کد خبر: ۲۳۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
اکوایران : نانسی پلوسی از کامالا هریس به عنوان نامزد دموکرات ها حمایت کرد.

نانسی پلوسی، رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه از کامالا هریس معاون رئیس جمهور به عنوان نامزد این حزب برای احراز پست ریاست‌جمهوری حمایت کرد.

به نوشته آکسیوس، این مسئله از این جهت اهمیت دارد که این چهره‌ صاحب نفوذ حزب دموکرات  به تثبیت اجماع نوظهور در مورد هریس به عنوان پیشتاز آشکار برای جایگزینی جو بایدن کمک می‌کند.

پلوسی در بیانیه خود گفت که از هموطن کالیفرنیایی خود با «غرور و خوش‌بینی بی‌حدوحصر برای آینده کشورمان» حمایت می‌کند و افزود که «حمایت مشتاقانه او... رسمی، شخصی و سیاسی است».

او گفت: «به طور رسمی، من شاهد قدرت و شجاعت کامالا هریس به عنوان یک قهرمان برای خانواده‌های کارگر، به ویژه مبارزه برای حق انتخاب یک زن، بوده‌ام. شخصا، کامالا هریس را برای دهه‌ها صاحب ریشه در ارزش‌های قوی، ایمان و تعهد به خدمات عمومی دربافته‌ام. از نظر سیاسی، کامالا هریس به عنوان یک زن در سیاست بسیار زیرک است - و من اطمینان کامل دارم که او ما را در ماه نوامبر به پیروزی خواهد رساند».

خبر مرتبط
کامالا هریس با توافق هسته‌ای ایران چه می‌کند؟

ناظران باور دارند که سیاست خارجی کامالا هریس به عنوان محتمل‌ترین نامزد دموکرات‌ها تفاوت چندانی با رئیس خود نداشته و علی‌رغم تفاوت‌های شخصیتی او و بایدن، هریس همان راه رئیس‌جمهور را ادامه دهد.

یک منبع آگاه به آکسیوس گفت پلوسی و هریس روز یکشنبه پس از کناره‌گیری بایدن از ادامه رقابت به صورت تلفنی صحبت کردند.

پیش از این پلوسی در تلاش‌ها برای انصراف بایدن از رقابت‌های 2024 چهره‌ای پیشرو بود و قانون‌گذاران بدبین به بایدن را به‌عنوان بهترین ابزار برای انصراف رئیس‌جمهور 81 ساله به‌عنوان بهترین ابزار خود بسیج کرد. با این حال، پلوسی هرگز به درخواست‌های عمومی برای انصراف بایدن نپیوست، اما به طور خصوصی به او هشدار داد که ادامه حضور او در رقابت انتخاباتی می‌تواند به دموکرات‌ها آسیب بیشتری وارد کند.

پلوسی و دیگر دموکرات‌های برجسته، از جمله اوباما، رئیس‌جمهور سابق و حکیم جفریس، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا، بلافاصله پس از کناره‌گیری بایدن در روز یکشنبه، از حمایت علنی از هریس خودداری کردند. اما منابع آگاه به آکسیوس گفتند، حداقل در مورد رهبران دموکرات کنگره، این امر به دلیل احترام به روند انتخاب جایگزین بوده تا تردید در حمایت از هریس.

هریس به سرعت در حال گسترش حمایت‌ها از خود در کنگره و حزب دموکرات است. علاوه بر بایدن و کلینتون‌ها، هریس حمایت چهره‌های مهم ملی و ایالتی حزب دموکرات و برخی از مهم‌ترین رقبای درون حزبی خود را به دست آورده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار