کد خبر: ۲۳۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به افزایش جرایم رانندگی از ۲۳ تیرماه اعلام کرد: در قانون ابلاغی هیئت وزیران برای بوق زدن نامتعارف جریمه یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایراسین، سرهنگ علی اصغر زارع اظهار کرد: بر اساس طرح جدید افزایش جرایم رانندگی که دولت سیزدهم برای کاهش تصادفات رانندگی آن را به پلیس راهور ابلاغ کرده و از ۲۳ تیرماه به اجرا گذاشته شده جریمه عبور از چراغ قرمز در کلانشهرها به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. این تخلف در سایر شهرها ۳۰۰ هزار تومان و در روستاها و راه‌های روستایی ۲۰۰ هزار تومان است.

وی از جریمه یک میلیون تومانی برای بوق زدن نامتعارف خبر داد و گفت: بر اساس جدول جدید جرایم راهنمایی و رانندگی، برای بوق زدن نامتعارف مبلغ یک میلیون تومان جریمه تعیین شده است و بنابر این هر راننده‌ای که مرتکب تخلفات رانندگی شود با نرخ‌های جدید جریمه می‌شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: ایجاد آلودگی صوتی توسط خودروها در قانون راهنمایی و رانندگی تخلف محسوب می‌شود و رقمی بین ۶۰ هزار تا یک میلیون تومان جریمه برای آنان در نظر گرفته شده است.

در پایان سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نه تنها به کاهش تصادفات و حفظ جان انسان‌ها کمک می‌کند، بلکه به کاهش آلودگی صوتی و حفظ آرامش شهر نیز منجر می‌شود. همواره به علائم راهنمایی و رانندگی توجه کنید و از بوق زدن بی مورد خودداری نمائید تا شهری ایمن و آرام برای همه داشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار