdaq ۱۰۰ نشان دهنده بهبود نسبی نسبت به افت ۴ درصدی هفته گذشته بود. شاخص سهام Stoxx ۶۰۰ اروپا نیز بیش از یک درصد رشد کرد، و به زنجیره کاهش پنج روزه پایان داد.

سرمایه گذاران این هفته با درآمد شرکت‌های بزرگ سروکار دارند. گزارش درآمد تسلا و آلفابت روز سه شنبه منتشر خواهد شد. تحلیلگران احتمالاً غول خودروهای الکتریکی ایلان ماسک را برای پیشرفت برنامه‌هایش برای تاکسی بدون راننده زیرنظر دارند و به جزئیات افزایش درآمد شرکت مادر گوگل از هوش مصنوعی می‌پردازند.

به گفته رئیس استراتژی سرمایه گذاری در Russell Investments Ltd، تا اینجا فصل گزارش‌ها خوب بوده است، اما باید از خود بپرسید که کاتالیزورهای بازار برای ادامه رشد بیشتر چیست؟ 

تحلیلگران مورگان استنلی می‌گویند شرکت‌ها در اروپا  با سود ۲۹ درصد بالاتر از انتظارات، شروع مثبتی را در فصل گزارش دهی نیمه دوم سال داشتند.

در آسیا اما سهام به دلیل ضعف بخش فناوری به کاهش خود ادامه داد. اوراق قرضه چینی پس از کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی رشد کرد، سهام این کشور اما سقوط کردند چراکه ناامیدی سرمایه گذاران از فقدان محرک‌های مالی قوی در نشست حزب کمونیست ادامه پیدا کرد.

سرمایه گذاران این هفته روی داده‌های فعالیت اقتصادی اروپا، رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال و تصمیم بانک مرکزی کانادا درباره نرخ بهره تمرکز خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار